Secţiuni » Arii de practică » Litigation » Drept penal
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti

DNA-Pitești. Peste 30 de primari și viceprimari urmăriți penal pentru abuz în serviciu
04.03.2014 | Andreea DOBRIN, Paula VÂRBAN, Andreea DOBRIN

Secţiuni: Comunicate parchete, Drept penal
JURIDICE - In Law We Trust

DNA-Pitești. Folosirea influenței sau autorității funcției de conducere într-un partid și abuz în serviciu. Urmărire penală.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție–Serviciul Teritorial Pitești efectuează urmăriri penale față de următorii, în calitate de suspecți :
– N.C., la data faptelor președinte al Consiliului Județean Argeș și președinte al organizației județene a unei formațiuni politice, sub aspectul săvârșirii a două infracțiuni prevăzute de art. 13 din Legea nr. 78/2000 – folosirea influenței sau autorității funcției de conducere într-un partid, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, dintre care una în formă continuată (14 acte materiale);
– D.M.G., deputat în Parlamentul României – Camera Deputaților, sub aspectul complicității la infracțiunea prevăzută de art. 13 din Legea nr. 78/2000 – folosirea influenței sau autorității funcției de conducere într-un partid, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, în formă continuată (14 acte materiale).

De asemenea, s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale față de un număr de 28 primari și viceprimari la data faptelor, în calitate de suspecți, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, după cum urmează:
– G.I., primar al orașului Mioveni, județul Argeș (9 acte materiale);
– D.N., primar al municipiului Curtea de Argeș, județul Argeș (10 acte materiale);
– R.F., primar al comunei Țițești, județul Argeș (2 acte materiale);
– M.G., primar al comunei Mihăești, județul Argeș (3 acte materiale);
– E.F., primar al comunei Moșoaia, județul Argeș și membru al unei formațiuni politice (2 acte materiale);
– P.I., primar al comunei Stâlpeni, județul Argeș (3 acte materiale);
– I.M., primar al comunei Leordeni, județul Argeș și membru al unei formațiuni politice (2 acte materiale);
– T.E., primar al comunei Coșești, județul Argeș și președintă a organizației teritoriale Coșești a unei formațiuni politice și consilier județean la data săvârșirii faptei (2 acte materiale);
– Ș.I., primar al comunei Budeasa, județul Argeș și membru al unei formațiuni politice (2 acte materiale);
– V.D., primar al comunei Micești, județul Argeș și președinte al organizației teritoriale Micești a unei formațiuni politice (4 acte materiale);
– C.L., primar al comunei Mozăceni, județul Argeș (3 acte materiale);
– B.I., primar al comunei Morărești, județul Argeș (2 acte materiale);
– P.–R.S., primar al comunei Stolnici, județul Argeș (3 acte materiale);
– D.D., primar al comunei Corbeni, județul Argeș (3 acte materiale);
– T.S., viceprimar al comunei Dragoslavele, județul Argeș (2 acte materiale);
– S.D., primar al comunei Dâmbovicioara, județul Argeș (3 acte materiale);
– L.N., primar al comunei Sălătrucu, județul Argeș (2 acte materiale);
– P.G., primar al comunei Lunca Corbului, județul Argeș și membru al unei formațiuni politice (2 acte materiale);
– C.G., primar al comunei Cuca, județul Argeș și președinte al organizației teritoriale Cuca al unei formațiuni politice (2 acte materiale);
– I.C., primar al comunei Șuici, județul Argeș (2 acte materiale);
– C.A.–A., primar al comunei Mălureni, județul Argeș (2 acte materiale);
– M.I., primar al comunei Stoenești, județul Argeș și membru al formațiunii politice (2 acte materiale);
– N.V., primar al comunei Valea Danului, județul Argeș (2 acte materiale);
– V.I.D., primar al comunei Cotmeana, județul Argeș (2 acte materiale);
– P.N.- C., primar al comunei Bughea de Sus, județul Argeș (2 acte materiale);
– S.E., primar al comunei Brăduleț, județul Argeș (3 acte materiale);
– B.G., primar al orașului Topoloveni, județul Argeș (3 acte materiale);
– P.D.–I., primar al comunei Mioarele, județul Argeș (2 acte materiale).

S-a dispus urmărirea penală față de 17 primari și directori, la data faptelor, în calitate de suspecți, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru altul un folos necuvenit (câte un act material), după cum urmează:
– B.C., primar al comunei Nucșoara, județul Argeș;
– D.N., primar al comunei Vedea, județul Argeș;
– Ț.G., primar al comunei Cocu, județul Argeș;
– C.M., primar al comunei Uda, județul Argeș;
– I.V.B., primar al comunei Băbana, județul Argeș;
– Ș.N., primar al comunei Mărăcineni, județul Argeș;
– B.A., primar al comunei Rociu, județul Argeș;
– S.G., primar al comunei Arefu, județul Argeș;
– D.M., primar al comunei Merișani, județul Argeș;
– N.R., primar al comunei Negrași, județul Argeș;
– P.M., primar al comunei Mușătești, județul Argeș;
– L.S., primar al comunei Priboeni, județul Argeș;
– S.N., primar al comunei Domnești, județul Argeș;
– C.I., director executiv la Agenției de Implementare a Proiectelor Argeș;
– P.I., primar al comunei Godeni, județul Argeș;
– U.M., primar al comunei Corbi, județul Argeș;
– P.V., director al Școlii Speciale Valea Mare, județul Argeș.

Totodată, s-a dispus continuarea urmăririi penale față de O.O.C. și C.A.P., reprezentante ale SC European Project Consulting SRL București, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată.

În cauză există date și probe din care rezultă indicii rezonabile potrivit cărora:
1. N.C., în calitate de președinte al Consiliului județean Argeș și totodată de președinte al organizației județene a unei formațiuni politice, și-a folosit influența și autoritatea conferite de funcțiile publice și politice deținute, în scopul ajutării efective a unui magistrat de a ocupa o funcție de conducere într-o instanță, pe alte criterii decât cele ale competenței profesionale, cu ocazia concursului aprobat și organizat în acest sens de către Consiliul Superior al Magistraturii, prin intermediul Institutului Național al Magistraturii, în perioada 10 aprilie-30 iunie 2009.
2. În perioada anilor 2007-2010, ca urmare a influenței și a autorității exercitate de către N.C., atât în calitate de președinte al Consiliului Județean Argeș, cât și de președinte al organizației județene a unei formațiuni politice asupra unor primari, în marea lor majoritate fiind membrii respectivei formațiuni politice), SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL București a încheiat contracte de prestări servicii, având ca obiect consultanță, elaborare strategie locală și elaborare cereri de finanțare – implementare proiect, cu un număr de 46 consilii locale ale unor orașe și comune din județul Argeș, Școala Specială Valea Mare, Agenția de Implementare a Proiectelor de Dezvoltare a județului Argeș (instituție subordonată Consiliului Județean Argeș) și chiar cu Consiliul Județean Argeș.
Consiliile locale cu care agentul economic anterior menționat a încheiat 105 contracte sunt următoarele: Curtea de Argeș, Mioveni, Topoloveni, Țițești, Mihăești, Moșoaia, Stâlpeni, Leordeni, Coșești, Budeasa, Micești, Nucșoara, Mozăceni, Morărești, Stolnici, Corbeni, Tigveni, Dragoslavele, Dâmbovicioara, Sălătrucu, Lunca Corbului, Vedea, Cocu, Cuca, Uda, Șuici, Mălureni, Stoenești, Băbana, Mărăcineni, Valea Danului, Cotmeana, Bughea de Sus, Brăduleț, Rociu, Arefu, Cicănești, Merișani, Negrași, Mioarele, Mușătești, Priboieni, Domnești, Godeni, Corbi și Cepari.
Valoarea totală a celor 105 contractelor de prestări servicii încheiate între SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL București cu instituțiile publice și unitățile administrativ teritoriale anterior menționate, în perioada 2007-2010 este de cca. 3.786.804,5 lei, din care au fost efectuate plăți în sumă totală de cca. 3.140.687,5 lei.
Din actele de urmărire penală aflate la dosarul cauzei rezultă indicii rezonabile că marea majoritate a contractelor de prestări servicii au fost încheiate fără justificare, în condițiile în care comunitățile respective, în multe cazuri, nu au obținut niciun folos, contractele în cauză nefiind valorificate în vreun mod, iar în alte cazuri beneficiile încheierii unor astfel de contracte au fost modice, nefiind pe măsura valorii contractelor și nejustificând sumele de bani plătite efectiv din bani publici către SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL București (firmă a cărei reprezentanți aveau legături de interes personal și de grup cu D.M.G.).
S-a mai reținut și faptul că, în contextul încheierii și derulării în condițiile frauduloase mai sus arătate a contractelor de prestări servicii de către SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL București cu instituții și autorități publice din județul Argeș, D.M.G. a înființat SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING MANAGEMENT SRL Pitești, astfel încât el și o rudă a sa să poată obține, în mod facil și necuvenit, cu sprijinul nemijlocit al lui N.C., foloase materiale, în calitate de asociați ai firmei, între cele două societăți fiind încheiat în acest scop un contract având ca obiect furnizarea consultanței.
În perioada 1 octombrie 2007-31 decembrie 2008, D.M.G. a deținut și funcția de director al acestei firme care era administrată de o rudă a acestuia.
D.M.G. a avut calitatea de asociat unic al SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING MANAGEMENT SRL Pitești în perioada 6 octombrie 2008-20 octombrie 2010, în condițiile în care, în perioada de referință, începând cu luna decembrie 2008 a deținut funcția de deputat.
Obținerea necuvenită de foloase materiale atât de către SC EUROPEAN PROJECT CONSULTING SRL București cât și de către SC European Project Consulting Management SRL Pitești și implicit de către asociații acestor societăți comerciale, a fost facilitată de îndeplinirea, în mod defectuos, a actelor de serviciu de către conducătorii instituțiilor și autorităților publice respective, cu consecința producerii de pagube materiale acestor entități.

Persoanelor menționate li s-a adus la cunoștință calitatea de suspect în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

:: sursa: www.pna.ro

Paula VÂRBAN
Andreea DOBRIN

Cuvinte cheie: , , , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti