Asigurări pentru avocaţi, Barouri, Citate juridice, Grile juridice, INTERPROFESIONAL, Jurisprudenţă inedită CITR, Legal Days, Legal FUN, Legal Style, NOTARIAT, Revista revistelor juridice, Sistemul judiciar, Studenţi la drept, TOP LEGAL
 
Sistemul judiciar [MJ, CSM, INM, SNG, PÎCCJ, DNA, parchete]
Secţiune dezvoltată în parteneriat cu CSM, Ministerul Public şi DNA
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

Temele dezbătute în cadrul întâlnirii de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel
29.04.2014 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității luni, 28 aprilie 2014, un comunicat cu privire la întâlnirea de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel, precum și a managerilor economici, organizată de Curtea de Apel Iași pe 24-25 aprilie.

La discuții au participat judecător dr. Livia Doina Stanciu, președinte ICCJ, judecător Cristina Iulia Tarcea și judecător Mihai Ionuț Matei, vicepreședinții instanței supreme, judecător Adrian Bordea și procuror Gheorghe Muscalu, președinte și vicepreședinte ai CSM, Marius Robert Cazanciuc, ministrul justiției, alături de alți CSM și ai Ministerului Justiției.

Principalele teme ale întâlnirii le-au reprezentat evaluarea acţiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal și a noului Cod de procedură penală, continuarea măsurilor pentru implementarea dispozițiilor noului Cod civil și noului Cod de procedură civilă, precum şi consecinţele în planul reorganizării instanţelor a intrării în vigoare a acestor coduri.

De asemenea, au mai fost supuse analizei și dezbaterilor următoarele teme:
1. Provocările noilor Coduri în materie penală. Realităţi şi perspective.
2. Simplificarea şi accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
4. Consolidarea capacităţii administrative a instanţelor. Dificultăţi întâmpinate şi măsuri adoptate.
5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei în privinţa optimizării schemelor de personal. Suplimentarea etapizată a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecător şi grefier. Stadiul suplimentării posturilor de judecător.
6. Raţionalizarea instanţelor. Redesenarea hărţii administrativ judiciare, prin rearondare şi desfiinţare de instanţe. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, strategii comune şi stadiul implementării măsurilor.
7. Instituţia fondului de rezervă. Abordări şi viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecător.
8. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
9. Priorităţi legislative ale perioadei următoare în ceea ce priveşte buna funcţionare a sistemului judiciar.
10. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent și perspective.
11. Accesul la informaţiile de interes public.
12. Protecţia informaţiilor clasificate. Necesitatea adoptării unor norme interne proprii şi comune instanţelor judecătoreşti.

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate