Secţiuni » Arii de practică » Business » Concurenţă
Concurenţă
DezbateriCărţiProfesionişti

CE. Amendă de 953 milioane de euro pentru producătorii de rulmenţi auto
24.03.2014 | Adina-Elena OPREA

Secţiuni: Concurență, Dreptul Uniunii Europene
JURIDICE - In Law We Trust

Comisia a descoperit că societăţile europene SKF şi Schaeffler împreună cu patru societăţi japoneze (JTEKT, NSK , NTN NFC și cu filiala sa franceză NTN-SNR) au pus bazele unui cartel pe piaţa europeană de rulmenţi auto, potrivit unui comunicat.

Astfel, companiile au complotat pentru a-şi coordona în secret strategia de stabilire a prețurilor în întreg Spaţiul Economic European pentru mai mult de șapte ani, din aprilie 2004 până în iulie 2011. Colaborarea a presupus o coordonare cu privire la Cererile de cotaţii şi cu privire la Reducerile anuale de preţuri pentru clienţi, precum şi un schimb de informaţii comerciale secrete.

Dintre companii, JTEKT a evitat amenda de 86.037.000 euro, beneficiind de imunitate întrucât a dezvăluit Comisiei existența cartelului. De asemenea, NSK, NFC, SKF și Schaeffler au primit reduceri de amenzi pentru cooperare în cadrul anchetei, potrivit programului de clemență al Comisiei. Având în vedere că toate companiile au fost de acord să rezolve cazul alături de Comisie, amenzile lor au fost reduse cu 10%, însă şi în aceste condiţii amenda totală impusă de Comisie ajunge la 953.306.000 euro.

Pentru stabilirea nivelului amenzilor, Comisia a luat în considerare vânzările produselor în cauză, caracterul grav al încălcării, sfera geografică și durata încălcării.

Joaquín Almunia, vicepreședintele Comisiei, responsabil de politica în domeniul concurenței, a declarat: „Decizia aceasta este o piatră de hotar în efortul continuu al Comisiei de a anihila cartelurile pe piețele de piese auto, după sancțiunile impuse producătorilor de fire electrice și de spumă utilizate în scaune de mașină. Este incredibil să vezi că încă o componentă a mașinii a fost cartelizată. Sper că amenzile aplicate vor descuraja companiile să se angajeze în astfel de comportamente ilegale și va duce la restabilirea concurenței în această industrie. Lăsate astfel, cartelurile de piese auto ar putea afecta competitivitatea din sectorul auto și ar putea creşte artificial prețul plătit de consumatorii europeni care cumpără mașini”.

Adina Elena OPREA

Junior Lawyer D&B David şi Baias

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti