Secţiuni » Arii de practică » Litigation » Drept penal
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti

DNA-Cluj. Luare și dare de mită, fals în înscrisuri, spălare de bani. Reținere
28.05.2014 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Comunicate parchete, Drept penal
JURIDICE - In Law We Trust

DNA-Cluj. Luare și dare de mită, fals în înscrisuri, spălare de bani. Reținere.

Biroul de Informare şi relaţii Publice este abilitat să transmită următoarele:
Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul teritorial Cluj au dispus efectuarea urmăririi penale față de următoarele persoane:

1. U.H.D., preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, sub aspectul săvârşirii infracțiunilor concurente de:
– 5 infracţiuni de luare de mită, dintre care două în formă continuată (10 acte materiale, respectiv 7 acte materiale)
fals în înscrisuri sub semnătură privată în forma participaţiei improprii ca instigator (două acte materiale)
complicitate la spălare de bani.

2. P.V., asociat şi administrator la SC Sinai Comimpex SRL Iclod, sub aspectul săvârşirii infracțiunilor concurente de:
– două infracţiuni de dare de mită, ambele în formă continuată (10 acte materiale, respectiv 2 acte materiale)

În cauză, există indicii concrete privind săvârşirea de către suspectul U.H.D., preşedinte al CJ Cluj, de către inculpatul P.V., asociat şi administrator la SC Sinai Comimpex SRL, precum și de către alte persoane, a unor fapte de corupţie, în contextul alocării unor resurse bugetare de la bugetul Consiliului judeţean Cluj pentru plata unor contracte finanţate de instituţia judeţeană, respectiv pentru încheierea de noi contracte sau acte adiţionale la acestea, pentru organizarea de licitaţii trucate, scopul urmărit fiind de a obţine foloase materiale necuvenite.
Din probele de la dosar rezultă că, în perioada aprilie 2013-mai 2014, suspectul U.H.D a pretins de la inculpatul P.V. remiterea, cu titlu de mită, a unei sume totale de 693.224 lei, constând într-un procent de 15% din sumele alocate bugetar de CJ Cluj pentru contractele aflate în derulare de către firma Sinai Comimpex SRL aparţinând omului de afaceri, suma fiind pretinsă tocmai pentru ca, în calitatea sa de conducător la instituţiei judeţene să aloce sumele vizate de omul de afaceri.
După ce a primit, în avans, o primă tranşă în cuantum de 40.000 lei, U.H.D, în lunile mai şi octombrie 2013, în calitate de preşedinte al Consiliului judeţean Cluj, a propus Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, alocarea de fonduri bugetare, prin OUG nr. 28/2013, unor anumite comune (Fizeşul Gherlii, Câţcău, Iclod, Bonţida) pentru lucrări pe care primăriile respective le aveau în derulare cu SC Sinai Comimpex SRL, în detrimentul altor comune.
Aşadar, pentru anul 2013, urmare a demersurilor efectuate asupra preşedintelui CJ Cluj, prin mecanismul de alocare bugetară reglementat prin OUG nr. 28/2013, SC Sinai Comimpex a beneficiat de suma totală de 3.174.000 lei.
Pentru anul 2014, potrivit celor convenite între preşedintele CJ Cluj U.H.D. şi omul de afaceri P.V., pentru lucrări realizate de SC Sinai în comunele Bonţida şi Fizeşul Gherlii au mai fost alocate, în mod preferenţial, fonduri de la bugetul Consiliului Judeţean Cluj în cuantum total de 1.447.497 lei.
Aferent tuturor acestor alocări bugetare, în perioada aprilie 2013-mai 2014, omul de afaceri P.V. a remis cu titlu de mită lui U.H.D. suma totală de 174.500 lei.

Celor două persoane P.V. și U.H.D. li s-au adus la cunoştinţă calitatea procesuală de suspect şi acuzaţiile conform prevederilor art. 307 Cod de procedură penală iar, ulterior, cea de inculpat în cazul primului menționat, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 28 mai 2014, s-a dispus reținerea pentru 24 de ore a inculpatului P.V., urmând ca acesta să fie prezentat cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile la Curtea de Apel Cluj.

În cauză se efectuează acte de urmărire și față de alte persoane decât cele deja menționate.
Raportat la actele procedurale efectuate în prezenta cauză, precizăm că, atunci când împrejurările vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare.

În cauză, procurorii beneficiază de sprijin de specialitate şi informativ din partea Serviciului Român de Informaţii.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

:: sursa: www.pna.ro

Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti