Secţiuni » Arii de practică » Business » Health & Pharma
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
 

Procedura de eliberare a cardului duplicat către asigurat
31.03.2015 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din data de 30 martie 2015 a fost publicat Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalităţii de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat către asigurat, precum şi a modalităţii de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului naţional de asigurări sociale de sănătate.

Potrivit actului normativ, în sistemul de asigurări sociale de sănătate se eliberează cardul duplicat ca urmare a solicitării persoanei asigurate, în următoarele situații:
– în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului naţional emis iniţial;
– în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional emis iniţial;
– alte situaţii justificate;
– în cazul în care cardul naţional emis iniţial prezintă defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau care nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcţionare, confirmate de casa de asigurări de sănătate;
– în situaţii justificate rezultate din derularea procesului de distribuţie a cardului naţional emis iniţial.

Emiterea cardului duplicat se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii la casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.
Până la data la care asiguratul intră în posesia cardului duplicat, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data emiterii acestuia, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se realizează pe baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului naţional eliberate de casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află persoana asigurată.

Cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către asigurat în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului, în cazul modificării datelor personale de identificare, precum și în alte situații justificate.
În celelalte situații, cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către Compania Naţională „Imprimeria Naţională” – S.A. sau de operatorul de servicii poştale care a realizat distribuţia, după caz.

Începând cu data de 1 mai 2015, persoanelor care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, primirea cardului naţional, li se eliberează de către casa de asigurări de sănătate la care sunt luate în evidenţă adeverinţă de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, pe baza unei cereri adresate casei de asigurări de sănătate la care acestea sunt luate în evidenţă.

Secţiuni: Dreptul sanatatii, Lege 9 | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti
SERVICII JURIDICE.RO