Procedura de verificare a autenticitatii titlurilor executorii CE si PE
29 mai 2008 | JURIDICE.roIn Monitorul Oficial, partea I, nr. 396 din 27 mai 2008 a fost publicat Ordinul Ministrului Justitiei nr. 1.357/C din 21 mai 2008 pentru stabilirea procedurii de verificare a autenticitatii titlurilor executorii prevazute de Hotararea Guvernului nr. 1.265/2007 privind desemnarea Ministerului Justitiei ca autoritate nationala competenta pentru verificarea autenticitatii titlurilor executorii emise de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene care urmeaza sa fie executate pe teritoriul Romaniei.
Incepand cu data intrarii in vigoare a ordinului se desemneaza Directia Afaceri Europene pentru a indeplini atributia de verificare a autenticitatii titlurilor executorii emise de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene care urmeaza sa fie executate pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.265/2007.
Directorul Directiei Afaceri Europene desemneaza prin dispozitie scrisa, persoana sau, dupa caz, persoanele din cadrul directiei competente sa intocmeasca certificatele de autenticitate si sa tina evidenta lucrarilor, precum si persoanele inlocuitoare pentru perioadele de absenta.
Pentru intocmirea certificatului de autenticitate este necesar ca titlul:
(a) sa faca parte dintre cele mentionate in Hotararea Guvernului nr. 1.265/2007;
(b) sa fi fost transmis Ministerului Justitiei de catre institutia solicitanta, pe cale diplomatica, fie prin intermediul Reprezentantei Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, fie direct, in original sau in copie certificata.
Ordinul detaliaza procedura de emitere a certificatului de autenticitate a titlurilor ce fac obiectul reglementarii.
Certificatul de autenticitate intocmit potrivit procedurii reglementate prin ordin, impreuna cu titlul, se transmit institutiei solicitante pe aceeasi cale pe care a fost primita solicitarea.
In cazul in care se stabileste ca titlul nu indeplineste conditiile pentru atestarea autenticitatii, acesta se restituie institutiei solicitante insotit de o nota de motivare a refuzului de atestare a autenticitatii, pe aceeasi cale pe care a fost primit.
Actele intocmite in solutionarea fiecarei cereri de autentificare se predau de catre Directia de Afaceri Europene la compartimentul de arhiva al Ministerului Justitiei in al doilea an de la constituire, avand termen de arhivare permanent.
Dispozitiile ordinului se aduc la indeplinire prin grija Directiei Afaceri Europene din cadrul Ministerului Justitiei.
Pentru STIRI.JURIDICE,