Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Asigurări
CărţiProfesionişti
Millenium Insurance Broker
 

Procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare
14.11.2014 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din data de 12 noiembrie 2014 a fost publicată Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 24/2014 privind procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.

Norma are ca obiect reglementarea modului de soluţionare a petiţiilor privind activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare autorizaţi în baza Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor.

Petent, în sensul normei, este orice persoană fizică sau juridică ce are calitatea de asigurat, beneficiar, contractant sau persoană păgubită şi care îşi exprimă nemulţumirea cu privire la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.

În vederea soluţionării corespunzătoare şi în termenul legal a petiţiilor care le sunt adresate, asigurătorii/ brokerii de asigurare sunt obligaţi:
– să deţină proceduri scrise de primire şi soluţionare a petiţiilor;
– să deţină un registru unic de petiţii în format electronic securizat, pe an calendaristic;
– asigurătorii să deţină şi un sistem on-line de primire a petiţiilor de la petenţi;
– asigurătorii să aibă desemnat din cadrul societăţii un colectiv de analiză şi soluţionare a petiţiilor;
– să răspundă la fiecare petiţie primită direct de la petenţi, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă;
– să transmită în format electronic, documentele solicitate de Autoritatea de Supraveghere Financiară;
– brokerii de asigurare să acorde asistenţă asiguratului existent în propriul portofoliu, în ceea ce priveşte derularea contractului de asigurare cu respectarea condiţiilor de asigurare, precum şi a prevederilor legale pe toată perioada valabilităţii acestuia, inclusiv pentru soluţionarea pe cale amiabilă a eventualelor litigii;
– să transmită trimestrial Autorităţii de Supraveghere Financiară raportarea „Situaţia petiţiilor” şi raportarea „Informaţii privind principalele probleme identificate în activitatea de soluţionare şi gestionare a petiţiilor”.

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.