« Secţiuni « Articole « RNSJOpiniiPovestim cărţi
Opinii

Despre necesitatea modificarii legislatiei achizitiilor publice
07.05.2007 | JURIDICE.ro, Cristina Moldovanu

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

In calitate de angajat care lucrez in domeniul achizitiilor publice, din momentul aparitiei OG 34/2006 si a HG 925/2006 am cautat articole, comentarii sau adnotari care sa-mi satisfaca interesul pentru acest domeniu.

In ciuda faptului ca oricarei institutii care vehiculeaza fonduri publice i se cere aplicarea legislatiei in domeniu si interpretarea ei, foarte putini specialisti s-au aplecat asupra chestiunii.

Avand in vedere toate aceste aspecte, ma vad nevoita sa reliefez si sa cer raspuns la cateva intrebari care ma framanta in calitatea pe care o am, si anume de angajat al unei astfel de autoritati contractante.

Din noianul de intrebari care ma framanta doua sunt cele care imi revin pregnant in minte si anume: problematica termenelor si aceea a supravegherii, controlului si verificarii in materia atribuirii contractelor de achizitie publica.

In ceea ce priveste termenele terminologia folosita lasa loc interpretarilor si ambiguitatii astfel incat nu vad de ce este nevoie de folosirea unor expresii precum cele folosite in art. 75 a OG 34/2006 „daca ………. perioada se reduce cu …….. daca …..” si exemplele ar putea continua.

De cealalta parte institutiile abilitate in supravegherea, verificarea si controlul atribuirii contractelor de achizitii publice, respectiv ANRMAP si UCVAP, solicita o evidenta foarte riguroasa, completa si realizata inaintea initierii procedurii de achizitie publica (vezi cazul UCVAP-ului) desi aceste informatii ar putea fi preluate pur si simplu din SEAP sau Monitorul Oficial fara a mai complica inutil derularea procedurii propriu zise.

Sunt intrebari simple la care nu stiu cine are interes sa nu raspunda si in aceasta situatie de ce este nevoie sa verificam si sa coroboram mai multe acte normative (vezi OG 34/2006, HG 925/2006, OG 30/2006, HG 942/2006 sau ordine precum 155/2006, 175/2007, 26/2007 etc.) in conditiile in care legislatia altor state (vezi Franta) inglobeaza toate aceste informatii intr-un singur act normativ?

In acest context ma intreb cui foloseste acest hatis legislativ in ale carei capcane cad din ce in ce mai multe autoritati contractante?

 
Secţiuni: Achiziții publice, Opinii | Toate secţiunile
Cuvinte cheie:
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD