Secţiuni » Arii de practică » Litigation » Contencios administrativ
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
AUDI Q3
AUDI Q3
Contencios administrativ Noutăți legislative

Instituirea sistemului naţional de raportare şi control al situaţiilor financiare, angajamentelor legale şi bugetelor instituţiilor publice

23 septembrie 2013 | JURIDICE.ro

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 593 din data de 20 septembrie 2013 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

1. Actul normativ reglementeaza crearea si modul de functionare a sistemului national de verificare, monitorizare, raportare si control al situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice.

Sistemul national de raportare se administreaza de catre Ministerul Finantelor Publice.

Punerea in functiune a sistemului national de raportare si testarea procedurii de functionare a sistemului in relatia cu entitatile publice se va realiza pana la data de 31 decembrie 2014.

Prin ordin al ministrului finantelor publice se va aproba procedura de functionare a sistemului national de raportare, care include ansamblul de definitii, reguli, formulare, rapoarte, metodologii, termene, structuri de date si informatii, entitati publice raportoare si beneficiare, obligatiile de raportare ale entitatilor publice si alte obligatii ale acestora, modalitatea de transmitere sau inregistrare electronica a rapoartelor ori datelor, accesul si interactiunea cu sistemul, reglementarea utilizarii semnaturilor electronice si a modalitatii de autentificare, arhivarea documentelor electronice la nivelul entitatilor publice si la nivelul sistemului de raportare, precum si orice alte reguli necesare pentru functionarea sistemului.

2. Alte prevederi ale ordonantei de urgenta vizeaza stabilirea unor criterii de prioritizare a proiectelor de investitii publice semnificative.

Astfel, in functie de valoarea totala estimata, proiectele de investitii publice sunt:
– semnificative – atunci cand valoarea totala estimata a proiectului depaseste 100 de milioane lei;
– medii – atunci cand valoarea totala estimata a proiectului este intre 30 si 100 de milioane lei;
– mici – cand valoarea totala estimata a proiectului este sub 30 de milioane lei.

Evenimente juridice

Servicii JURIDICE.ro

Arbitraj comercial

Principiile si criteriile de prioritizare a proiectelor de investitii publice semnificative noi sau in continuare sunt prevazute in anexa la actul normativ.

Pe baza principiilor si criteriilor prevazute in anexa, Guvernul aproba prin memorandum lista proiectelor de investitii publice semnificative care urmeaza a fi finantate prin legile bugetare anuale.

Lista proiectelor de investitii publice semnificative ce urmeaza a se finanta din fonduri publice in anul 2014 se aproba de Guvern prin memorandum pana la data de 15 octombrie 2013.

Pentru realizarea unui proiect de investitii publice semnificative este necesara parcurgerea, dupa caz, a urmatoarelor etape:
– etapa 1 – identificarea proiectului;
– etapa 2 – studiul de fezabilitate;
– etapa 3 – selectia si bugetarea;
– etapa 4 – implementarea/executia proiectului;
– etapa 5 – finalizarea, operarea si intretinerea proiectului;
– etapa 6 – evaluarea ex-post a proiectului.

Citeşte mai mult despre , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill.

 
Homepage J JURIDICE   Cariere   Evenimente   Dezbateri   Profesionişti   Lawyers Week   Video
 
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Sustenabilitate
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi
Drept maritim
Parteneri ⁞ 
Specialişti
Arii de practică
Business ⁞ 
Litigation ⁞ 
Protective
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul sportului
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note şi studii juridice ISSN
Note de studiu ⁞ 
Studii
Revista revistelor
Autori ⁞ 
Publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională a României
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
Dezlegarea unor chestiuni de drept
Recurs în interesul legii
Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
Curţi de apel
Tribunale
Judecătorii
Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
Flux noutăţi
Selected
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi
RSS ⁞ 
Publicare comunicate
Proiecte speciale
Cărţi
Condoleanţe
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Povestim cărţi
Poveşti juridice
Războiul din Ucraina
Wisdom stories
Women in Law

Servicii J JURIDICE   Membership   Catalog   Recrutare   Talent Search   Comunicare   Documentare   Evenimente   Website   Logo   Foto   Video   Partnership