Secţiuni » Arii de practică » Litigation » Mediere
Mediere
DezbateriCărţiProfesionişti
5 comentarii

Regulamentul de desfășurare a ședinței de informare privind avantajele medierii adoptat de Consiliul de Mediere
18.04.2014 | Ilie DORIN

Secţiuni: Mediere
JURIDICE - In Law We Trust

Consiliul de Mediere a adoptat in sedinta din 29 martie 2014 un Regulament ce prevede expres conditiile si pasii desfasurarii sedintei de informare privind avantajele medierii de catre mediatorii autorizati.

Regulamentul exista pana acum sub forma unui Ghid. Sub forma de Ghid, mediatorii se puteau orienta dupa prevederile sale, aplicand procedurile pe care le considerau oportune. In noua formula, Regulamentul este obligatoriu pentru fiecare mediator autorizat si activ.

Asadar, respectarea conditiilor impuse prin Regulament pentru desfasurarea sedintei de informare si eliberarea Certificatului de informare privind medierea ori a Procesului-Verbal de Neparcurgere a sedintei de informare, in urma parcurgerii procedurilor preliminare procesului de mediere pe fond, este obligatorie si pasibila de sanctiuni pentru mediatori.

Conform Art. 39 alin. (1) din Legea Medierii, sanctiunile disciplinare se aplica in raport cu gravitatea abaterii si consta in:
”a) observatie scrisa;
b) amenda de la 50 lei (RON) la 500 lei (RON);
c) suspendarea din calitatea de mediator, pe o durata de la o luna la 6 luni;
d) incetarea calitatii de mediator.
(2) Limitele amenzii prevazute la alin. (1) lit. b) se actualizeaza periodic de catre Consiliul de mediere, in functie de rata inflatiei”.

Regulamentul vine ca o completare la Legea Medierii, mai concret la art. 2 din Legea nr. 192/2006. In acest articol se face vorbire de obligativitatea unei sedinte la mediator in cazurile prevazute la art. 60 indice 1 din lege, obligatia mediatorului de a invita toate partile din conflict la sedinta de mediere conform art. 43 din aceeasi lege, si actele care se vor emite de catre mediatorul care realizeaza informarea.

Practic Regulamentul adoptat recent de Consiliul de Mediere completeaza cadrul procedural pentru mediatori, fiind emis pe baza diferentelor de interpretare, aplicare si desfasurare a sedintelor de informare privind medierea.

Adoptarea Regulamentului vine pe fondul discutiilor dintre Consiliul de Mediere, Ministerul Justitiei si CSM, discutii ce vizeaza uniformizarea pe cat posibil a procedurilor, formei si continutului actelor emise de mediatori in cazul sedintei de informare.

:: Hotararea nr 9/29.03.2014 a Consiliului de Mediere, privind adoptarea Regulamentului de desfasurare a sedintei de informare privind avatajele medierii

Dorin ILIE
Mediator

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti