Finlanda renunță la sistemul tradițional de predare pe materii
25 martie 2015 | JURIDICE.ro

Finlanda are unul din cele mai bune sisteme de educație din lume, poziționându-se în primele poziții, în domeniile matematică, citire și științe, în prestigiosul top PISA, elaborat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare economică, însă țara nu se odihnește pe proprii lauri și dorește să renunțe la predarea pe materii pentru a trece la predarea pe fenomen, informează qz.com.
Astfel, materii tradiționale precum Literatură engleză sau Fizica nu mai sunt predate în rândul tinerilor de 16 ani din școlile din Helsinki. În schimb, finlandezii predau fenomene, precum Uniunea Europeană care cuprinde limbi străine, istorie, politică și geografie. Această strategie urmărește eliminarea uneia dintre cele mai mari piedici întâlnite în rândul elevilor: ”Ce rost are să învăț asta?”. Acum, fiecare materie este strâns legată de motivul pentru care se predă.
Marjo Kyllonen, managerul responsabil cu Educația din Helsinki, a declarat: ”Sunt școli care predau în maniera tradițională, adaptată cerințelor secolului XX, dar avem nevoie de educație adaptată secolului XXI.”