Secţiuni » Arii de practică » Business » Asigurări
Asigurări
CărţiProfesionişti

Procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare


14 noiembrie 2014 | JURIDICE.ro

UNBR Caut avocat
JURIDICE by Night

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din data de 12 noiembrie 2014 a fost publicată Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 24/2014 privind procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.

Norma are ca obiect reglementarea modului de soluţionare a petiţiilor privind activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare autorizaţi în baza Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor.

Petent, în sensul normei, este orice persoană fizică sau juridică ce are calitatea de asigurat, beneficiar, contractant sau persoană păgubită şi care îşi exprimă nemulţumirea cu privire la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.

În vederea soluţionării corespunzătoare şi în termenul legal a petiţiilor care le sunt adresate, asigurătorii/ brokerii de asigurare sunt obligaţi:
– să deţină proceduri scrise de primire şi soluţionare a petiţiilor;
– să deţină un registru unic de petiţii în format electronic securizat, pe an calendaristic;
– asigurătorii să deţină şi un sistem on-line de primire a petiţiilor de la petenţi;
– asigurătorii să aibă desemnat din cadrul societăţii un colectiv de analiză şi soluţionare a petiţiilor;
– să răspundă la fiecare petiţie primită direct de la petenţi, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă;
– să transmită în format electronic, documentele solicitate de Autoritatea de Supraveghere Financiară;
– brokerii de asigurare să acorde asistenţă asiguratului existent în propriul portofoliu, în ceea ce priveşte derularea contractului de asigurare cu respectarea condiţiilor de asigurare, precum şi a prevederilor legale pe toată perioada valabilităţii acestuia, inclusiv pentru soluţionarea pe cale amiabilă a eventualelor litigii;
– să transmită trimestrial Autorităţii de Supraveghere Financiară raportarea „Situaţia petiţiilor” şi raportarea „Informaţii privind principalele probleme identificate în activitatea de soluţionare şi gestionare a petiţiilor”.

Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, detalii aici!
JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill şi My Justice.
Puteţi prelua gratuit în website-ul dumneavoastră fluxul de noutăţi JURIDICE.ro:
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro

Newsletter JURIDICE.ro


Social Media JURIDICE.ro



Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni          Noutăţi                                                                                                                          Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică