BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
VLAD CENUSE & ASOCIATII
Print Friendly, PDF & Email

Curtea de Apel Ploieşti. Suspendarea executării actului administrativ fiscal

28.01.2015 | Valentin MATEI
Abonare newsletter

A se vedea dezbaterea Latura civilă a acțiunii în contencios administrativ, sau De ce își permite autoritatea să comită abuzuri…   [DEZBATERI JURIDICE].  

Menirea instituției suspendării executării actului administrativ, reglementată de prevederile art. 14-15 din Legea nr. 554/2004 (așa cum rezultă și din Recomandarea nr. R(89)8/13.09.1989 a Comitetului de Miniștri a Consiliului Europei), este de a oferi o protecție jurisdicțională provizorie care conferă, ca principiu, celui ce se consideră vătămat, posibilitatea de a solicita suspendarea executării actelor administrative/fiscale.

În acest sens, în vederea admisibilităţii cererii de suspendare a executării actelor administrative-fiscale trebuie îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
a) cazul bine justificat – prin raportare la dispoziţiile art. 2 alin. 1 lit. t coroborat cu prevederile art. 14 alin. 1 din Legea nr. 554/2004;
b) iminenţa producerii unei pagube – prin raportare la dispoziţiile art. art. 2 alin. 1 lit. ş coroborat cu prevederile art. 14 alin. 1 din Legea nr. 554/2004;
c) interesul legitim – prin raportare la dispoziţiile art. art. 2 alin. 1 lit. r coroborat cu prevederile art. 14 alin. 1 din Legea nr. 554/2004.

În acest sens, Curtea de Apel Ploieşti, prin pronunţarea în Dosarul nr. 853/114/2014 a Deciziei civile nr. 5114/28.10.2014 a constatat că, aşa cum a motivat şi instanţa de fond, în cauză sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevăzute de art. 14-15 din Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ şi, fără a se antama fondul cauzei, din probele administrate, rezultă o îndoială puternică asupra prezumţiei de legalitate a actelor administrative fiscale întocmite, prin raportare la Decizia civilă nr. 3290/15.05.2014 pronunţată de Curtea de Apel Ploieşti, prin care s-a stabilit, în mod irevocabil, că nu se cuprind în baza de impozitare a taxei subvenţiile sau alocaţiile primite de la bugetele locale, precum şi faptul că furnizorul ajutorului de stat a certificat faptul că niciodată nu a virat către entitatea juridică TVA la furnizarea subvenţiei, astfel că se probeză existenţa cazului bine justificat.

Cât priveşte existenţa pagubei iminente, Curtea constată că este şi aceasta îndeplinită, în condiţiile în care unitatea furnizează servicii de interes public, toate bunurile entităţii juridice sunt sechestrate, iar disponibilităţile băneşti din conturi poprite, punându-se practic sub semnul întrebării însăşi funcţionarea sa.

Consilier juridic Valentin MATEI

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week