Pentru comunicare profesională JURIDICE.ro recomandă Infinit PR
TOP LEGAL
Print Friendly, PDF & Email

Studiu: Internetul și dispozitivele mobile transformă fundamental procesul de predare-învățare în sala de clasă

16.06.2014 | JURIDICE.ro
Abonare newsletter

Mobile Education („MobilEdu”) este un proiect demonstrativ, derulat pentru prima oară în sistemul de învăţământ primar din România, prin care s-a analizat impactul pe care utilizarea tehnologiei mobile și a Internetului îl are în procesul educaţional. În această lună, va avea loc şi o conferinţă de bilanţ, cu prezentarea rezultatelor integrale ale proiectului. ŢUCA ZBÂRCEA & ASOCIAȚII a asigurat suportul legal al proiectului, prin avocaţii Horia Ispas şi Sergiu Creţu.

Proiectul MobilEdu este derulat de capitolul român al Internet Society şi are ca obiectiv principal analiza eficienței și a beneficiilor rezultate ca urmare a utilizării noilor tehnologii IT în domeniul educației.

Pe parcursul a 12 luni, un număr de 40 de elevi din ciclul 1-4 de la Şcoala Generală nr. 205 „Adrian Păunescu” din București au experimentat împreună cu dascălii lor un nou mod de învățare intuitivă prin joc și explorare cu ajutorul tabletelor conectate la Internet. Internetul este o resursă inepuizabilă de informații, scurtează distanțele între oamenii aflați în toate colțurile lumii, care devin în același timp producători și consumatori ai informației și oferă elevilor cât și dascălilor posibilități nelimitate de lărgire a orizontului cunoașterii.

În momentul de față informația este foarte dispersată pe Internet, prin diferite surse. Ca atare, aceasta nu este o resursă pedagogică în sine, ci reprezintă piese cu ajutorul cărora se poate construi un proces pedagogic. Prin implicarea dascălilor și a echipei de proiect, Internetul și resursele educaționale puse la dispoziția copiilor au transformat orele de curs într-un proces de explorare distractiv și interactiv, un timp al învățării plăcute.

Pe parcursul proiectului, cei mici au învățat să folosească Internetul în mod sigur și eficient în cadrul orelor de curs, au parcurs împreună cu echipa de proiect noțiuni de securitate, rețelistică și comunicare web și nu în cele din urmă, și-au imaginat cum va arata Internetul de mâine. Aș vrea să inventez un program Internet prin care să descoperim viața pe alte planete”, ne-a spus Tudor, elev în clasa a-4-a.

Proiectul a fost sponsorizat de către organizația Internet Society și derulat de capitolul român al organizației – Asociația Societatea Internet – cu sprijinul următorilor parteneri principali:
– Școala Generală nr. 205 „Adrian Păunescu”, sector 6, București – Beneficiar;
– QuadPlus – consultanță managerială, comunicare și infrastructuri IT;
– INSOFT Development and Consulting – software educațional;
ŢUCA ZBÂRCEA & ASOCIAȚII – consultanță juridică;
– Axetel – consultanță de securitate și web design;
– Bitdefender – aplicație control parental.

În cadrul proiectului, care s-a desfășurat pe durata unui an, au fost derulate următoarele activități ce au contribuit la atingerea obiectivelor proiectului și la înregistrarea unor rezultate pozitive:
– Au fost introduse 15 tablete electronice conectate la Internet și dotate cu resurse educaționale, ce au fost utilizate de elevii din grupul țintă, pe durata orelor de curs;
– Peste 40 de elevi din ciclul primar și cadrele didactice coordonatoare au experimentat o nouă modalitate de predare-învățare ce se bazează pe utilizarea resurselor educaționale moderne în sala de clasă;
– Au fost testate și utilizate cu succes pe durata orelor de curs, 18 lecții educaționale interactive learnIN, dezvoltate de compania INSOFT Development & Consulting; lecțiile interactive„learnIN” promovează principiul „SMART Learning” și au oferit elevilor ocazia de a învăța într-un mod plăcut și distractiv. Cu fiecare lecție „learnIN” elevii au avut șansa de a descoperi, de a explora și de a-și dezvolta noi abilități și competențe.
– Au fost utilizate programe de control parental furnizate de compania Bitdefender, pentru a gestiona eficient accesul prioritar al elevilor la conținutul educațional de pe tablete.

Mulțumim, de asemenea, partenerilor secundari ai proiectului:
– Colegiul Național „David Prodan”, Cugir, Județul Alba – Beneficiar;
– Microsoft România – infrastructuri software și IT;
– Institutul Național de Cercetări Sportive – consultanță impact medical;
– Liliana Hadji – consultanță psihologică;
– Adrian Dumitrescu – consultanță impact medical;
– AllView – partener furnizor tablete;
– Romkatel – partener rețelistică.

Date de contact și relații suplimentare:
– Coordonator proiect:  Dragoș Onac (dragos.onac@quadplus.ro)
– Director comunicare: Elena Zvarici (elena.zvarici@isoc.ro)
Web

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week