« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Banking
DezbateriCărţiProfesionişti
CMS CMK
 
 1 comentariu

Întrebare preliminară cu privire la legalitatea unei reglementări naționale ce impune secretul bancar
22.01.2014 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

Judecătorul suprem german se întreabă cu privire la „legalitatea” unei reglementări naționale ce impune secretul bancar. (C-580/13 Coty Germany)

Situația de fapt (preluată de pe curia):
1. vânzare de mărfuri contrafăcute
2. dreptul la informare în cadrul unei acțiuni privind încălcarea dreptului de proprietate intelectuală
3. reglementare a unui stat membru care autorizează băncile să refuze o cerere de a furniza informații privind un cont bancar (secret bancar).

Dispoziții incidente: articolul 8 alineatul (3) litera (e) din Directiva 2004/48/CE privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuală

Articolul 8
Dreptul la informare
(1) Statele membre asigură ca, în cadrul unei acțiuni referitoare la încălcarea unui drept de proprietate intelectuală și ca răspuns la o cerere justificată și rezonabilă a reclamantului, autoritățile judecătorești competente să poată ordona ca informațiile privind originea și rețelele de distribuție a mărfurilor sau a serviciilor care aduc încalcă unui drept de proprietate intelectuală să fie furnizate de contravenient și/sau de orice altă persoană care:
(a) a fost găsită în posesia mărfurilor contrafăcute la scară comercială;
(b) a fost găsită în timp ce utiliza servicii contrafăcute la scară comercială;
(c) a fost găsită în timp ce furniza, la scară comercială, servicii utilizate în activități de contrafacere sau
(d) a fost semnalată, de către persoana menționată la litera (a), (b) sau (c), ca intervenind în producerea, fabricarea sau distribuirea mărfurilor sau în furnizarea serviciilor.
(2) Informațiile menționate la alineatul (1) cuprind, după caz:
(a) denumirea și adresele producătorilor, fabricanților, distribuitorilor, furnizorilor și ale celorlalți deținători anteriori ai mărfurilor sau ai serviciilor, precum și ale angrosiștilor destinatari și ale vânzătorilor cu amănuntul;
(b) informații privind cantitățile produse, fabricate, livrate, primite sau comandate, precum și prețul obținut pentru mărfurile sau serviciile respective.
(3) Alineatele (1) și (2) se aplică fără a aduce atingere altor acte cu putere de lege și norme administrative care:
(a) acordă titularului dreptul de a primi informații mai extinse;
(b) reglementează utilizarea în cauzele civile sau penale a informațiilor comunicate în conformitate cu prezentul articol;
(c) reglementează răspunderea pentru abuzul de drept la informare;
(d) dau posibilitatea să se refuze furnizarea de informații care ar constrânge persoana menționată la alineatul (1) să admită propria sa participare sau cea a rudelor sale apropiate la încălcarea unui drept de proprietate intelectuală sau
(e) reglementează protecția confidențialității surselor de informare sau prelucrarea datelor cu caracter personal.

Mihaela MAZILU-BABEL
Doctorand, Facultatea de Drept și Ştiințe Sociale, Universitatea din Craiova

Cuvinte cheie: , ,
Secţiuni: Banking, CJUE, DATA PROTECTION, Dreptul Uniunii Europene, RNSJ | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Până acum a fost scris un singur comentariu cu privire la articolul “Întrebare preliminară cu privire la legalitatea unei reglementări naționale ce impune secretul bancar”

  1. Mihaela MAZILU-BABEL spune:

    Avocatul general propune:

    „Articolul 8 alineatul (3) litera (e) din Directiva 2004/48/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuală trebuie interpretat în sensul că se opune unei legislații naționale al cărei efect necondiționat este de a permite unei instituții de credit, prin invocarea secretului bancar, să refuze furnizarea informațiilor care i‑au fost solicitate în conformitate cu articolul 8 alineatul (1) litera (c) din directiva respectivă, referitoare la numele și la adresa titularului unui cont bancar. Acest efect este compatibil cu dispoziția menționată din directivă numai în măsura în care este rezultatul unei analize prealabile, care trebuie efectuată de instanța națională, prin intermediul căreia să se asigure caracterul legal al restrângerii drepturilor fundamentale cărora le‑a adus atingere legislația națională în discuție, în conformitate cu articolul 52 alineatul (1) din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene.”

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD