Secţiuni » Articole
Articole autoriRNSJESSENTIALSStudiiOpiniiInterviuriPovestim cărţi
Opinii

Importanța înregistrării mărcii pe înțelesul tuturor. Ep. 1: Mai mulți utilizatori ai aceleiași denumiri
22.09.2014 | Alexandru VLASTON

JURIDICE - In Law We Trust

Pornind de la aprecierile acordate articolelor prezentate in sensul educarii antreprenorilor de a-si proteja propriile concepte, echipa MONADE BUSINESS, departamentul de legal (IP) am decis sa realizam un serial construit din exemple de situatii diferit, menite sa atinga practic acelasi scop IMPORTANTA PROTEJARII BUSINESS-ULUI.

Astfel, identificand situatii des intalnite in practica, printre competitorii aceleiasi piete, printre vecinii de magazine, printre prietenii care sunt mai mult decat receptivi la ideile impartasite in mediul amical, printre rudele care pornesc impreuna un business, explicam chestiunile juridice aplicabile in material proprietatii intelectuale.

Astazi, redam primul episod care vizeaza principiul de drept „Primul inscris este primul in drept”, fiind dealtfel solutia general-aplicabila atunci cand dintre mai multi utilizatori de concepte/denumiri similare si/sau identice, unul se decide sa-si inregistreze marca.

Inevitabil am sesizat in week-end-urile petrecute la munte sau la mare unitati de cazare de tip pensiune/vila/casa purtand denumiri identice cu denumirile altor unitati de cazare situate fie la cativa metri mai departe sau amplasate in alte zone geografice. In aceste situatii confuzia clientilor este iminenta „Oare proprietarul Casei Rodica de pe Valea Prahovei detine Casa Rodica de la litoral?” In acest context parca toate pensiunile ne par cunoscute datorita faptului ca au un nume comun Pensiunea Marcel, Vila Margareta si lista poate continua..Astfel de situatii pot avea o serie de efecte negative pentru clientul care, beneficiind de serviciile calitative ale unei pensiuni, poate renunta a le mai solicita dupa ce a avut o experienta neplacuta la o alta pensiune cu acelasi nume, pe care a ales-o tocmai din considerentul identitatii de proprietari. In acest sens, semnul marcii devine un semn distinctiv al denumirii conceptului.

Asadar toti utilizatorii denumirilor comune au acelasi drept indiferent de momentul aparitiei oricareia dintre ele pe piata unitatilor de cazare. Intrucat sunt rare exemplele in care proprietarii pensiunilor isi dezvolta business-ul pe baza unei strategii de marketing sintagma „pana la proba contrarie” este redusa aproape de eliminare.

Cum se poate apara proprietarul pensiunii  de concurenta neloiala din partea celorlalti proprietari de pensiuni? Cum isi poate concretiza/conserva dreptul de proprietate asupra afacerii/denumirii proprii?

DREPTUL APARTINE PRIMULUI INSCRIS

Daca unul dintre proprietarii Marcel alege sa-si inregistreze marca cel putin la nivel national, dupa obtinerea acesteia va putea sa beneficieze de toate prerogativele dreptului sau. Astfel, va putea interzice celorlalti proprietari Marcel sa utilizeze denumirea in legatura cu exercitiul activitatii sale (emblema, website, etichete etc.), bucurandu-se de o exclusivitate recunoscuta.

Desigur ca vor exista proprietari suparati care vor afirma ca pensiunea lor Marcel este dinaintea marcii, dar pana la urma marca inregistrata este un drept, care poate fi exercitat de oricine atata timp cat altcineva nu a apucat inca sa inregistreze.

Alexandru VLASTON
Account Manager MONADE BUSINESS STRATEGY&CONSULTING



PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.