Achizițiile publice în România – aspecte concrete, probleme uzuale şi soluţii practice. Ediția a VII-a / 8 noiembrie
22.10.2013 | JURIDICE.ro

Proiect ContaPlus organizează conferința națională
ACHIZIȚIILE PUBLICE ÎN ROMÂNIA
– aspecte concrete, probleme uzuale şi soluţii practice –
ediția a VII-a
Brașov, 8 noiembrie
Partener media: JURIDICE.ro
SCOP:
Evenimentul îşi propune dezbaterea şi clarificarea celor mai importante aspecte referitoare la achiziţiile publice
INVITAȚI:
Eugen TEODOROVICI, Ministrul Fondurilor Europene
Dominic DUMITRU, Director General UCVAP
Adela VOICU, Șef Serviciu – Serviciul Autorizare POR
Florentina DRĂGAN, Consilier de soluționare și membru în colegiul CNSC
Corneliu BURADA , Expert achiziţii publice
Cezarina FĂLAN, Expert jurist şi expert achiziţii publice
Violeta ŞTEFĂNESCU , Expert jurist şi expert achiziţii publice
*La eveniment vor participa și reprezentanți din cadrul ANRMAP
**Toţi invitaţii au confirmat participarea la eveniment
TEMATICA:
I. Cele mai recente modificări în domeniul achiziţiilor publice:
– Modificările preconizate în cazul legislaţiei Uniunii Europene – noile directive în domeniul achiziţiilor publice.
– Modificările aduse legislaţiei naţionale: OUG nr. 34/2006, modificările preconizate ale HG. nr. 925/2006.
– Sistemul achiziţiilor publice în România. Comunicarea interdepartamentală şi interinstituţională în procesul de achiziţie publică.
– Detalierea rolului ANRMAP, UCVAP, CNSC, precum şi a instanţelor judecătoreşti.
– Rolul ANRMAP, ordine, instrucţiuni, notificări:
– Instrucţiuni privind modalitatea de aplicare a prevederilor anumitor articole din OUG nr. 34/2006 – art. 19, art. 188 alin (2) lit. d), art. 188 alin. (3) lit. c), art. 28 alin. (7), art. 28 alin. (2^1)
– Planificarea achiziţiilor publice.
– Estimarea valorii unui contract de achiziţie publică. Privire specială asupra contractelor de lucrări: modul de calcul al diverselor si neprevăzutelor. Impactul asupra art. 122 lit. i) si 252 lit. j).
– Clarificare sau erată? Criterii de alegere şi consecinţe practice.
– Subcontractarea – dispoziţii legale, limite, situaţii practice.
– Conflictul de interese – reglementări şi modalitate de aplicare.
II. Elemente nevralgice în procesul de achiziţie publică. Riscuri şi contestaţii:
– Managementul riscurilor în achiziţiile publice: riscuri identificate în planificarea achiziţiilor publice, în cadrul procedurii de atribuire şi în derularea contractelor de achiziţii publice.
– Rolul ANRMAP (monitorizare). Aplicarea sancţiunilor.
– Rolul UCVAP – Contribuţia UCVAP la buna derulare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică – scop preventiv, corectarea erorilor în timp real, criterii, norme. Rolul observatorilor UCVAP şi asumarea răspunderii autorităţii contractante.
– Rolul CNSC. Contestaţiile. Situaţii practice. Mod de soluţionare. Sancţiuni.
III. Achiziţiile publice derulate în cadrul proiectelor cofinanţate din fonduri europene
– Răspunderea pentru corecţiile financiare aplicate în cadrul proiectelor cofinanţate din fonduri europene din cauza achiziţiilor publice derulate în mod defectuos.
– OG nr. 14 şi 15/2013 – cazuri de suportare de la bugetul de stat a corecţiilor financiare.
– Achizițiile efectuate de beneficiarii privati de fonduri europene.
– Nereguli şi fraude, abateri şi infracţiuni.
DETALII ÎNSCRIERE:
Taxa de participare: 400 lei + TVA
Taxa conţine: mapa de lucru, coffee break, lunch break.
Bonus: participanţii vor primi, gratuit, cărțile Ghidul finanţărilor europene – de la idee la proiect! (carte + CD, Ed. ContaPlus) și Achiziţiile publice în România de Violeta Ștefănescu (ed. C.H. Beck, 2013)
În urma evenimentului, se acordă Diplomă de participare oferită de Proiect ContaPlus®.
Înscrierile se fac în baza formularului solicitat organizatorului.
Coordonator eveniment:
Silvana Oprea
Tel.: 0735.211.513
E-mail: silvana.oprea@proiect-contaplus.ro