Varia
JURIDICE

Temele dezbătute în cadrul întâlnirii de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel


29 aprilie 2014 | JURIDICE.ro
Secţiuni: VARIA
JURIDICE - In Law We Trust
UNBR Caut avocat
Evenimente juridice

Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității luni, 28 aprilie 2014, un comunicat cu privire la întâlnirea de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel, precum și a managerilor economici, organizată de Curtea de Apel Iași pe 24-25 aprilie.

La discuții au participat judecător dr. Livia Doina Stanciu, președinte ICCJ, judecător Cristina Iulia Tarcea și judecător Mihai Ionuț Matei, vicepreședinții instanței supreme, judecător Adrian Bordea și procuror Gheorghe Muscalu, președinte și vicepreședinte ai CSM, Marius Robert Cazanciuc, ministrul justiției, alături de alți CSM și ai Ministerului Justiției.

Principalele teme ale întâlnirii le-au reprezentat evaluarea acţiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal și a noului Cod de procedură penală, continuarea măsurilor pentru implementarea dispozițiilor noului Cod civil și noului Cod de procedură civilă, precum şi consecinţele în planul reorganizării instanţelor a intrării în vigoare a acestor coduri.

De asemenea, au mai fost supuse analizei și dezbaterilor următoarele teme:
1. Provocările noilor Coduri în materie penală. Realităţi şi perspective.
2. Simplificarea şi accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
4. Consolidarea capacităţii administrative a instanţelor. Dificultăţi întâmpinate şi măsuri adoptate.
5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei în privinţa optimizării schemelor de personal. Suplimentarea etapizată a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecător şi grefier. Stadiul suplimentării posturilor de judecător.
6. Raţionalizarea instanţelor. Redesenarea hărţii administrativ judiciare, prin rearondare şi desfiinţare de instanţe. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, strategii comune şi stadiul implementării măsurilor.
7. Instituţia fondului de rezervă. Abordări şi viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecător.
8. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
9. Priorităţi legislative ale perioadei următoare în ceea ce priveşte buna funcţionare a sistemului judiciar.
10. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent și perspective.
11. Accesul la informaţiile de interes public.
12. Protecţia informaţiilor clasificate. Necesitatea adoptării unor norme interne proprii şi comune instanţelor judecătoreşti.

Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Ne bucurăm să aducem gândurile dumneavoastră la cunoştinţa comunităţii juridice şi publicului larg. Apreciem generozitatea dumneavoastră de a împărtăşi idei valoroase. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord, publicarea pe JURIDICE.ro nu semnifică asumarea de către noi a mesajului transmis de autor. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteţi ciţi aici. Pentru a publica pe JURIDICE.ro vă rugăm să luaţi în considerare Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice


Servicii JURIDICE.ro
Cont profesional









Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni          Noutăţi     Interviuri     Comunicate profesionişti        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică          Note de studiu     Studii
 
© 2003-2023 J JURIDICE.ro