Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 
4 comentarii | 
Print Friendly, PDF & Email

Tribunalul Sibiu formulează o trimitere preliminară ref. cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului. UPDATE: Cauza a fost înregistrată la CJUE. UPDATE: Ordonanța Curții de Justiție
19.05.2015 | Daniel-Mihail ȘANDRU


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

19 mai 2015: Prin Ordonanța din 7 mai 2015, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a stabilit că este vădit necompetentă să răspundă la întrebarea adresată de Tribunalul Sibiu (România) prin decizia din 9 octombrie 2014.

***

12 ianuarie 2015: Cauza a fost înregistrată la Curtea de Justiție, sub denumirea C-608/14, Pondiche.

***

17 decembrie 2014: Prin încheierea din 20 noiembrie 2014, Tribunalul Sibiu a formulat următoarea trimitere preliminară către Curtea de Justiție a Uniunii Europene:

„Protecţia socială, drepturile copilului şi principiile egalităţii de tratament şi al nondiscriminării, asigurate de dreptul comunitar prin art. 6 din Tratatul privind Uniunea Europeană, art. 20, art. 21 alin. 1, art. 24 alin. 1 şi alin. 2, art. 34, art. 52 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, pot fi interpretate ca opunându-se unor dispoziţii de drept intern care restrâng cuantumul acordării indemnizaţiei pentru creşterea copilului în funcţie de data naşterii copilului şi nu în funcţie de data conceperii, deşi copilul conceput se consideră că există, dacă se naşte viu şi viabil, fără a exista o justificare de ordin obiectiv şi rezonabil?

Dacă prin O.U.G. nr. 111/2010 se instituie o măsură discriminatorie între persoanele aflate în situaţii identice, respectiv copii concepuţi şi născuţi până la data de 31 decembrie 2010 şi copii concepuţi până la data de 31 decembrie 2010 şi născuţi după această dată?”

Prof. univ. dr. Mihai ȘANDRU

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Au fost scrise până acum 4 de comentarii cu privire la articolul “Tribunalul Sibiu formulează o trimitere preliminară ref. cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului. UPDATE: Cauza a fost înregistrată la CJUE. UPDATE: Ordonanța Curții de Justiție”

  1. Mihaela MAZILU-BABEL spune:

    Cererea are aerul de a fi vădit inadmisibilă din moment ce judecătorul național nu înțelege să conecteze dispozițiile din Cartă cu alte dispoziții de drept UE – pentru a arăta astfel că ne aflăm în domeniul material de aplicare al dreptului UE – și deci, și al Cartei. Așteptăm, cu interes, ordonanța de inadmisibilitate vădită. De asemenea, aș ruga judecătorul național să nu mai folosească sintagma de drept comunitar din moment ce această sintagmă a dispărut începând cu 1 decembrie 2009.

    Cu deosebită considerație,

  2. Dragoș TÂRȘIA spune:

    Informația este prezentată trunchiat în articol. Întrebarea inițială a fost completată de Tribunal astfel, protecţia socială, drepturile copilului, şi principiile egalităţii de tratatemnt şi al nondiscriminării asigurate de dreptul unional prin art. 6 din Tratatul privind Uniunea Europeană, art. 20, art. 21 alin 1, art. 24 alin 1, 2, art. 34, art. 52 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, art. 3 alin. 1 lit. b, art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, pot fi interpretate ca opunându-se unor dispoziţii de drept intern care restrâng cuantumul acordării indemnizaţiei pentru creşterea copilului în funcţie de data naşterii copilului şi nu în funcţie de data conceperii, deși copilul conceput este considerat că există, dacă se naşte viu şi viabil, fără a exista o justificare de ordin obiectiv şi rezonabil?

    Or tocmai art. 3 alin. 1 lit. b, art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială este temeiul de drept substanțial unional pe care Tribunalul este chemată a îl aplica atât direct, cât și prin prisma dispozițiile cartei.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate