Temele dezbătute în cadrul întâlnirii de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel
29 aprilie 2014 | JURIDICE.ro

Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității luni, 28 aprilie 2014, un comunicat cu privire la întâlnirea de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel, precum și a managerilor economici, organizată de Curtea de Apel Iași pe 24-25 aprilie.
La discuții au participat judecător dr. Livia Doina Stanciu, președinte ICCJ, judecător Cristina Iulia Tarcea și judecător Mihai Ionuț Matei, vicepreședinții instanței supreme, judecător Adrian Bordea și procuror Gheorghe Muscalu, președinte și vicepreședinte ai CSM, Marius Robert Cazanciuc, ministrul justiției, alături de alți CSM și ai Ministerului Justiției.
Principalele teme ale întâlnirii le-au reprezentat evaluarea acţiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal și a noului Cod de procedură penală, continuarea măsurilor pentru implementarea dispozițiilor noului Cod civil și noului Cod de procedură civilă, precum şi consecinţele în planul reorganizării instanţelor a intrării în vigoare a acestor coduri.
De asemenea, au mai fost supuse analizei și dezbaterilor următoarele teme:
1. Provocările noilor Coduri în materie penală. Realităţi şi perspective.
2. Simplificarea şi accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
4. Consolidarea capacităţii administrative a instanţelor. Dificultăţi întâmpinate şi măsuri adoptate.
5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei în privinţa optimizării schemelor de personal. Suplimentarea etapizată a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecător şi grefier. Stadiul suplimentării posturilor de judecător.
6. Raţionalizarea instanţelor. Redesenarea hărţii administrativ judiciare, prin rearondare şi desfiinţare de instanţe. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, strategii comune şi stadiul implementării măsurilor.
7. Instituţia fondului de rezervă. Abordări şi viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecător.
8. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
9. Priorităţi legislative ale perioadei următoare în ceea ce priveşte buna funcţionare a sistemului judiciar.
10. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent și perspective.
11. Accesul la informaţiile de interes public.
12. Protecţia informaţiilor clasificate. Necesitatea adoptării unor norme interne proprii şi comune instanţelor judecătoreşti.