CE. Discriminarea transfrontalieră a consumatorilor
04.12.2013 | Robert BĂLAȘA

Consumatorii europeni continuă să întâmpine dificultăți în momentul în care cumpără servicii transfrontaliere, într-un Eurobarometru recent ieșind la iveală faptul că un sfert dintre cei activi ca și cumpărători în mediul online au fost discriminați datorită naționalității și locului de reședință, potrivit europa.eu.
Comisarul pentru politică de consum, Neven Mimica a declarat: ”Crearea unei piețe unice adevărate și permiterea comerțului online pentru a-și îndeplini potențialul de creștere ar putea genera beneficii de până la 200 miliarde de euro pentru consumatori. Discriminarea nejustificată bazată pe motive precum naționalitatea sau locul de reședință în prestarea de servicii este interzisă de dreptul UE. Vreau să fiu sigură că toți consumatorii își știu drepturile și că aceste drepturi sunt pe deplin respectate și aplicate”.
Aproximativ 74% din plângerile privind serviciile prestate primite de Centrele Europene pentru Consumatori sunt în legătură cu situațiile în care consumatorii întâmpină diferențe de preț sau de servicii atunci când cumpără online, cum ar fi muzică, cărți sau aparate electronice. 21% din plângeri sunt legate de serviciile din turism și restul de 5% în sectorul de închirieri și sectorul leasing.
Consumatorii au de regulă mult mai multe drepturi decât știu. Verificați-vă drepturile aici.