« Flux noutăţi
Selected Top LegalVideo
JurisprudenţăCEDOCJUECCRÎCCJJurisprudenţa curentă ÎCCJDezlegarea unor chestiuni de dreptRILCurţi de apelTribunaleJudecătorii
Noutăţi legislativeProiecte legislativeMOF - Monitorul Oficial al RomânieiJOUE - Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
Opinii

Ineficientizarea Registrului Comertului Bucuresti
11.02.2008 | JURIDICE.ro, Andreea Lisievici

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

De ceva vreme la ORC Bucuresti s-a introdus un sistem automat de repartizare a solicitantilor la birourile unice. Fiecare solicitant trebuie sa ia un bon cu numar de ordine, bon care se da separat daca ai un dosar (ghiseele 1-9) si daca ai 2 sau mai multe dosare (ghiseele 10-20). Numarul de ordine si ghiseul alocat se afiseaza pe panouri mari, dar totusi deficitar avand in vedere ca numarul schimbat nu clipeste, ceea ce implica un efort de concentrare macar cand se apropie numarul tau, plus ca ghiseele nu au fiecare afisaj propriu ca sa vezi si acolo, asa cum se intampla la agentia CFR Victoriei.

Probabil ca multi au observat ca de la introducerea acestui sistem timpul de asteptare a crescut. Justificari nu prea ar fi, in fond la acelasi numar de persoane singura diferenta e repartizarea diferita: daca inainte erau 100 de oameni repartizati la 10 ghisee, erai al 11-lea la un ghiseu, acum esti al 101-lea la oricare ghiseu. Mi s-a intamplat sa fiu o data a noua la un ghiseu, si n-am asteptat mai mult de o ora jumatate. Acum, daca ai 100 de numere in fata, deci tot atatea dosare la nivelul celor 10 ghisee, ai de asteptat in jur de 4 ore. Practic viteza cu care ajungi la rand depinde de toti cei 10 referenti si de toti cei 100 de solicitanti. E una sa fie un referent mai minutios sau mai incet dar sa nu fii la rand la ghiseul lui, si e alta sa fie 2 asa, sau sa fumeze 4 din cei 10, cu pauzele aferente. La fel, e una ca din 10 persoane inaintea ta 2 sa aiba dosare complicate si / sau cu lipsuri care sa necesite timp, si e alta sa fie 40 din cei 100.

Scaderea randamentului se poate observa si statistic. Daca in ianuarie 2007, cand programul cu publicul era de la 8:30 la 14, au fost inregistrate 2073 de societati comerciale, in ianuarie 2008, cand programul e cu 2 ore jumatate mai lung au fost inregistrate numai 1510 societati.

Solutiile din pacate se lasa asteptate. Una ar fi revenirea la sistemul anterior, cand de bine de rau nu era atata aglomeratie (azi la ora 14 aerul era irespirabil si erau lejer vreo 300 de persoane plus personal) si eficienta era mai mare. Alta ar fi eficientizarea tuturor referentilor, reguli mai clare si transparente (ex. la recodificarea trecuta a CAEN a existat o dispozitie la nivel national ca se accepta decizia CA / administrator unic, acum nu s-a spus nimic), asigurarea accesului si a celor care nu isi editeaza singuri actele modificatoare (ma refer la obligatia inserarii contorului de cuvinte, care se scoate din Word sau Open Office si presupune existenta documentului in format digital, plus ca aceasta anexa continand contorul nu apare ca cerinta in publicatiile oficiale ONRC). Desigur ca ar trebui ca si solicitantii sa aiba dosarele in buna regula, ceea ce si pentru ei presupune reguli clare si acces facil la informatii. Exista birou de asistenta, dar prefer sa nu comentez modul in care angajatii de acolo isi fac treaba sau cat de bine pregatiti sunt.

Daca se va si lua vreo masura, pozitiva de data asta, presupun ca nu ramane decat de vazut…

Cuvinte cheie:
Secţiuni/categorii: Opinii

Pentru toate secţiunile JURIDICE.ro click aici
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD