Analiză PwC. Două treimi din fabricile auto anunţate că vor fi construite în perioada 2013-2020 vor fi în Asia
04.07.2014 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Selected, Varia (alte arii de practica)
JURIDICE - In Law We Trust

67 dintre cele 102 noi fabrici auto anunţate că vor fi construite în perioada 2013-2020 la nivel global vor fi în Asia, arată raportul How to be No. 1: Facing future challenges in the automotive industry realizat de echipa Autofacts a PwC.

După o uşoară creştere în 2011 şi una mai robustă de 7,1% în 2012 (până la 15,5 milioane de unităţi), vânzările de maşini noi în China au crescut puternic în 2013, cu o rată anuală de peste 15%.

Echipa PwC Autofacts anticipează o creştere de 53% din 2013 până în 2020 a vânzărilor de maşini noi, ajungând la 29,6 milioane de vehicule uşoare – ceea ce echivalează cu 10,3 milioane de unități suplimentare. O creştere de o asemenea magnitudine este posibilă doar în China, ţara cu cea mai numeroasă populaţie, mulţi dintre chinezi urmând a cumpăra un autoturism pentru prima oară. Producătorii auto chinezi vor fi primii beneficiari ai acestei creşteri, însă în aceeași măsură vor profita şi producătorii japonezi, coreeni, dar şi cei europeni şi americani.

În timp ce piaţa auto asiatică este în plină expansiune, cea europeană se confruntă cu un exces de capacitate de producţie. Analiza echipei Autofacts a PwC arată că 13 fabrici auto din Europa, care au capacitate minimă de 100.000 de automobile pe an, funcţionează la sub 50% din capacitate – mult sub pragul de profitabilitate de 75-80%. Aceasta se traduce într-o capacitate de producţie excedentară de aproximativdouă milioane de unităţi, afectând în mod negativ structura costurilor de producţie.

Chiar dacă cererea auto ar înregistra o revenire puternică la nivel european, nu e nicio îndoială că Europa – şi în special Europa de Vest – este o piaţă saturată, iar capacitatea de producţie ar trebui ajustată. Unii producători auto au închis deja fabrici – ceea ce a generat reacţii negative din partea angajaţilor şi a sindicatelor. Altă strategie de ajustare a fost, în mod paradoxal, mutarea unor linii de producţie înapoi în Europa. Este vorba de clasica strategie „construieşte acolo unde vinzi”. PwC Autofacts se aşteaptă ca până la sfârşitul acestui deceniu, capacitatea de producţie a fabricilor rămase în Europa să ajungă din nou la nivelul mediu de 80%.

Ionut Simion_2013

Ionuț Simion

“O tendinţă cheie în industrie este construieşte acolo unde vinzi. Producătorii auto continuă să stea cu ochii pe piaţa chineză unde vânzările şi asamblările sunt preconizate să crească până la aproximativ 30 milioane de unităţi în 2020. Preferinţele consumatorilor sunt diferite în fiecare piaţă, iar producătorii construiesc unităţi care să satisfacă aceste cereri. Nivelul de personalizare variază de la piaţă la piaţă şi afectează costul de producţie” a declarat Ionuţ Simion, Tax Partner, lider al echipei de servicii specializate în industria auto, PwC România.

Analiza PwC estimează că există 400 de mii de miliarde de variante posibile de echipare, motorizare şi personalizare oferite la un vehicul german tipic de clasă medie, în comparaţie cu doar 1.500 de variaţiuni oferite la un vehicul comparabil pe piaţa chineză.

“Planificarea este esenţială pentru producătorii auto. În timp ce solicitările pentru diferite modele şi variante sunt într-o continuă schimbare, producătorii auto au nevoie de furnizori care să fie capabili să livreze modulele şi componentele comandate la timp. Iar producătorii de echipamente originale (OEM) ar trebuie să fie capabili să producă propriile lor versiuni personalizate dacă e  nevoie. Acest lucru înseamnă linii de asamblare flexibile, în mod ideal, cele care pot produce diferite tipuri de vehicule” a adăugat Ionuţ Simion.

În plus, ciclurile mai scurte de producţie creează alte provocări, cum ar fi creșterea nevoii de a modifica procesele de producție. Aceasta înseamnă că este important să existe planificare din timp pentru generaţiile viitoare de automobile şi să se aibă în vedere un nivel ridicat de standardizare în platforme și arhitectura vehiculelor.

Din 2007 până în 2012, înmatriculările de maşini noi au scăzut în toată Europa – dar au fost diferenţe mari de amplitudine a scăderii. Piaţa germană a scăzut cu aproximativ 2%. În acelaşi timp, piaţa din Grecia a scăzut cu 80%, iar cea din Portugalia cu 53%. În acelaşi timp piaţa spaniolă a scăzut cu 57%, iar cea italiană cu 44%. Chiar dacă scăderea pieţei franceze de 8% pare modestă prin comparaţie, declinul total din aceste trei pieţe (Franţa, Italia şi Spania) a fost de 2,1 milioane de unităţi, faţă de scăderea de doar 60.000 de unităţi din Germania.

Aceste diferenţe explică în mare măsură evoluţiile diferite ale producătorilor auto europeni, cei francezi şi italieni suferind mai mult din cauza scăderii abrupte a pieţelor de origine decât cei germani. Un alt dezavantaj a fost expunerea redusă a producătorilor din Franţa şi Italia pe cele mai dinamice pieţe auto din ultimii ani – SUA şi China.

Despre Grupul de servicii PwC în sectorul industriei auto 

Activitatea globală a PwC în industria auto beneficiază de experienţa considerabilă în industrie a consultanţilor săi pentru a ajuta companiile să rezolve probleme complexe. Unul dintre avantajele competitive cheie ale activităţii PwC în industria auto la nivel global este constituit de existenţa Autofacts ®, o echipă dedicată de specialişti în industria auto, ce analizează permanent tendinţele din sector. Grupul Autofacts oferă echipei noastre din întreaga lume formată din peste 4,800 de profesionişti în industria auto şi clienţilor noştri date şi analize pentru a evalua implicaţiile, a face recomandări, şi pentru a sprijini deciziile necesare pentru a concura într-o piaţă globală.

Despre PwC

Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 184.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri.

Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti