« Flux noutăţi
Selected Top LegalVideo
JurisprudenţăCEDOCJUECCRÎCCJJurisprudenţa curentă ÎCCJDezlegarea unor chestiuni de dreptRILCurţi de apelTribunaleJudecătorii
Noutăţi legislativeProiecte legislativeMOF - Monitorul Oficial al RomânieiJOUE - Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
Opinii
22 comentarii

Taxa de prima inmatriculare. Taxa de poluare. Efectele juridice ale OUG nr. 50/2008
30.06.2008 | JURIDICE.ro, Cosmin Flavius Costas

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

Celebra „taxa de prima inmatriculare” (in fapt, acciza prevazuta in art. 2141 – 2143 Cod fiscal sub denumirea de „taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule”) intra, cu incepere de la 1 iulie 2008, intr-o noua faza a existentei sale, ca urmare a adoptarii de catre Guvern a OUG nr. 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule.

In cele ce urmeaza, ne ingaduim cateva observatii asupra efectelor juridice ale OUG nr. 50/2008.

1. Ordonanta de urgenta nr. 50/2008 nu a intrat in vigoare in ceea ce priveste modificarea Codului fiscal (abrogarea art. 2141 – 2143 C. fisc.)

Potrivit art. 14 din OUG nr. 50/2008, la data intrarii in vigoare a acestui act normativ (1 iulie 2008) se abroga art. 2141 – 2143 C. fisc., texte ce reglementeaza taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule.

Conform art. 4 alin. 1 din Codul fiscal, orice modificare sau completare a Codului se face numai prin lege, iar in sensul art. 4 alin. 2 din acelasi act normativ, modificarile sau completarile intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care a fost adoptata prin lege.
Din analiza acestor texte, rezulta cu certitudine ca:
• Nicio ordonanta de urgenta nu poate modifica Codul fiscal, pentru ca acesta se modifica numai prin lege, in sensul strict al termenului.
• Efecte juridice produc eventual doar ordonantele de urgenta aprobate prin lege. Din moment ce OUG nr. 50/2008 nu a fost inca aprobata prin lege, ea nu produce niciun fel de efecte juridice de la 1 iulie 2008.
• Avand in vedere textul art. 4 alin. 2 din Codul fiscal, oricum modificarile aduse Codului fiscal (abrogarea art. 2141 – 2143) nu pot produce efecte juridice mai devreme de 1 ianuarie 2009.

In opinia noastra, aceasta din urma concluzie este sustinuta de un argument suplimentar: legiuitorul (Guvernul) nu a prevazut expres in textul OUG nr. 50/2008 ca acest act normativ va intra in vigoare mai devreme, prin derogare de la art. 4 alin. 2 din Codul fiscal. O asemenea formula a fost folosita de legiuitor in cazul altor acte normative care au modificat Codul fiscal (de pilda, Legea nr. 163/2005, OUG nr. 24/2005), nu insa si in cazul OUG nr. 50/2008. Pornind de aici si avand in vedere si textul art. 1 alin. 3 din Codul fiscal, potrivit caruia Codul prevaleaza fata de orice alte acte normative (deci inclusiv fata de art. 14 din OUG nr. 50/2008), rezulta ca la 1 iulie 2008 nu au fost abrogate dispozitiile art. 2141 – 2143 din Codul fiscal, care continua sa produca efecte juridice. Guvernul a instituit doar, suplimentar, si o taxa de poluare. Evident ca aceasta solutie nu il avantajeaza pe contribuabil, dar ea este solutia juridica corecta ce decurge din aplicarea riguroasa a dispozitiilor legale in vigoare.

2. Art. 11 din Ordonanta de urgenta nr. 50/2008 este inaplicabil litigiilor in curs de solutionare si care au ca obiect restituirea integrala a sumelor colectate in perioada 1 ianuarie 2007 – 30 iunie 2008

Pretinzand, in mod eronat, ca de la 1 iulie 2008 au fost abrogate dispozitiile art. 2141 – 2143 C. fisc., organul fiscal ar putea fi tentat sa invoce faptul ca solutiile instantelor, in litigiiile ce au ca obiect restituirea integrala a sumelor colectate in perioada 1 ianuarie 2007 – 30 iunie 2008, ar trebui influentata de art. 11 din OUG nr. 50/2008, care stabileste ca se va restitui contribuabilului suma rezultata ca diferenta intre suma achitata in perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, si cuantumul rezultat din aplicarea OUG nr. 50/2008 privind taxa pe poluare pentru autovehicule.

In opinia noastra, o asemenea solutie nu este aplicabila pentru cel putin urmatoarele motive:
Incasarea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule s-a facut fara temei legal in perioada 1 ianuarie 2007 – 30 iunie 2008, o reglementare contrara dreptului comunitar neputand produce vreun efect juridic fara a se aduce atingere chiar fundamentelor Comunitatii Europene. Acesta este motivul pentru care instantele judecatoresti din Romania, intelegand faptul ca au obligatia de a aplica cu prioritate dreptul comunitar (potrivit art. 148 din Constitutia Romaniei), au dispus restituirea integrala a taxelor incasate cu incalcarea dreptului comunitar, precum si acordarea unor despagubiri pentru perioada in care sumele in cauza s-au aflat la dispozitia statului roman. Decurge de aici ca statul roman nu este in drept sa pastreze nimic din sumele incasate nelegal in intreaga perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2007 si 30 iunie 2008.
• Pe de alta parte, toate persoanele care si-au inmatriculat autoturismele sau autovehiculele in perioada 1 ianuarie 2007 – 30 iunie 2008 au facut acest lucru in temeiul reglementarilor in vigoare in aceasta perioada, achitand taxa stabilita potrivit art. 2141 – 2143 C. fisc. Pe cale de consecinta, ei sunt indreptatiti la restituirea integrala a unei taxe incasate cu incalcarea dreptului comunitar.
• Tinand cont de principiul neretroactivitatii legii, consacrat de art. 15 alin. 2 din Constitutie, rezulta ca noua ordonanta de urgenta nu se poate aplica situatiilor juridice nascute anterior. Iata de ce contribuabilii care si-au inmatriculat autoturismele in aceasta perioada, achitand taxa speciala corespunzatoare, nu pot fi obligati sa achite o alta taxa in temeiul noii reglementari, din moment ce ei si-au inmatriculat autoturismul anterior datei de 1 iulie 2008.
Nu poate opera o compensare intre sumele achitate anterior in contul bugetui statului (taxa de prima inmatriculare) si sumele care ar fi ipotetic datorate in temeiul OUG nr. 50/2008 la Fondul de mediu (taxa de poluare), intrucat cele doua prelevari au naturi juridice diferite (acciza, respectiv taxa de mediu) si se fac venit la doua componente distincte ale sistemului bugetar (bugetul de stat, respectiv bugetul Fondului de mediu).

Luand in considerare toate cele prezentate mai sus, rezulta ca solutia propusa de art. 11 din OUG nr. 50/2008 este nelegala si inaplicabila intrucat:
– statul roman nu poate sustine ca este indreptatit sa pastreze o taxa sau o parte dintr-o taxa prelevata nelegal;  
– statul roman nu poate aplica retroactiv o norma juridica, nici macar pentru a determina ipotetic taxa care ar fi fost datorata;
– pe cale de consecinta, nu este posibila nicio “compensare” intre sumele deja achitate (conform art. 2141 – 2143 C. fisc.) si sumele ipotetic datorate (in temeiul OUG nr. 50/2008).

3. Noua taxa de poluare instituita prin OUG nr. 50/2008 este discriminatorie

Dupa cum se poate cu usurinta observa, noua taxa introdusa prin OUG nr. 50/2008 are o sfera de aplicabilitate restransa si taxeaza poluarea produsa de autoturismele inmatriculate in Romania dupa data de 1 iulie 2008, potrivit criteriilor alese pentru determinarea acestei taxe. Daca instituirea unei taxe de mediu reprezinta un aspect cu siguranta pozitiv, in masura in care fondurile colectate sunt destinate protejarii mediului inconjurator, modalitatea in care se aplica aceasta taxa este cu siguranta criticabila.

Din pacate, taxa de poluare are un caracter discriminatoriu, ea aplicandu-se diferit unor situatii juridice identice, fara a exista vreo justificare obiectiva pentru acest lucru. De pilda, trebuie comparata situatia juridica a unei persoane care detine un autoturism inmatriculat in Romania in anul 2006 si situatia juridica a unei persoane care inmatriculeaza un autoturism identic in Romania dupa data de 1 iulie 2008. Ambele masini circula in Romania si este evident ca, in principiu, avand aceleasi caractieristici, ambele masini polueaza in egala masura. Potrivit OUG nr. 50/2008 insa, principiul “poluatorul plateste” este aplicat doar in cazul autoturismului inmatriculat dupa 1 iulie 2008, al carui proprietar datoreaza taxa de poluare. In schimb, desi autoturismul sau polueaza, proprietarul autoturismului inmatriculat in 2006 nu plateste nimic.

S-ar putea replica ca pentru autoturismul inmatriculat in anul 2006 s-au achitat TVA, accize si taxe vamale. Acest argument nu este pertinent insa din moment ce renuntarea la asemenea impozite indirecte s-a produs, cu incepere de la 1 ianuarie 2007, ca urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si nu ca urmare a vreunei modificari legislative interne, in sensul inlocuirii acestor prevederi cu taxa de prima inmatriculare si apoi cu taxa de poluare.

4. Concluzii

Sintetic, la intrebarea “Ce aduce data de 1 iulie 2008 in domeniul taxelor datorate cu ocazia primei inmatriculari a unui autoturism sau autovehicul in Romania?” se poate raspunde in felul urmator:
– o noua taxa de poluare, discriminatorie, care cel putin pana la 1 ianuarie 2009 se va aplica in paralel, alaturi de taxa de prima inmatriculare;
– incalcarea principiului neretroactivitatii legii;
– o procedura de despagubire a contribuabililor carora li s-a prelevat o taxa contrara dreptului comunitar inaplicabila, inclusiv din punct de vedere administrativ (ANAF se gandeste acum sa reglementeze asa-zisa “procedura de restituire”, desi procedura ar fi trebuit sa se aplice efectiv de la 1 iulie).

Despre Cosmin Flavius Costas >>

Cuvinte cheie:
Secţiuni/categorii: Opinii

Pentru toate secţiunile JURIDICE.ro click aici
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Au fost scrise până acum 22 de comentarii cu privire la articolul “Taxa de prima inmatriculare. Taxa de poluare. Efectele juridice ale OUG nr. 50/2008”

  1. Care este evidenta conformitatii noii "taxe de poluare" cu prevederile art.90 TCE, in conditiile in care cimpul de aplicare al disp art4. OUG 58/2008 (Art. 4. – Obliga?ia de plat? a taxei intervine:a) cu ocazia primei înmatricul?ri a unui autovehicul în România;) este SIMILAR cu cel din art.214 Cod fiscal(Potrivit art. 2141 – 2143 din Codul Fiscal si pct.311 – 312 din Normele Metodologice de aplicare a Codului fiscal, taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule se plateste cu ocazia primei inmatricularii in Romania).
    O veritabila "taxa de poluare", asa cum se regaseste in legislatiile altor state comunitare, ar fi trebuit sa ia in considerare totalitatea autovehiculelor aflate in circulatie, indiferent de momentul inmatricularii, pentru a evita o noua situatie de DISCRIMINARE intre autovehiculele deja inmatriculate in Romania, pe de o parte, si de autovehiculele noi care urmeaza a fi inmatriculate+autovehiculele second hand importate din spatiul comunitar, pe de alta parte.
    Nestiinta guvernantilor, prin impunerea aceleasi situatii discriminatorii instituite de OUG 58/2008, releva o chestiune politicianista manifestata de un deficit bugetar imens care justifica aceste taxe aberante, platite de un contribuabil ROMAN docil si neobisnuit cu apararea drepturilor individuale.
    Este esentiala recurgerea la procedura preliminara in fata CEJ pentru a infirma sau nu presupusa "conformitate" stabilita de guvernanti in baza "discutiilor" cu Comisia Europeana.
    In conditiile in care, jurisprudenta a confirmat ca art.213-214 Cod fiscal ca fiind contrare dispozitiilor comunitare prevazute de art.90 TCE, este fireasca solutionarea actiunilor in justitie asupra restituirii taxei speciale platite de contribuabili in perioada 1.01.2007-30.06.2008, de
    aceeasi maniera, ca si pina in prezent.
    In ceea ce priveste solutionarea actiunilor in justitie asupra restituirii taxei de poluare, platite de contribuabili de la data de 1.07.2008, in conditiile in care cimpul de aplicare al disp OUG 58 este similar cu cel din art.213-214 Cod fiscal – nu cred ca se impun aspecte care sa determine aplicarea unui tratament juridic distinct, situatia discriminatorie mentinindu se si in OUG 50/2008, in raport de normele comunitare…
    In concluzie, in conditiile in care cimpul de aplicare a noului act normativ -OUG 50/2008-care instituie "taxa de poluare" e similar celui prevazut de art. 2141 – 2143 din Codul Fiscal si pct.311 – 312 din Normele Metodologice de aplicare a Codului fiscal.
    De aceea e o conditie sine qua non ca instantele nationale sa recurga la procedura preliminara in fata CEJ pentru a elimina orice dubiu de contrarietate cu normele comunitare.

  2. radu chirila spune:

    adevarul este ca la noi nu se face nimic cu cap, mai rau este ca cetatzeanul este in continuare persecutat.
    domnilor avocatzi trebuie sa facetzi ceva ca sa nu mai sufere oamenii acestei tzari.
    valorile fug peste hotare si lucreaza pentru cei care platesc si se comporta omeneste cu ei.
    la noi ca la nimeni…..
    pacat, mare pacat
    tot noi o sa avem de suferit
    iesitzi cu totzi in strada blocatzi drumurile si facetzi ceva ….. asa nu se mai poate!!!

  3. claudiu spune:

    Cel mai bine ar fi sa recunoasca guvernanti nu doar ca poluatorul plateste, ci insasi faptul ca cine respira plateste, numai la noi se poate modifica un cod cu valoare de lege printr-o OUG, pot exista dispozitii legale valabila perioade scurte, clar cu dedicatie, si in aceste conditii in mentalitatea publica nu peste mult timp toti cei care fura de la stat prin orice mijloace vor deveni eroi, modele de urmat.suntem printre singurele state unde nici un functionar public nu raspunde de nimic, inclusiv cei de la Guvern, oricat de multe prostii ar emite sau comite, ca doar cetatenii sunt gata sa plateasca oricand orice greseala din aceasta. Mai grav este ca nu vad cum s-ar schimba ceva in viitor.

  4. claudiu spune:

    Cand au fost incasate abuziv acele taxe nu a fost nici o problema, acum cand trebuie restituite e greu, dureaza, nu sunt proceduri, cand de fapt adevarul este ca banii au disparut si nu mai au de unde sa restituie.poate numai dupa ce mai strang alti bani de la cetatenii fraieri care platesc zi de zi.oare nu le este frica de solidaritatea universala cand se vor decide toti cetatenii brusc sa nu mai plateasca nici un fel de taxa, legala sau ilegala? atunci sa ii mai vedem, haos si blocaj total. nici o taxa, nici un impozit, nici o acciza, nici un TVA, absolut nimic. vor trebui sa isi vanda limuzinele sa aiba si ei bani de taxi:)

  5. Colegul meu de redactie Cosmin Costas continua sa ma uimeasca cu spiritul sau de observatie. Personal am observat ca art. 4 din Ordonanta nu schimba nimic fata de situatia anterioara, pentru ca se aplica, la fel ca si pina in prezent, "la prima inmatriculare in Romania" a unui autovehicul nou sau second – hand. Am considerat ca nu este altceva decit o aceeasi marie cu alta freza. Taxa este inaplicabila vinzarilor de rable care circula deja in Romania si care polueaza in mod cert mult mai mult decit cele care provin din Europa si au cel putin catalizator (Euro 1). Normal ar fi fost ca, asa cum a facut acest an Marea Britanie, sa fie taxata anual fiecare masina cu o taxa de poluare sau sa fie taxata orice vinzare pina cind proprietarul de rabla va decide sa si-o dea la programul rabla (apropo, ati vazut unde se duc banii din taxa? la programul "rabla", care inseamna o facilitate de cumparare de masini noi, adica poluante, in logica dlui Vosganian, adica purtatoare de taxe…). Normal ar fi fost ca taxa de prima inmatriculare, rebotezata taxa de poluare, sa fie eliminata, pentru a evita un proces la Curtea Europeana de Justitie. Am observat si ca se modifica prin OUG codul fiscal, ceea ce este interzis prin acelasi cod fiscal. Dar n-am observat ca, cel putin 6 luni incepind cu 1 iulie, OUG nu va putea avea efectul de abrogare a textelor vechi din Cod referitoare la taxa de inmatriculare (consecinta in privinta unui proces pe care il gestionez si care a ajuns acum la CC, cu o exceptie de neconstitutionalitate : exceptia nu va putea fi respinsa pe motiv ca textul atacat nu mai e in vigoare) si, in orice caz, nu am observat ca, la rigoare, sunt aplicabile in prezent, doua taxe, vechea taxa de prima inmatriculare (neabrogata, potrivit rationamentului lui Cosmin Costas) si noua taxa de poluare. Halal sa-ti fie, Guvern Roman! Calea catre procedura de infringement este larg deschisa, din moment ce acum avem nu una, ci doua taxe care infring dreptul comunitar. Oricum, bravo Cosmin si mersi pentru observatie!

  6. crus spune:

    statul s-a folosit de banii nostri ; acum ne da inapoi banutzii (de atunci!);dobanda cine ne-o plateste ??

  7. george spune:

    unde trebuie sa mergem ,ce trebuie sa facem pentru recuperarea banilor.Ne poate ajuta cineva ?

  8. CRISTI PAGU spune:

    Va salut!
    Taxa de prima inmatriculare: o masina Opel vectra 1.8i, an 1992, taxa prima inmatriculare 297 euro, daca era pusa inmatriculata in 1992… ea fiind pusa prima data in circulatie in 1999, taxa este de 2300 euro… este strigator la cer!!!!!!In toate calculatoarele existente pe net nu am gasit o specificatie la modul de calcul al vechimii masinii!!!!
    Ce este de facut?????????????????!!!!!!!

  9. Veress Ferencz spune:

    Suntem tratati de catre guvernanti, ca ultimul gunoi din lume. E idee buna blocarea tuturor drumurilor Romaniei cu toate masinile posibile pe termen nelimitat, definitiv, pana ce nesimtitii de la conducere renunta in totalitate la aceste taxe. Am intrat in UE, dupa 17 ani, nu ca sa ne fie si mai greu!!

  10. anca spune:

    buna tuturor,eu am avut un peugeot 607 la care am platit taxa de prima inmatriculare de 3000 eur…acum am vandut masina ,mai am vreo sansa sa recuperez ceva?va rog sa imi raspundeti sa stiu daca sa actionez in vreun fel sau altul?
    mii de multumiri anticipate

  11. Pompei Rusu spune:

    Buna seara,
    M-am uitat astazi pe site-ul Ministerului Finantelor si nu am gasit nimic nou in ccea ce priveste taxa de mediu(de prima inmatriculare),lucru pe care cred ca il astepta toata lumea care ar dori sa-si inscrie o masinuta adusa din Comunitate,care de obicei este de cateva ori mai de valoare ca o Dacie de 10-20 de ani care circula pe soselele noastre.
    M-a uimit faptul ca pe site este acelasi calculator, nu se spune nimic concret, parca ar fi o treaba premeditata sa duca lumea in eroare…Citind mai sus comentariile pertinente,inteleg ca tarim intr-un haos fiscal total…
    Daca vrea cineva sa-mi explice ce taxe trebuie sa achit pentru un VW Golf in actele caruia scrie:
    Euro 3,1598cmc,1994,benzina?
    Cu multumiri!

  12. Pompei Rusu spune:

    de ce ati stres opinia mea?

  13. @ Pompei Rusu
    Opinia dvs. nu a fost stearsa. Am rugamintea sa va incadrati specificului site-ului. Nu este aici locul sa puneti intrebari ref. speta dvs. Multumim pentru intelegere.

  14. Piorel spune:

    Personal, refuz sa cred ca aceasta aberatie juridica, numita OUG 50/2008, a fost si este agreata de catre Comisia Europeana. Nu imi imaginez situatia altfel decat prin realizarea unui imprumut fortat pe care statul roman il face de la cetatenii sai, cetateni ai Uniunii Europene.

  15. Misterxs2000 spune:

    Cred ca ar trebui sa ne unim fortele si sa dam in judecata acest Guvern care ne fura pe fata cu tot felul de taxe. Am impresia ca cei care fac legile in Romania le fac seara la o cafea si in functie de interesele lor. Nici macar nu se obosesc sa caute o formula cit de cit legala.In ceea ce priveste Uniunea Europeana cred ca ei si-au atins scopul(doar sintem o tara de consum si lor asta le lipsea) si nu mai au timp sa se oboseasca sa oblige Romania sa respecte legile comunitare. Oricum pe ei nu-i afecteaza aceasta situatie dor noi romanii sintem cetateni de mina a doua.

  16. carmen spune:

    Buna ziua spuneti-mi va rog, daca am adus masina la comanda, prin firma specializata si autorizata in acest scop,ea platind taxa de prima inmatriculare (pe banii mei bineinteles)mai recuperez banii?
    Mentionez ca masina s-a inmatriculat pe numele meu

  17. costel spune:

    trebuie stransi de CENZURAT fratilor acesti nemernici ,putin spus nemernici de guvernanti jegosi ,ne cred o gloata de prosti tocmai bumi de jupuit , CENZURAT, mai sant multi alti care muncesc cinstit pt. un ban in romania asta

  18. andrei spune:

    textul din Cod este:
    <i> (1) Prezentul cod se modifica si se completeaza numai prin lege, promovata, de regula, cu 6 luni inainte de data intrarii in vigoare a acesteia.
    (2) Orice modificare sau completare la prezentul cod intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care a fost adoptata prin lege.<i>
    majoritatea modificarilor la Cod au fost prin OG sau OUG, iar acestea au fost aplicate cu data intrarii in vigoare. Legiuitorul foloseste in textul legii sintagma "numai prin lege, promovata, de regula, cu 6 luni inainte de …" o portita legislativa neloiala fata de mediul de afaceri. http://codfiscal.net/art-4-modificarea-si-completarea-codului-fiscal/

  19. nicolae spune:

    Vad ca in tara(Timis,Mures,Suceava) justitia este corecta …Numai la Tribunalul Vrancea,judecatorul (nu o sa-i dau numele deocamdata) a dat inca un termen( al 3-lea),asta dupa ce a spus ca a primit indicatii in acest sens?!?!,cu indicatia sa facem cerere de restituire comform OG.50…Ce sa fac ? Va rog dati-mi un sfat…

  20. lucian criste spune:

    Cu toate ca ,,taxa de mediu'' promovata prin OG 50 nu este conforma cu prevederile C Fiscal, astfel din punct de vedere juridic nefiind in vigoare, totusi de la 1 ianuarie 2009, daca taxa va ramane in vigoare, ce succes ar avea o eventuala actiune in instanta pentru anularea taxei de mediu?

  21. ioan spune:

    as avea o intrebare:
    daca am castigat un proces privind obligarea la inmatriculare,in urma unui refuz din luna aprilie 2008, si ar trebui sa se puna decizia in aplicare in perioada valabilitatii taxei de poluare, trebuie sa platesc taxa de poluare?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD