Secţiuni » Arii de practică » Business » Cyberlaw
Cyberlaw
CărţiProfesionişti

Progresele înregistrate de România ref. utilizarea tehnologiei informaţiei în procesul de predare-învăţare


23 octombrie 2014 | JURIDICE.ro

UNBR Caut avocat
Servicii JURIDICE.ro

Ministerul Educației Naționale a dat publicității miercuri, 22 octombrie 2014, un comunicat cu privire la progresele înregistrate de România în privința utilizării tehnologiei informaţiei în procesul de predare-învăţare.

Ministrul Remus Pricopie a declarat: „România este în avangarda ţărilor care își racordează şi adaptează sistemul de educaţie la tendinţa mondială de utilizare a tehnologiei informaţiei în procesul de predare-învăţare. Acest lucru este confirmat de noul Raport Horizon al Comisiei Europene, realizat în parteneriat cu experţii în tehnologii educaţionale din SUA, care arată că îmbunătăţirea abilităţilor digitale şi a accesului la resursele digitale şi deschise sunt esenţiale, nu numai pentru ameliorarea procesului de predare, ci şi pentru crearea unor modele de învăţământ flexibile, care facilitează învăţarea de-a lungul vieţii.

Același Raport subliniază nevoia unor acţiuni urgente în vederea promovării inovării în sălile de clasă. Acesta este un lucru pe care România îl face deja, fiind pentru prima dată când demarăm un proces de modernizare a şcolii românești, fără a ajunge în situaţia în care acesta să ne fie solicitat imperios de instituţiile europene, ca o consecinţă a unei rămâneri în urmă. Din acest punct de vedere, România se află înaintea multor state din Uniunea Europeană, fiind conectată la noile tendinţe mondiale de creştere a calităţii procesului educaţional şi a adaptării la realităţile secolului al XXI-lea, prin aducerea tehnologiei mai aproape de şcoală. Facem acest lucru nu doar prin introducerea manualelor digitale, dar și prin derularea unor proiecte precum „Internet în şcoala ta”, care presupune conectarea a 2.446 de școli din mediul rural și mic urban la Internet sau prin dotarea unor clase cu produse IT de ultimă generaţie, în urma parteneriatului dintre minister şi un mare producător în domeniu.

Pentru a duce mai departe acest proces, pe care experţii în educaţie ai Comisiei Europene îl recomandă, MEN are în vedere efectuarea mai multor paşi:
– continuarea revizuirii şi modernizării programelor școlare, urmată de elaborarea unor noi manuale, inclusiv în format digital, pentru toţi ceilalţi ani de studiu (învăţământ primar, gimnazial şi liceal);
– identificarea resurselor în vederea dotării tuturor școlilor, inclusiv cele din mediul rural, cu tablete;
– elaborarea unui proiect finanţat din fonduri europene pentru realizarea catalogului electronic, care să funcţioneze în tot sistemul de învăţământ.”

Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Ne bucurăm să aducem gândurile dumneavoastră la cunoştinţa comunităţii juridice şi publicului larg. Apreciem generozitatea dumneavoastră de a împărtăşi idei valoroase. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord, publicarea pe JURIDICE.ro nu semnifică asumarea de către noi a mesajului transmis de autor. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteţi citi aici. Pentru a publica pe JURIDICE.ro vă rugăm să luaţi în considerare Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!
JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice.
Puteţi prelua gratuit în website-ul dumneavoastră fluxul de noutăţi JURIDICE.ro:
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro

Newsletter JURIDICE.ro


Social Media JURIDICE.ro



Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni          Noutăţi     Interviuri     Comunicate profesionişti        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică          Note de studiu     Studii