Barouri [UNBR, INPPA, barouri]
Secţiune dezvoltată în parteneriat cu Uniunea Naţională a Barourilor din România
Print Friendly, PDF & Email

Programul electoral al candidatului Tiberiu-Vlad Patancius pentru Consiliul Baroului București
06.04.2015 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Programul electoral propus de av. Tiberiu-Vlad Patancius, candidat la funcția de consilier al Baroului București:

Stimați colegi, numele meu este Tiberiu-Vlad Patancius și candidez pentru demnitatea de consilier al Baroului București.

Am luat hotărârea de a iniția acest demers, având convingerea că înnoirea componenței Consiliului poate conduce la adoptarea de idei noi, utile protejării și orânduirii profesiei de avocat, dar și la găsirea unor modalități originale și eficiente privind implementarea respectivelor idei.

Principalele teme de interes pentru care îmi propun sa militez în cadrul Consiliului sunt (fără a fi însă limitate la acestea):

I. Măsuri privind protejarea profesiei de avocat:

a) O analiză fundamentată și inițierea de discuții privind oportunitatea înființării unui resort de sine stătător, respectiv Resortul pentru apărarea profesiei de avocat, cu atribuții privind:
– combaterea exercitării ilegale a activităților specifice profesiei, dar și
– apărarea demnității profesiei, intervenind în toate situațiile conflictuale ce au condus la împiedicarea desfășurării activității ori la știrbirea demnității membrilor corpului profesional.

b) În ipoteza în care propunerea anterior menționată nu își găsește susținere, inițiativa adoptării unei Hotărâri a Consiliului Baroului București, care să reglementeze în mod amănunțit atribuțiile membrilor comisiei de disciplină, precum și procedura de urmat în următoarele domenii:
– Atragerea răspunderii persoanelor și a entităților care oferă și desfășoară în mod ilegal activități de asistență juridică (de la analizarea sesizărilor venite din partea colegilor avocați, obligația de autosesizare și până la învestirea organelor de cercetare penală cu soluționarea acestor situații).
– Apărarea demnității profesiei, potrivit celor indicate la punctul anterior.

c) Înscrierea pe ordinea de zi a Consiliului Baroului București a propunerii privind înființarea unei baze de date on-line, cuprinzând Lista Clienților Rău-platnici.

În această statistică vor fi înscrise:
1) toate facturile fiscale, emise în baza contractelor de asistență juridică valabil încheiate și a căror scadență a fost depășită cu 30 de zile calendaristice;
2) toate persoanele fizice sau juridice împotriva cărora au fost constituite dosare de executare silită, în baza titlurilor – contracte de asistență juridică.

Această bază de date va putea fi consultată numai de avocații care se înregistrează în „contul avocatului” și nu va fi accesibilă vizitatorilor neautentificați ai site-ului; Detaliile privitoare la constituirea și funcționarea acestei aplicații, precum și împărțirea atribuțiilor în legătură cu încărcarea inițială, mentenanța și actualizarea datelor vor fi discutate și stabilite în cadrul ședințelor Consiliului.

d) Inițiativa privind încheierea unui protocol cu Oficiul Național al Registrului Comerțului, având ca principale teme:
– Conduita generală a reprezentanților acestei autorități vis-a-vis de avocați.
– Implementarea unui program distinct de lucru cu avocații și colegii consilieri juridici sau, și mai probabil, stabilirea de ghișee dedicate acestora, pentru a scurta timpul de așteptare.
– Adoptarea unor măsuri concrete, pentru a interzice “reprezentarea” persoanelor fizice sau juridice, înaintea Oficiilor regionale ale Registrului Comerțului de către persoane care sunt “împuternicite”, fără însă a avea calitatea de reprezentant (administrator, salariat, avocat sau consilier juridic) al respectivelor persoane/entități.

II. Măsuri pentru îndrumarea tinerilor avocați:

a) Un demers susținut, în vederea înființării Resortului pentru îndrumarea tinerilor avocați, ale cărui atribuții de bază ar putea fi:
– Îndrumarea avocaților stagiari, în legătură cu oportunitățile în carieră și cu direcțiile de specializare (permanent actualizate în raport cu cerințele pieței de servicii juridice).
– Propuneri privind adoptarea, de către Consiliul Baroului, a unor măsuri pentru stimularea și încurajarea tinerilor avocați (cu precădere a celor aflați în stagiu și în primii trei ani după terminarea acestuia): acordarea de burse de studiu, organizarea de cursuri de specializare în parteneriat cu INPPA, organizarea de întâlniri între tinerii avocați și reprezentanții formelor de exercitare a profesiei ce își caută colaboratori, căutarea și propunerea unor măsuri efective, care să conducă la asigurarea unui venit net minim garantat oricărui tânăr avocat (nu mai mic de 100% din venitul mediu net pe economie).

III. Reglementări privind procesul electoral:

a) Proiect privind adoptarea unei Hotărâri care să reglementeze următoarele aspecte referitoare la activitatea consilierilor Baroului București și reguli privind candidatura pentru amintitele funcții:
– un cadru transparent, privind aducerea la cunoștința tuturor membrilor Baroului (prin afișare pe site-ul propriu dar și la sediul acestuia) a resortului pentru care fiecare membru al Baroului este responsabil;
– organizarea comisiilor de lucru: fiecare resort va avea un singur titular (care va răspunde de rezultatele obținute pe durata mandatului său), acesta putând fi susținut în activitate de până la doi adjuncți (desemnați din rândul consilierilor), în funcție de importanța resortului.
– Candidatura la demnitatea de consilier să vizeze un resort desemnat (spre exemplu: Pregătire profesională, Cancelarie, Bibliotecă etc.), fiecare candidat urmând să prezinte în cadrul Adunării Generale care sunt măsurile pe care le propune a fi implementate pe durata mandatului său, în vederea îmbunătățirii activității aferente resortului.

IV. Măsuri pentru eficientizarea activităților de tip cancelarie-secretariat:

a) Supunerea dezbaterilor Consiliului și adoptarea de urgență a unui Regulament privind soluționarea cererilor și petițiilor, precum și procedura circuitului documentelor, care să conducă la:
– Depunerea/ridicarea tuturor cererilor/înscrisurilor de la un ghișeu unic;

– Asigurarea îndeplinirii circuitului documentelor de către salariații baroului, spre a se elimina sistemul aglomerației și al cozilor kilometrice, la care se pierde timp prețios pentru obținerea feluritelor vize (viza resurse umane, viza financiar, viza dep. Pregătire profesională etc.).

Colegii care și-au vizat legitimația în primele zile ale anului cunosc bine situația descrisă aici.

În această ipoteză, petentul depune, spre exemplificare, cererea privind vizarea legitimației profesionale, urmând ca restul avizelor să fie obținute de către referenții baroului, acordându-se titularului cererii un termen (neapărat rezonabil) pentru soluționare.

b) Propunerea, dezbaterea și implementarea unui Cod de conduită al tuturor angajaților Baroului București, care să reglementeze drepturile și obligațiile acestora în relația cu avocații-membri ai Baroului București, dar și proceduri de înregistrare și soluționare a cererilor acestora (de pildă: atitudinea personalului angajat față de colegii avocați, modul de repartizare a cererilor spre soluționare, termene concrete de soluționare a fiecărui tip de cerere).

c) Propunere privind adoptarea unei Hotărâri în baza căreia să fie îmbunătățită și mult accelerată activitatea de recunoaștere a orelor de pregătire profesională, desfășurate de către avocați, respectiv prin echivalarea:
– articolelor de specialitate (consider că aici se impune constituirea unei liste a publicațiilor recunoscute și a punctajului aferent fiecărui articol publicat, astfel încât INPPA ar fi degrevat de sarcina evaluării fiecărui material, cu atât mai mult cu cât unele cereri privind recunoașterea și evaluarea pregătirii profesionale, formulate în cursul anului 2014, nu au fost soluționate nici până la data prezentei. Lista respectivă să facă obiectul unei actualizări anuale, la finele lunii noiembrie).
– lucrărilor complexe, de tip: monografii, tratate (acestea, fiind în număr sensibil mai mic față de cel al articolelor, urmează a fi punctate în urma analizei membrilor desemnați ai INPPA).
– participării la cursurile de master și de doctorat (să fie atribuit un număr de ore pentru participarea la fiecare an universitar; pentru cursurile care durează până la un an, echivalarea se face în baza diplomei de absolvire. Pentru celelalte, în baza adeverinței eliberate de către instituția de învățământ).

d) Propunere privind eficientizarea încasărilor, prin asigurarea încasării prin POS inclusiv a taxei „pentru Barou și UNBR” (cea de care este condiționată eliberarea cardului de avocat și care – în acest moment – poate fi achitată numai în numerar), pentru a schimba situația actuală, în care numai contribuțiile datorate C.A.A. București pot fi plătite prin POS.

e) Consultări în vederea stabilirii unui plan concret, de încurajare a plăților reprezentând contribuții către C.A.A.

Printre altele, s-ar putea realiza un protocol de colaborare între Baroul București, C.A.A. filiala București și unele edituri (în vederea acordării de sponsorizări), astfel încât să fie organizată lunar o tombolă cu premii, la care sa fie înscriși automat toți colegii avocați, care sunt la zi cu plata cotizațiilor și care nu au înregistrat întârzieri la plată în ultimul an calendaristic.

Premiile acordate constau în lucrări de specialitate (tratate, monografii, coduri adnotate, culegeri de jurisprudență, etc.), puse la dispoziție potrivit contractelor de sponsorizare. Consider că acest program nu implică costuri deosebite și există premisele atragerii unor parteneri interesați.

f) Analizarea oricăror măsuri propuse de către colegii avocați și redactarea/adaptarea/susținerea acestora în cadrul Consiliului, în măsura în care utilitatea lor este neechivocă.

În acest sens, mă angajez să fiu deschis oricăror propuneri și să răspund cu operativitate oricăror mesaje la/de la adresa de e-mail: tiberiu.patancius@gmail.com. Dacă se impune, voi stabili și un program de consultații pentru colegii avocați.

Dezideratul este ca până la finalul primului mandat să reușesc îndeplinirea a cel puțin jumătate dintre aceste proiecte.

M-am înscris în această cursă având convingerea că pot aduce contribuții reale și constructive în scopul îmbunătățirii imaginii pe care profesia de avocat o are astăzi, pentru recâștigarea demnității și onoarei tuturor membrilor acestui corp profesional, pentru reconfirmarea statutului Avocaturii, de „Regină a profesiilor liberale”.

Dacă doriți să susțineți inițiativele sus-menționate, vă invit la Adunarea Generală Electivă din 17 mai 2015, pentru a vota candidatul Patancius Tiberiu-Vlad.

Cu salutări colegiale,
Avocat Tiberiu-Vlad Patancius

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate