ArticoleESSENTIALSRNSJStudiiOpiniiInterviuriInterviuri VIDEOPovestim cărţi
 
 
Opinii
2 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

Patul lui Procustescu III (sau despre concurență, transparență și dreptul la individualitate)
23.01.2014 | Ovidiu CONSTANTINESCU


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Din serialul anterior: Dezvaluirea numarului de avocati care activeaza in cadrul unei societati reprezinta publicitate neloiala, ridicand – in plus – semne de intrebare cu privire la pregatirea lor profesionala.
Pentru companiile mari si in proiecte mari, DA! numarul de avocati conteaza, fiind inca un criteriu obiectiv de selectie – in cunostinta de cauza – a avocatilor cu care lucrezi. […] Sunt case de avocatura cu 10, cu 15, cu 20 de avocati parteneri… chiar TOTI sunt o turma de incompetenti, cu grave carente profesionale care n-ar fi reusit pe cont propriu? Cum sa le pui la indoiala profesionalismul unor avocati care, lucrand in echipe complexe, au facut posibile tranzactii de zeci si sute de milioane de euro? Multi nu inseamna neaparat si prosti… 

5. Sa ai un sediu mare, amenajat corespunzator intr-o cladire de birouri, nu e un semn de profesionalism

Nostalgia pentru cabinetele de acum 20 de ani care incapeau – cu tot cu secretara – intr-o grasionera de bloc este evidenta. (poate si de aici dimensiunile aprobate de barou pentru firme, ca sa nu ajunga peste soneria vecinului!). Toti au inceput de acolo dar unii, in loc sa se bucure de vacanta judecatoreasca ca sa stea cu lunile la mare si la munte, au avut tenacitatea si incapatanarea sa munceasca si iar sa munceasca pentru a strange leu cu leu ca sa creasca, sa investeasca, sa se dezvolte… Lasa, mai bine sa moara capra vecinului… ba – si mai bine – sa nu fi avut niciuna niciodata.
Culmea ironiei face ca un presedinte de barou judetean sa ne fi respins cererea de a deschide un sediu secundar pe motivul ca “sediul ales, situat intr-un bloc construit in perioada comunista, nu corespunde imaginii de casa de avocatura mare pe care o are societatea dumneavoastra”…. Este real si fara replica!
Ce poate fi nociv si daunator profesiei sa iei – in cazul nostru, de exemplu – o cladire din “Bucurestiul de alta data” pe care sa o renovezi din temelii, pastrand insa specificul anilor ’20 atunci cand a fost initial ridicata? Ce poate fi necolegial si constituie concurenta neloiala sa iei o cladire aflata intr-un proces de degradare avansata, sa investesti milioane in reabilitarea ei si sa creezi un spatiu adecvat nevoilor de lucru pentru peste 200 de avocati si personal auxiliar!?! Sunt sigur ca si alti avocati care au birouri moderne in America House, Bucharest Business Park, in Opera Center sau in cladiri moderne pe Bulevardul Aviatorilor au avut acelasi imbold si aceeasi motivatie – de a progresa profesional si a tine pasul cu lumea din jurul lor! (De ce oare, Dumnezeule, toate firmele mari din lume cheltuiesc averi pentru amenajarea sediilor? Sunt toti, absolut toti nebuni ca nu au ramas in atelierele, tonetele si camarutele minuscule in care au pus bazele afacerilor lor de milioane si miliarde de dolari!?!?)

6. Publicarea de fotografii in care avocatii apar aroganti, incruntati, terifianti, ar putea induce ideea falsa ca o atitudine echilibrata ar fi o lipsa de profesionalism

No comment… poza de pe buletin e suficienta… sau celebra poza la birou, eventual cu o mana pe mouse (pentru dinamism…) facuta de sot/sotie/coleg de birou cu un aparat cumparat la promotie si care a scapat cu bine din vacanta de vara… , ACESTA este motivul pentru care mi-e frica de obligatia de a ma duce cu brosurile la aprobat la barou! Poate cuiva nu-i place vreo poza sau o considera drept  „o aroganta”… Mi-e teama cand aprobarea unui element al identitatii mele corporatiste depinde de un foarte-subiectiv: „nu-mi place moaca ta, prea te uiti urat la mine de aici din poza!”…
Agentiile de publicitate, profesionistii care se ocupa  de branding, pozitionare si comunicare precum si de PUBLICITATE si crearea diverselor materiale de prezentare (de la brosuri si machete la carti de vizita, carnetele si pixuri si la site-uri web si social media… daaaa, stiu, „forme fara fond” de care stramosii nostri dacii si romanii nu ar fi fost mandri) lucreaza cu fotografi profesionisti, cu graficieni profesionisti, cu web-designeri profesionisti, cu IT-isti care stiu sa faca SEO si alte tipuri de optimizari – o armata intreaga de experti  in domeniul lor – astfel incat produsul final sa fie unitar: imaginea a ceea ce este de fapt, ceea ce aspira sa devina si ce doreste sa transmita despre sine compania respectiva. Imaginea nu e „forma fara fond” si nici o agentie de publicitate nu lucreaza cu altceva decat „cu materialul clientului”… agentia da „forma”, clientul da „fondul”.

7. Serviciile juridice nu se pot promova precum berea

Slava-Domului, o observatie corecta, a fost redescoperita roata! Din fericire, cei care lucreaza cu profesionisti in comunicare stiu asta de mult si acesta este motivul pentru care niciodata nu o sa comunicam cat hamei si cat malt punem in serviciile noaste juridice. “Promovarea” (am folosit termenul desi nu este pe deplin adecvat) in avocatura este mai degraba o activitate sustinuta de Corporate Communication si PR decat de Marketing in sensul clasic al celor trei termeni. Ce am facut pana acum a fost: sa comunicam informatii relevante cu privire la activitatea noastra – in limitele de confidentialitate impuse de profesie si de clauzele contractuale; sa ne informam corect prospectivii clienti cu privire la expertiza pe care o avem; sa editam brosuri care sa prezinte intr-un mod cat mai clar si interesant expertiza noastra in domeniul legal; sa scoatem in evidenta “diferentiatorii” – ceea ce ne deosebeste in mod obiectiv si indubitabil de ceilalti avocati prezenti pe piata avocaturii de business; sa elaboram machete care sa sintetizeze intr-o forma grafica “diferentiatorii”, adica ceea ce ne individualizeaza pe piata avocaturii; sa optimizam site-ul companiei pentru a urca in rankingul motoarelor de cautare; etc

Cu siguranta nu vom avea promotii “platesti 5 dosare, get one for free”, cu siguranta nu vom organiza tombole: “lucrezi cu noi si vei putea fi fericitul castigator al unei excursii in…” sau  “da-ne un mesaj si te vom duce la tribunal impreuna cu prietenii” pentru ca, spre deosebire de altii, chiar stim ce facem si pe ce lume traim…
[va continua]

Ovidiu CONSTANTINESCU
PR Manager BOŞTINĂ & ASOCIAŢII

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Au fost scrise până acum 2 de comentarii cu privire la articolul “Patul lui Procustescu III (sau despre concurență, transparență și dreptul la individualitate)”

  1. Carmen POPA spune:

    Este cel mai bun articol de pana acum. Ati scapat de primul soc si ati inceput sa aveti umor.
    Mie mi-au placut foarte mult reclamele create de firma de publicitate care a lucrat pentru Murfatlar. Una dintre ele (difuzata doar pe Youtube) poate fi adaptata:
    „Doi nebuni arunca de pe bloc un om imbracat in haina neagra lunga.
    – Nu zboara? Vezi ma, ti-am spus eu ca e avocat si tu nimic… Batman…Batman!”

    Omu n’avea nici carte de vizita, nici brosura, nici nu aparuse in reviste.
    Astept cu interes continuarea.

  2. Carmen POPA spune:

    Ca sa nu zica cineva fac glume proaste si nu iau treaba in serios, dragi confrati, urmand indemnul de solidaritate din comentata hotarare UNBR, va impartasesc rezultatul unei scurte cercetari pe web.

    Plecand de la ce-am mai spus intr-un comentariu pe ac. site, ca UNBR a tradus pur si simplu reglementarea adoptata de Ordinul Barourilor din Franta am vrut sa vad cum se face promovarea firmelor de avocatura la francezi.

    Intrati pe site-ul de mai jos si o sa vadeti promovare in functie de numarul de avocati:

    http://www.lawinfrance.com/articles/Les-plus-grands-cabinets-d-avocats.html?lang=fr

    pe acelasi site se anunta deal-uri, cele mai interesate proiecte la care firmele de avocatura lucreaza
    http://www.lawinfrance.com/articles/-Deals-.html?lang=fr

    Urmati linqul de mai jos si o sa ajungeti la un site dedicat profesionistilor in drept si a sa vedeti ce sfaturi sunt date avocatilor pentru a avea o buna reputatie pe internet:

    http://www.droit-inc.fr/article11354-Avez-vous-une-bonne-E-reputation

    Urmati linq-ul de mai jos si o sa vedeti ultimul clasament al avocatilor specializati in drept penal in Franta

    http://www.avocats-francais.com/editorial.php?parentid=82052.

    In concluzie: avand in vedere faptul ca legiuitorul, in intelepciunea sa, a ales un model considerat demn de urmat, noi supusii nu putem face altfel.

    Toate cele bune, fiti liberi, fiti creativi si nu uitati ca, singurii care va baga bani in buzunar sunt clientii, iar clientii trebuie sa stie ca existati, iar pentru asta trebuie sa va promovati.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate