Secţiuni » Arii de practică » Protective » Dreptul muncii
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti

Strategii pentru aplanarea conflictelor apărute la locul de muncă
12.01.2015 | Laura VARTOLOMEI

Secţiuni: Dreptul muncii, Mediere, Opinii
JURIDICE - In Law We Trust

Daca la locul de munca va aflati in pozitia in care puteti controla si aplana un conflict, iata cateva sugestii care va pot face munca mai usoara:

1. Actionati imediat. Conflictele nu dispar de la sine.

Conflictele nerezolvate pot sta latente zile, saptamani si luni in sir pentru ca mai apoi sa explodeze. Nerezolvarea conflictelor este un motiv important pentru care angajatii pot reclama societatea la care lucreaza. Oamenii afima ca nimeni nu i-a ascultat sau ca nimeni nu a facut ceva pentru a aplana conflictul. Conflictele nerezolvate de la locul de munca pot avea un impact rapid asupra climatului de lucru. Echipe intregi pot fi afectate cu rapiditate, pe masura ce conflictul se intinde si devin implicati si alti angajati. Productivitatea, performanta si relatiile de la locul de munca sunt angrenate rapid in momentul unui conflict.

2. Organizati intalniri separate cu persoanele aflate in conflict.

Ajungeti la o intelegere clara a problemelor inainte de a interveni. De multe ori, oamenii au perceptii foarte diferite cu privire la ceea ce s-a intamplat. Intelegerea perceptiilor lor va va ajuta sa va concentrati la ceea ce este important pentru fiecare dintre ei si sa gasiti un numitor comun.

In urma intalnirilor individuale, veti avea o imagine mai clara asupra problemelor cheie, asupra a ceea ce este important pentru fiecare in parte si asupra punctelor comune. Acestea sunt ingredientele cheie ale unei medieri de succes – satisfacerea nevoilor fiecarei persoane si aducerea acestora la puncul de unde vad interese comune.

3. Intalniti-va si cu ambele (toate) partile.

Incurajati fiecare persoana sa isi sintetizeze punctul de vedere, fara a fi intrerupta. Acest lucru este esential, deoarece oamenii aflati in conflict au senzatia ca nu au fost ascultati.

Uneori a rezolva un conflict la locul de munca este la fel de simplu ca a oferi un forum pentru ca oamenii sa isi poata exprima un punct de vedere.

4. Acordati atentie ingrijorarilor fiecarei persoane.

Asigurati-va ca ati acordat atentie egala si asigurati-va ca preocuparile oamenilor s-au facut auzite. Daca nu faceti aceste lucruri, unii dintre oameni pot avea senzatia ca tineti partea altora.

5. Incurajati-i sa discute variante de rezolvare a problemelor. Incercati sa obtineti mai mult de trei variante de rezolvare a problemelor.

6. Perceptia reprezinta realitatea.

Focusati-va pe nevoile persoanelor implicate si pe ceea ce este important pentru ei, fara a incerca sa judecati cine are dreptate si cine nu. Conflictul poate escalada rapid daca emiteti pareri despre cine a gresit si cine a procedat corect si daca mai si comentati aceste judecati de valoare.

7. Decideti daca mediati dumneavoastra in calitate de manager sau chemati pe cineva sa va ajute.

Odata ce ati discutat problemele cu toate partile implicate, decideti daca veti putea media chiar dumneavoastra sau veti avea nevoie de un mediator extern.

Anumite conflicte aparute la locul de munca pot fi mai sensibile si pot necesita un nivel mai ridicat de aptitudini specifice pentru a putea fi rezolvate. Desi poate fi dificil sa aranjati intalniri in locuri de munca aglomerate, asigurarea rezolvarii conflictului trebuie sa fie prioritara. In general, cu cat conflictul dureaza de mai mult timp, cu atat mai dificila va fi rezolvarea lui.

8. Negocierea. Daca oamenii incep negocieri libere, nu ii intrerupeti.

Este momentul ca dumneavostra sa faceti un pas inapoi si sa ascultati. Daca la un moment dat discutia se blocheaza, incercati sa sintetizati rezultatele de pana la acel moment si reamintiti-le intelegerile la care au ajuns.

9. Asigurati-va ca toti cei implicati sunt multumiti inainte de a incheia intalnirea. Verificati cu fiecare in parte daca s-a facut ascultata si daca nevoile sale au fost intr-o anumita masura indeplinite.

10. Explicati-le oamenilor de la bun inceput ca ajungerea la o intelegere reprezinta, de cele mai multe ori, satisfacerea nevoilor lor importante, nu a tuturor nevoilor. Aceste explicatii initiale ajuta la configurarea unor asteptari realiste.

Medierea trebuie sa reprezinte un proces complex ce implica un nivel ridicat de calificare. Mediatorii trebuie sa utilizeze cu atentie un limbaj prin care sa se asigure ca nu adauga stres suplimentar unor situatii deja sensibile.

Mediator Laura VARTOLOMEI

Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti