Secţiuni » Arii de practică » Business » Asigurări
Asigurări
CărţiProfesionişti

Procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare
14.11.2014 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Asigurări, Lege 9
JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din data de 12 noiembrie 2014 a fost publicată Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 24/2014 privind procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.

Norma are ca obiect reglementarea modului de soluţionare a petiţiilor privind activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare autorizaţi în baza Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor.

Petent, în sensul normei, este orice persoană fizică sau juridică ce are calitatea de asigurat, beneficiar, contractant sau persoană păgubită şi care îşi exprimă nemulţumirea cu privire la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.

În vederea soluţionării corespunzătoare şi în termenul legal a petiţiilor care le sunt adresate, asigurătorii/ brokerii de asigurare sunt obligaţi:
– să deţină proceduri scrise de primire şi soluţionare a petiţiilor;
– să deţină un registru unic de petiţii în format electronic securizat, pe an calendaristic;
– asigurătorii să deţină şi un sistem on-line de primire a petiţiilor de la petenţi;
– asigurătorii să aibă desemnat din cadrul societăţii un colectiv de analiză şi soluţionare a petiţiilor;
– să răspundă la fiecare petiţie primită direct de la petenţi, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă;
– să transmită în format electronic, documentele solicitate de Autoritatea de Supraveghere Financiară;
– brokerii de asigurare să acorde asistenţă asiguratului existent în propriul portofoliu, în ceea ce priveşte derularea contractului de asigurare cu respectarea condiţiilor de asigurare, precum şi a prevederilor legale pe toată perioada valabilităţii acestuia, inclusiv pentru soluţionarea pe cale amiabilă a eventualelor litigii;
– să transmită trimestrial Autorităţii de Supraveghere Financiară raportarea „Situaţia petiţiilor” şi raportarea „Informaţii privind principalele probleme identificate în activitatea de soluţionare şi gestionare a petiţiilor”.

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti