Secţiuni » Selected
Selected
Comunicate profesionişti

Investiția în marketing strategic și în parteneriate pentru proiecte internaționale – principalele priorități pe piața internațională a avocaturii


18.02.2015 | JURIDICE.ro
Secţiuni: Selected
JURIDICE - In Law We Trust
Grupul de lucru pentru dreptul construcțiilor

Grupul de lucru pentru dreptul construcțiilor

Partenerul ONV LAW, Mihai Voicu, a participat la finalul lunii ianuarie la întâlnirea trimestrială a membrilor Legal Netlink Alliance (LNA) de la Bruxelles. Principalele teme de discuție au fost, pe de o parte, investiția în comunicarea online și în dezvoltarea unei strategii de marketing coerente, iar, pe de altă parte, succesele recente înregistrate în proiecte de construcții și infrastructură – proiecte la care au contribuit diverși membri LNA, între care și ONV LAW. Între vorbitori s-a aflat Jim Perkins, COO al firmei de avocatură Procopio Cory Hargreaves Savitch – firmă ce deservește clienți din Silicon Valley (USA) – cu o experiență pe piața avocaturii de aproape 70 de ani. Jim Perkins a împărtășit din experiența sa privind investițiile în marketing și a subliniat ca “în avocatură numai avocații pot vinde, de aceea rolul departamentului de marketing este să îi pună pe aceștia în cea mai bună postură pentru a vinde.”

Cooperarea membrilor LNA din mai multe țări, pentru a deservi clienți internaționali, a fost un subiect-cheie în contextul economic actual. Colaborarea dintre ONV LAW și Studio Legale Padovan (Italia), care, în 2015, au asistat un client internațional cu un proiect de infrastructură în România, a fost un succes notabil în acest sens. Un alt succes al Grupului de Lucru pentru Dreptul Construcțiilor din cadrul LNA este cooperarea membrilor din Marea Britanie (Goodman Derrick), Italia (Studio Legale Padovan) și Qatar (Qatar International Law Firm) pentru lansarea unui proiect de infrastructură de anvergură în Orientul Mijlociu.

Atât avocații din Europa, cât și cei din alte piețe sunt conștienți că investiția într-o strategie de marketing aliniată la modelul de business al firmei este vitală pentru creșterea numărului de clienți și fidelizarea acestora. În special, în România, unde avocații au mai puține ocazii de a crea jurisprudență, comparativ cu sistemul anglo-saxon, inovația și implicit detașarea unei firme de avocatură față de competitori se face întâi de toate prin calitatea relației avocat-client. Din acest motiv, unele firme au început să cultive o relație mai apropiată cu potențialii și actualii clienți, venind în înâmpinarea acestora cu informații despre beneficiile colaborării cu firma respectivă și mai puțin cu informații standard despre atributele serviciilor avocațiale, așa cum era până nu demult.

Un alt indiciu care demonstrează apropierea de clienți este creșterea vizibilității firmei în locurile de unde aceștia își culeg informația. Pentru asta e suficient să verifici ce firme de avocatură întrețin profiluri pe rețelele de socializare, investesc în punerea la zi a site-ului firmei, contribuie cu opinii juridice pe teme de larg interes în media sau aderă la statutul de membru în rețelele profesionale internaționale – rețele care joacă rolul de garant în relațiile dintre clienții străini și firmele autohtone (de exemplu, rețelele LNA, Interlaw).

Pe lângă crearea unor relații mai strânse cu clienții și creșterea vizibilității firmei în rândul acestora, ceea ce nu trebuie să sufere modificări este calitatea serviciilor. Nu poți promova beneficii fictive, pe care nu le oferi în practică, fără ca piața să prindă de veste. Este un fapt confirmat de avocații participanți la reuniune, indiferent de piața pe care funcționează.

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Ne bucurăm să aducem gândurile dumneavoastră la cunoştinţa comunităţii juridice şi publicului larg. Apreciem generozitatea dumneavoastră de a împărtăşi idei valoroase. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord, publicarea pe JURIDICE.ro nu semnifică asumarea de către noi a mesajului transmis de autor. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteţi ciţi aici. Pentru a publica pe JURIDICE.ro vă rugăm să luaţi în considerare Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑
Secţiuni          Noutăţi     Interviuri     Comunicate profesionişti        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică          Note de studiu     Studii
 
© 2003-2023 J JURIDICE.ro