Modificarea procedurii de comunicare electronică între ANAF şi persoanele fizice
23.02.2015 | JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din data de 20 februarie 2015 a fost publicat Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 161/2015 pentru modificarea şi completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.154/2014.
Serviciul „Spaţiul privat virtual” constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unui spaţiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/ANAF prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între ANAF şi persoana fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia.
Potrivit noului act normativ, acţiunile asigurate de serviciul ”Spaţiul privat virtual” sunt:
– modificarea datelor de identificare a utilizatorului şi schimbarea modalităţii de anunţare;
– comunicarea actelor administrative fiscale, cererilor, precum şi a altor documente şi informaţii;
– descărcări de documente;
– renunţarea la folosirea serviciului;
– monitorizarea istoricului accesului şi acţiunilor.
Actul normativ modifică anexa nr. 1 la procedură, în sensul includerii în lista documentelor emise de organul fiscal și comunicate contribuabilului în mod automat a următoarelor decizii de impunere:
– decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013;
– decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015;
– decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015.
De asemenea, în lista documentelor emise de organul fiscal și comunicate contribuabilului, la cererea acestuia, a fost inclus „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin Spaţiul privat virtual”.