BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 1 comentariu | 
Print Friendly, PDF & Email

CJUE. C-201/14, Bara şi alţii. UPDATE: Hotărârea Curții de Justiție. Jud. dr. Camelia Toader – membru al completului

01.10.2015 | Daniel-Mihail ȘANDRU
Abonare newsletter

2 octombrie 2015: Curtea de Justiție s-a pronunțat prin hotărârea din 1 octombrie 2015:
Dreptul Uniunii se opune transmiterii și prelucrării de date personale între două autorități ale administrației publice a unui stat membru fără ca persoanele vizate să fi fost informate în prealabil despre această transmitere sau despre această prelucrare.

Jud. dr. Camelia Toader a făcut parte din complet.

Hotărârea integrală este disponibilă aici.

***

28 aprilie 2014: Curtea de Apel Cluj a formulat o trimitere preliminară, prin încheierea din 31 martie 2014, înregistrată la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene în data de 22 aprilie 2014.

În temeiul art. 276 TFUE, au fost formulate următoarele întrebări preliminare:
1. Este autoritatea naţională fiscală, ca reprezentant al ministerului de resort al unui stat membru, instituţie financiară în înţelesul art. 124 din TFUE?
2. Este posibil ca pe calea unui act asimilat celor administrative, respectiv a unui Protocol încheiat între autoritatea naţională fiscală şi o altă instituţie a statului, să se reglementeze transferul bazei de date privind veniturile realizate de cetăţenii unui stat membru de la autoritatea naţională fiscală către o altă instituţie a statului membru fără a ne afla în prezenţa unui acces preferenţial astfel cum este definit în art. 124 din TFUE?
3. Transferul bazei de date făcut cu scopul de a stabili în sarcina cetăţenilor statului membru a unor obligaţii de plată cu titlu de contribuţie socială, către instituţia statului membru în beneficiul căreia operează transferul, se circumscrie noţiunii de considerent de ordin prudenţial în înţelesul art. 124 din TFUE?
4. Pot fi prelucrate datele personale de către o autoritate căreia nu i-au fost destinate aceste date în condiţiile în care această operaţiune aduce, cu caracter retroactiv, prejudicii patrimoniale? Suspendă judecata acţiunii formulate şi a cererilor de intervenţie până la pronunţarea de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a hotărârii preliminare.

Lista tuturor trimiterilor preliminare formulate de către instanțele din România se află pe platforma IADUER.ro, proiect susţinut de JURIDICE.ro.

:: sursa: IADUER – un proiect CSDE, ARDAE și FJR

Mihai ȘANDRU

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Până acum a fost scris un singur comentariu cu privire la articolul “CJUE. C-201/14, Bara şi alţii. UPDATE: Hotărârea Curții de Justiție. Jud. dr. Camelia Toader – membru al completului”

  1. Mihaela MAZILU-BABEL spune:

    Din păcate, situația de fapt nu prea pare să intre absolut deloc în domeniul de aplicare ratione materiae al articolului 124 TFUE.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week