Peste 80% din profesorii din UE consideră că profesia lor este subapreciată
26 iunie 2014 | JURIDICE.ro
Comisia Europeană a dat publicității miercuri, 25 iunie 2014, Studiul Internațional OECD cu privire la predare și învățare (TALIS), realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), din care reies o multitudine de probleme cu care se confruntă profesorii din școli, potrivit unui comunicat.
Documentul publicat de OECD arată că peste o treime din profesorii din Uniunea Europeană își desfășoară activitatea în școli care se confruntă cu un deficit de personal calificat, iar aproape jumătate dintre directorii de școli au raportat un deficit de profesori pentru elevii cu nevoi speciale. Deși aproape 90% din profesorii din UE declară că sunt mulțumiți de locul lor de muncă, 81% consideră că profesia didactică nu este apreciată de societate. Deși profesorii se simt bine pregătiți pentru această profesie, nu peste tot se acordă sprijin la început de carieră.
Studiul se bazează pe percepția profesorilor cu privire la condițiile carierei lor și include răspunsurile a 55.000 de profesori și directori de școli din învățământul secundar inferior din UE.
Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret, a declarat: ”Unele mesaje transmise de TALIS au implicații îngrijorătoare pentru viitorul carierei de profesor. Dacă statele membre nu iau măsuri pentru a atrage și pentru a reține cei mai buni profesori, progresul procesului de îmbunătățire a calității educației din Europa va fi subminat. Comisia este pregătită să sprijine statele membre la elaborarea unor politici și a unor măsuri care să ducă la creșterea atractivității profesiei didactice”.
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro