Secţiuni » Arii de practică » Litigation » Drept penal
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti

INFO-DNA, 28 octombrie 2013
28.10.2013 | Lorina PÎRVAN, Paula VÂRBAN, Lorina PÎRVAN

Secţiuni: Comunicate parchete, Drept penal
JURIDICE - In Law We Trust

Trafic de influenta. Urmarire penala. D.N.A.

In completarea comunicatelor din 28 octombrie 2013, privind cercetarile efectuate in cauza complexa ce vizeaza activitatea infractionala a peste 100 societati comerciale romanesti si straine, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa comunice urmatoarele:

Procurorii au dispus inceperea urmaririi penale fata de B.N., in sarcina caruia s-a retinut infractiunea de trafic de influenta, raportat la faptul ca ar fi aparat interesele unei societati comerciale implicate in circuitul financiar fraudulos prin demersuri facute atat la nivelul conducerii Agentiei Nationale pentru Administrare Fiscala (ANAF), cat si pe langa persoane cu functii in institutiile de stat din judetul Giurgiu (prefectura, conducerea Agentia de Plati si Interventii in Agricultura (APIA).

Din rezolutia de incepere a urmaririi penale a rezultat faptul ca exista date si indicii temeinice potrivit carora societatea comerciala prezenta in circuitul evazionist, in favoarea careia a intervenit invinuitul B.N., a primit de la APIA suma de 2.778.000 lei care a fost folosita de societatea implicata in circuitul evazionist si nu in scopul pentru care banii fusesera alocati.
De asemenea, in cursul acestui an, la solicitarea invinuitului B.N., societatea comerciala implicata in circuitul evazionist i-a pus la dispozitie, cu titlu gratuit, produse alimentare pentru un eveniment organizat la restaurantul sau.
In aceeasi perioada, invinuitul B.N. a facut demersuri pentru angajarea fictiva a unei angajate de la cabinetul sau senatorial la una din societatile comerciale implicate in circuitul evazionist. Astfel, desi aceasta nu a desfasurat nicio activitate in cadrul societatii comerciale implicate in circuitul evazionist, a figurat mai mult timp ca angajata si a incasat sume de bani pentru o activitate neefectuata.

In cauza se efectueaza cercetari penale si fata de alte persoane, in legatura cu fapte similare, dar si cu alte fapte.

Invinuitului B.N. i s-au adus la cunostinta acuzatiile, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. 3 din Codul de procedura penala.

Facem precizarea ca inceperea urmaririi penale este o etapa a procesului penal reglementata de Codul de procedura penala, avand ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, in nicio situatie, sa infranga principiul prezumtiei de nevinovatie.

***

Monopolizarea productiei si desfacerii produselor din carne, printr-un amplu mecanism evazionist. Cercetari. D.N.A.

In completarea comunicatelor din 28 octombrie 2013, privind cercetarile efectuate in cauza complexa ce vizeaza activitatea infractionala a peste 100 societati comerciale romanesti si straine, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa comunice urmatoarele:
Din rezolutia de incepere a urmaririi penale au rezultat date si indicii temeinice ca persoanele suspectate coordonau o retea infractionala ce viza monopolizarea productiei si desfacerii produselor din carne, printr-un amplu mecanism evazionist. In cadrul acestuia erau utilizate societati comerciale de tip fantoma, pe care persoanele suspectate le controlau si care derulau operatiuni comerciale cu eludarea normelor fiscale.

Fiecare persoana din cadrul grupului avea atributii bine determinate:
– unii dintre suspecti aveau atributii pe linia infiintarii firmelor fantoma;
– alti suspecti aveau atributii pe linia racolarii cetatenilor straini in vederea plasarii acestora ca asociati in cadrul firmelor fantoma implicate in circuitul evazionist, iar altii aveau atributii pe linia racolarii cetatenilor romani dispusi sa isi asume calitatea de asociat si administrator al firmelor de acest gen, in schimbul unor sume de bani;
– alti suspecti erau implicati in reprezentarea firmelor fantoma infiintate in relatia cu autoritatile fiscale si in identificarea functionarilor fiscali care sa-i sprijine (ex: prin musamalizarea controalelor fiscale, prin neefectuarea controalelor fiscale);
– unii dintre suspecti au intermediat legaturile cu functionari din cadrul ANAF cu atributii in verificarea firmelor si s-au implicat in solutionarea controalelor fiscale asupra societatilor fantoma;
– alti suspecti aveau atributii de intocmire a documentatiei contabile pentru operatiunile comerciale realizate de catre firmele fantoma;
– alti suspecti au coordonat operatiunile de transport si au mentinut legatura cu soferii, cu reprezentantii firmelor beneficiare.

Din documentul mai sus mentionat a mai rezultat ca membrii gruparii desfasurau activitati avand ca scop principal reducerea substantiala a obligatiilor fiscale datorate bugetului de stat, prin omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate. Concomitent, erau evidentiate cheltuieli care nu aveau la baza operatiuni reale ori erau evidentiate alte operatiuni fictive. De asemenea, sustragerea de la efectuarea verificarilor fiscale, reprezenta o alta modalitate de evaziune fiscala. In acelasi timp, persoanele suspectate au procedat la stabilirea cu rea-credinta a impozitelor, taxelor sau contributiilor, avand ca rezultat obtinerea, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat, in special sume datorate cu titlu de TVA.
Membrii retelei au derulat operatiuni comerciale triunghiulare scriptice (in realitate marfurile fiind valorificate fara forme legale pe piata interna, cu eludarea legislatiei privind obligatiile fiscale generate de TVA, impozit pe profit s.a.), in care au fost implicate societati comerciale pe care membrii grupului le-au folosit pentru reducerea masei impozabile.
Astfel, acestia declarau scriptic-fictiv raporturi comerciale intracomunitare si mentionau, tot fictiv, ca operatiunile ar fi fost sustinute si prin realizarea de tranzactii bancare in „bucla”. In realitate operatiunile comerciale erau folosite pentru tranzitarea succesiva a conturilor societatilor in circuitul comercial, dupa care se reintorceau la societatea initiatoare, scopul fiind ascunderea circuitului real al marfurilor.
De asemenea, pentru eludarea sistemului de taxe si impozite, impus de legislatia financiara a statului roman, reprezentantii societatilor mentionate recurgeau la „reglarea” balantei de TVA sub forma corelarii valorii achizitiilor cu livrarile efectuate, uzand de interpunerea unor circuite comerciale frauduloase in care au fost angrenate societati comerciale cu un comportament de tip „fantoma”, controlate prin interpusi.
Valoarea prejudiciului cauzat bugetului de stat in perioada 2011-2013 fost estimata la peste 50 de milioane de euro, reprezentand impozit pe profit si TVA neachitate, precum si TVA rambursat prin declararea de operatiuni fictive.

***

Trafic de influenta in forma continuata. Perchezitii domiciliare. D.N.A.

In completarea comunicatului din 28 octombrie 2013, privind cercetarile efectuate in cauza complexa ce vizeaza activitatea infractionala a peste 100 societati comerciale romanesti si straine, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa comunice urmatoarele:

In cauza, procurorii DNA au solicitat Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) autorizarea efectuarii unor perchezitii domiciliare la doua locatii si la locul de munca unde isi desfasoara activitatea un procuror cu functie de conducere din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (sef birou).

La data de 27 octombrie 2013, CSM a avizat efectuarea perchezitiilor, avand in vedere ca procurorul in cauza este suspectat in legatura cu infractiuni de trafic de influenta in forma continuata in favoarea unor reprezentanti ai societatilor comerciale cercetate pentru evaziune fiscala.
In vederea recuperarii prejudiciului, procurorii au facut demersurile necesare pentru identificarea bunurilor mobile si imobile, astfel incat sa fie aplicate masuri asiguratorii.

La actiune, procurorii sunt sprijiniti de angajati ai Brigazii Speciale de Interventie a Jandarmeriei, Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR) si ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), precum si de ofiteri ai Directiei Generale Anticoruptie (DGA).
In cauza, procurorii beneficiaza de sprijinul de specialitate al Serviciului Roman de Informatii.

***

Coruptie si evaziune fiscala. Perchezitii domiciliare. D.N.A.

Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie desfasoara cercetari intr-o cauza penala complexa privind infractiuni de coruptie si evaziune fiscala care implica un mare numar de persoane constituite intr-un grup infractional organizat.
In cursul diminetii au avut loc 160 de perchezitii domiciliare la sediile unor firme si locuinte din Bucuresti si din judetele Prahova, Giurgiu, Arad, Calarasi si Ialomita. Cauza vizeaza activitatea a peste 100 de firme romanesti si straine, persoanele implicate avand calitatea de administratori de societati comerciale romani si straini, avocati, contabili, angajati ai Ministerului Finantelor Publice.
Dintre persoanele implicate, fata de un numar de peste 50 s-a dispus inceperea urmaririi penale.
Prejudiciul estimat in cauza este de aproximativ 50 milioane euro.
La actiune, procurorii sunt sprijiniti de ofiteri ai Directiei Generale Anticoruptie (DGA) precum si de angajati ai Brigazii Speciale de Interventie a Jandarmeriei, Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR) si ai Agentiei Nationale de Administare Fiscala (ANAF).
In cauza, procurorii beneficiaza de sprijinul de specialitate al Serviciului Roman de Informatii.

:: sursa: www.pna.ro

Paula VÂRBAN
Lorina PÎRVAN
student, Universitatea Romano-Americana, Facultatea de Drept
internship, Societatea de Stiinte Juridice

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti