ICCJ. Publicitate televizată. Nerespectarea condiţiilor de difuzare
15 decembrie 2014 | Corina CIOROABĂ
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că prezentarea de către o televiziune a unor informaţii în legătură cu activitatea comercială a unei persoane juridice, în speţă a unei bănci, în vederea promovării serviciilor oferite de aceasta, constituie publicitate, fiind supusă condiţiilor de difuzare prevăzute de art. 27 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, potrivit cărora publicitatea trebuie să fie uşor de identificat şi să fie separată de alte părţi ale programelor prin mijloace optice şi/sau acustice şi/sau spaţiale. În speţă, Înalta Curte a reţinut că informaţiile au fost prezentate într-o succesiune de anunţuri difuzate sub formă de text în partea de jos a ecranului (pe crawl), fapt ce nu constituie o conformare cu aceste dispoziţii legale întrucât prezentarea informaţiilor pe crawl nu reprezintă o partajare a ecranului, conţinutul editorial fiind inserat pe o bandă pe care curg informaţii de interes public. Ca urmare, Înalta Curte a statuat că este corectă sancţiunea amenzii aplicate de Consiliului Naţional al Audiovizualului pentru încălcarea prevederilor art. 27 alin. 1 din Legea nr. 504/2002. (Decizia nr. 3543 din 17 iunie 2011 pronunţată de Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie având ca obiect anulare decizie de sancţionare emisă de CNA)
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro