Secţiuni » Selected
Selected Top Legal
CorporatePlatinum members

Personalitatea de brand şi comunicarea strategică ajută societăţile de avocatură să fie mai competitive
10.10.2014 | Ioana PRÂNDUREL

JURIDICE - In Law We Trust

Studiul despre care vă povestesc în acest articol a fost realizat anul acesta în Marea Britanie de către Acritas, o organizaţie specializată în cercetări în domeniu. Prin metodologia lor, sute de consilieri juridici din companii mijlocii şi mari au răspuns la întrebări despre brand-uri, piaţă şi servicii avocaţiale.

Studiul concluzionează că societăţile de avocatură cu identităţi de brand puternic diferenţiate şi servicii clar definite sunt mai capabile să reuşească pe piaţa extrem de competitivă a serviciilor avocaţiale din Marea Britanie.

Dacă vă întrebaţi ce nume sonore sunt prezente, aşteptaţi-vă la cele mai mari, cele între care competiţia este acerbă. Este vorba despre Freshfields Bruckhaus Deringer, Eversheds și Pinsent Masons, urmate de nume la fel de sonore.

O altă concluzie a studiului este că managementul reputaţiei şi investiţia în construcţia de brand au un direct impact asupra veniturilor marilor societăţi de avocatură.

Las deoparte discuţia despre servicii – impecabile, sunt sigură. Mai contează şi modul în care avocaţii interacţionează cu clienţii lor. Este vorba, adică, în afară de partea tehnică, de soft skills luate în seamă cu adevărat, nu doar la suprafaţă, şi de branduri de angajator care sunt transpuse asupra celor care le reprezintă (în fața clienţilor, în faţa instanţei), despre conduită, despre tot ceea ce înseamnă cu adevărat transpunerea personalității unui brand.

Ce înseamnă investiţia în construcţie de brand, în diferenţiere şi în reputaţie? Cum se observă din afară?

Dacă vă uitaţi cu atenţie, cele mai multe societăţi de avocatură de toate tipurile au site-uri cu texte care seamănă foarte mult între ele. Sună cam aşa:
– Societatea noastră X (casa sau chiar firma) este dinamică şi profesionistă. Este formată din tineri avocaţi cu experienţă (!) şi studii. Avocaţii noştri lucrează în echipă.
– Echipa noastră pune preţ pe valori ca profesionalismul, excelența şi confidenţialitatea. Ne adaptăm nevoilor clienţilor noştri. Suntem partenerii clienţilor noştri.
– Reprezentăm pe oricine, de la companii mici la companii mari, şi acoperim toate domeniile de practică. Oferim servicii în toate limbile străine. Suntem cei mai buni în toate domeniile pe care le avem descrise în cele 18 pagini, cu multe detalii în limbaj tehnic.
– Descrierea noastră este ilustrată de fotografii cu biroul nostru, cu sala noastră de aşteptare sau cu oameni în costume care dau politicoşi mâna. Cel mai frecvent în ultima perioadă, avocaţii din fotografii îşi ţin mâinile încrucişate la piept. Pare postura lor favorită.
– Designul de pe site-ul nostru include neapărat imagini cu table de şah, balanțe, becuri aprinse, globuri pământeşti, hărţi, stilouri cu sau fără capac, laptop-uri sau telefoane mobile, ciocane de judecător şi rafturi de bibliotecă.

Studiul despre care pomeneam la începutul articolului vorbește despre diferenţiere. Aceasta nu poate fi făcută decât prin construcţie de brand, adică prin analiza a ceea ce înseamnă cu adevărat un nume, ce oameni îl reprezintă, cum sunt ei, căror clienţi li se adresează, cum sunt aceştia şi aşa mai departe. Vestea proastă este că încă mai există astfel de clişee. Le puteţi observa şi în comunicare – se văd mult în comunicatele de presă, de pildă. Vestea bună este că diferenţierea şi efectul ei, în cazul celor care înţeleg despre ce este vorba cu adevărat, au impact benefic real şi efecte măsurabile.

Ioana PRÂNDUREL

* mulțumim WALL-STREET.ro

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.