Barouri [UNBR, INPPA, barouri]
Secţiune dezvoltată în parteneriat cu Uniunea Naţională a Barourilor din România
2 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

UNBR. Propunerile de modificare şi completare a prevederilor art. 23 şi 24 din Legea nr. 51/1995 privind profesia de avocat
10.01.2014 | JURIDICE.ro

 
SMARTBILL

Uniunea Națională a Barourilor din România a dat publicității vineri, 10 ianuarie 2014, un comunicat cu privire la Propunerile de modificare şi completare a prevederilor art. 23 şi 24 din Legea nr. 51/1995, elaborate de către Comisia desemnată în şedinţa Consiliului UNBR din data de 29 iunie 2013, care au făcut obiectul analizei şedinţei Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România din data de 14 decembrie 2013

Comunicatul integral:

La art. 23, alin (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Avocatul definitiv are dreptul de a acorda asistenţa juridică, a redacta acte de procedură şi de a pune concluzii la toate instanţele, cu excepţia curţilor de apel, a ICCJ şi a CCR, unde va putea acorda asistenţă juridică, a redacta acte de procedură şi a pune concluzii dacă are o vechime neîntrerupta în profesie de cel puţin 3 ani de la dobândirea calităţii de avocat definitiv pentru curţile de apel şi 5 ani pentru ICCJ si CCR şi dacă se înscrie şi a fost declarat admis la examenul de dobândire a dreptului de a pune concluzii la aceste instanţe.

La art. 23, după alin. (3) se introduc 4 noi alineate, 31, 32, 33 şi 34, cu următorul cuprins:
(31) Examenul va fi organizat de Consiliul UNBR, prin INPPA în colaborare cu INM. Din comisiile de examen vor face parte cel puţin un judecător de la instanţa corespunzătoare, un cadru didactic universitar de la o facultate de drept acreditată să organizeze studii doctorale (conferenţiar sau profesor) şi avocaţi desemnaţi pe baza propunerilor barourilor.
(32 ) Avocaţii care au promovat examenele prevăzute la alin. 3 si (31) vor fi înscrişi în tabloul avocaţilor baroului şi vor figura corespunzător în tabloul avocaţilor cu drept de a desfăşura activităţile prevăzute la alin (3), care se întocmeşte distinct pentru curţile de apel si ICCJ/CCR şi care va fi înaintat acestora anual şi după fiecare examen.
(33) Avocaţii care anterior intrării în profesie au exercitat funcţia de judecător au dreptul sa fie înscrişi în tabloul avocaţilor cu menţiunea dreptului de a exercita activităţile prevăzute la alin. (3), corespunzător gradului dobândit în profesie. Dispoziţiile art. 20 alin. (8) din Lege rămân aplicabile.
(34) Prevederile alin. (3), (31), (32), (33) şi (34) se aplică avocaţilor admişi în profesie prin examen după intrarea în vigoare a legii.

La art. 24, alin (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(1) Baroul are obligaţia să întocmească anual tabloul avocaţilor definitivi şi stagiari în ordine alfabetică, cu menţionarea numelui, prenumelui, titlului ştiinţific, datei înscrierii în barou, sediului profesional, formei de exercitare a profesiei şi a instanţelor la care au dreptul să desfăşoare activităţile prevăzute de lege. Dispoziţiile art. 23 sunt aplicabile.

La art. 24, după alin (2) se introduce un nou alineat, alin. (21), care va avea următorul cuprins:
(21) Tabloul va cuprinde distinct în partea a 3-a lista avocaţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 23 din Lege, care va fi reactualizată periodic şi înaintată autorităţilor.

La art. 24, alin (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Prin grija baroului, tabloul anual al avocaţilor şi modificările intervenite sunt comunicate la începutul fiecărui an instanţelor judecătoreşti, organelor de urmărire penală şi autorităţilor administrative ale judeţului sau municipiului Bucureşti, precum şi UNBR. Distinct, se va înainta UNBR Tabloul avocaţilor incompatibili.


Aflaţi mai mult despre , , , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Au fost scrise până acum 2 de comentarii cu privire la articolul “UNBR. Propunerile de modificare şi completare a prevederilor art. 23 şi 24 din Legea nr. 51/1995 privind profesia de avocat”

  1. Octavian Romulus GANEA spune:

    Este absolut inadmisibil continutul viitorului alin. 3 ind. 4 al art. 23 din Legea nr. 51/1995. Cu alte cuvinte, unii suntem mai egali in fata legii decat altii, iar dispozitiile art. 16 alin. (1) din Legea Fundamentala nu reprezinta nimic altceva decat praf in ochii privitorilor! In forma actuala a viitoarelor modificari, dinozaurii acestei profesii, desi clameaza necesitatea ca avocatura sa isi castige respectul cuvenit prin cernerea (in functie de nivelul de pregatire al unora dintre colegii nostri) celor care sunt intr-adevar apti sa puna concluzii in fata instantelor superioare, in realitate doresc aplicarea acestor principii numai celor care au avut nenorocul sa se nasca mai tarziu sau au intrat in profesie dupa anul 1995!!! Unde este egalitatea in fata legii in acest caz concret si de ce oare se doreste dezbinarea avocatilor prin crearea acestei situatii profund discriminatoare? Speram ca modificarile, in forma finala, nu vor contine aceasta dispoztie, pentru ca altfel vom da de lucru in plus Curtii Constitutionale iar cei favorizati in mod incorect vor trai cu rusinea in suflet!!!

    • Marius GAVRILĂ spune:

      Potrivit art. 64 alin. 1 lit. c din Legea 51/1995 Congresul avocatilor poate face propuneri autorităţilor cu drept de iniţiativă legislativă privind profesia de avocat si nu Consiliul UNBR sau vreo comisie constituita de acesta. Chiar daca la Congres s-a adoptat o hotarare prin care s-a hotarat infiintarea unei comisii pentru „inventarierea propunerilor” si „elaborarea de proiecte” vizand modificarea si completarea Legii nr. 51/1995, asta nu inseamna ca aceste propuneri pot fi inaintate de altcineva decat de Congres. MODERAT

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.