« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 

ICCJ. Infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate
04.12.2014 | Paula VÂRBAN

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât că în cazul unui accident de cale ferată, produs la trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere, prin coliziunea unui tren cu un autovehicul, culpa mecanicului locomotivei nu poate fi reţinută, dacă acesta şi-a îndeplinit obligaţiile legale privind semnalizarea luminoasă şi obligaţiile legale privind semnalele acustice şi a redus viteza sub limita cu care putea circula în zona trecerii la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere, în acest caz, instanţa dispunând achitarea pentru infracţiunea de neîndeplinire a îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea defectuoasă din culpă, prevăzută în art. 330 C. pen., şi pentru infracţiunea de distrugere sau semnalizare falsă, prevăzută în art. 332 alin. (1), (3) şi (4) C. pen., în baza art. 396 alin. (5) raportat la art. 16 alin. (1) lit. b) C. proc. pen., în timp ce fapta şoferului unui autovehicul care a încălcat dispoziţiile art. 60 din OUG nr. 195/2002, referitoare la obligaţia participanţilor la trafic de a da dovadă de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată şi, prin conduita sa – de a nu manifesta suficientă prudenţă la trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere – a condus la coliziunea cu un tren, fapta având ca urmare un accident de cale ferată, întruneşte elementele constitutive ale infracţiunii de distrugere sau semnalizare falsă prevăzută în art. 332 alin. (1), (3) şi (4) C. pen. Într-o astfel de ipoteză, nu sunt incidente dispoziţiile art. 31 C. pen., referitoare la cazul fortuit, întrucât această cauză de neimputabilitate implică existenţa unei imprevizibilităţi obiective a împrejurării care are drept consecinţă producerea rezultatului. (Decizia nr. 238/A din 5 septembrie 2014 pronunțată de Secția penală a Înaltei Curți de Casație și Justiție având ca obiect infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate)

Avocat Paula VÂRBAN

Cuvinte cheie: , , , , , , ,
Secţiuni: Drept penal, RNSJ | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD