Secţiuni » Secţiuni speciale
Asigurări pentru avocaţiCariere juridiceCărţi juridiceConferinţe juridiceDezbateri juridiceEvenimente juridiceGrile juridiceLawyers WeekProfesionişti
BarouriInternaţionalJurisprudenţă inedită CITRLegal DaysLifeNotariatReviste juridiceSistemul judiciarTop LegalUniversitaria
TOP LEGAL
CorporatePlatinum members
Print Friendly, PDF & Email

Campaniile promoționale: noi reguli ale jocului
15.01.2015 | Ana-Maria BACIU

E timpul să ne gândim cu atenție ce campanii promoționale desfășurăm în 2015, pentru că un pas greșit în contextul noii legislații privind jocurile de noroc poate conduce la amenzi cuprinse între 20.000 și 40.000 de lei.

Această reglementare (în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 957 din data de 30 decembrie 2014 a fost publicată OUG nr. 92/2014 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea unor acte normative, printre care și OUG nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc) va avea un impact semnificativ asupra activităților promoționale ale companiilor din toate domeniile după data de 13 februarie (când noile reguli intră în vigoare).

De la acel moment, orice activitate care implică un fond de câștiguri sau premii ce vor fi acordate unuia sau mai multor câștigători este permisă doar cu avizul Comitetului de Supraveghere al Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN).

Mai mult decât atât, acțiunile organizate de diferiți operatori economici în scopul stimulării vânzărilor (care nu presupun taxa de participare, respectiv niciun fel de cheltuială suplimentară din partea participanților și nici majorarea prețului pe care l-a avut produsul înaintea acțiunii respective) implică de asemenea obținerea prealabilă a avizului ONJN.

Cu alte cuvinte, aceste prevederi sunt valabile nu doar pentru orice tip de loterie publicitară, ci și pentru toate categoriile de practici comerciale permise (de la vânzări cu preț redus până la vânzări cu prime).

Ordonanța lasă multe întrebări fără răspuns, cum ar fi: ce documente trebuie depuse pentru obținerea avizului, dacă se plătește o taxă (și care ar fi cuantumul acesteia), care este termenul în care Comitetul de Supraveghere din cadrul ONJN va răspunde solicitărilor, dacă avizele se vor putea elibera pentru tipuri de campanii publicitare sau pentru campanii publicitare punctuale.

Foarte probabil, cel puțin o parte dintre aceste întrebări își vor găsi răspuns în cadrul normelor de punere în aplicare a prevederilor ordonanței, pe care Guvernul ar trebui să le aprobe și să le publice în Monitorul Oficial până pe 12 martie 2015. Celelalte întrebări își vor găsi răspunsul în practică, urmând a fi clarificate împreună de către companii, avocați și ONJN.

Ana-Maria BACIU
Avocat, Partener NNDKP


Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.