Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Întrebare preliminară cu privire la egalizarea plăților directe din domeniul agricol
28.05.2015 | Mihaela MAZILU-BABEL


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Judecătorul de contencios administrativ din Vilnius se întreabă cu privire la egalizarea plăților directe din domeniul agricol. (C-103/14)

Situația de fapt:
1. evaluarea nivelului plăților directe din vechile și noile state membre ale Uniunii
2. posibilitatea ca, în anul 2012, nivelul plăților directe, care depășesc 5.000 de euro din vechile state membre ale Uniunii Europene, să fie de 90%
3. concluzionarea faptului că în anul 2012 nivelul plăţilor directe din noile şi din vechile state membre ale Uniunii Europene nu a fost egalizat
4. divergența existentă între cele menționate în cuprinsul unui Regulament UE și cele invocate într-un document de lucru al Comisiei
5. conformitatea dispozițiilor de drept UE secundar cu Actul de aderare și cu principiile dreptului Uniunii, respectiv cu principiul protecţiei încrederii legitime, principiului bunei administrări, principiului concurenţei loiale şi principiului nediscriminării, precum şi cu principiile obiectivelor politicii agricole comune
6. Actul de aderare nu prevede modularea plăţilor directe şi reducerea plăților naţionale directe complementare din noile state membre ale Uniunii, dar nici anul în care se prevede că va avea loc egalizarea plăţilor directe din noile şi din vechile state membre ale Uniunii
7. noile state membre ale Uniunii primesc considerabil mai puţin sprijin decât vechile state membre ale Uniunii Europene în anul 2012 și conformitatea acestui aspect cu obiectivul creșterii productivității agriculturii
8. rectificare a unui Regulament UE prin care de fapt s-a modificat regulamentul UE deoarece rectificarea nu a fost de natură tehnică, iar conţinutul dispoziţiei a fost fundamental modificat, întrucât s-a prevăzut că egalizarea plăţilor directe din noile şi din vechile state membre ale Uniunii Europene era prezumată pentru anul 2012
9.cuvântul „dydis” [nivel] utilizat în Actul de aderare și posibilitatea ca acesta să aibă același sens ca şi cuvântul „lygis” [nivel] din Regulamentul UE incident
10. decizie de punere în aplicare emisă de Comisie ce nu a fost publicată în JOUE și care nu conține o motivare adecvată (fiind adoptată pe baza simplei prezumții că în anul 2012 nivelul plăţilor directe din noile şi din vechile state membre ale Uniunii aveau să se egalizeze)
11. conformitatea cu Actul de aderare a unei astfel de decizii a Comisiei și cu principiile dreptului UE, respectiv cu principiul securității juridice, principiul protecţiei încrederii legitime şi principiul bunei administrări
12. anularea unei dispoziții dintr-o decizie de punere în aplicare a Comisiei deoarece contravine unui Regulament UE dar și Actului de aderare.

Dispoziții incidente:
1. articolul 10 alineatul (1) din Regulamentul nr. 73/2009 coroborat cu articolele 7 şi 121 din același regulament (cu rectificare aici)
2. articolul 39 TFUE

Articolul 39
(ex-articolul 33 TCE)

(1) Politica agricolă comună are ca obiective:
(a) creșterea productivității agriculturii prin promovarea progresului tehnic, prin asigurarea dezvoltării raționale a producției agricole, precum și prin utilizarea optimă a factorilor de producție și, în special, a forței de muncă;
(b) asigurarea în acest fel a unui nivel de trai echitabil pentru populația agricolă, în special prin majorarea venitului individual al lucrătorilor din agricultură;
(c) stabilizarea piețelor;
(d) garantarea siguranței aprovizionărilor;
(e) asigurarea unor prețuri rezonabile de livrare către consumatori.
(2) În elaborarea politicii agricole comune și a metodelor speciale pe care aceasta le poate implica, vor fi avute în vedere următoarele:
(a) caracterul special al activității agricole care rezultă din structura socială a agriculturii și din discrepanțele structurale și naturale existente între diferitele regiuni agricole;
(b) necesitatea de a opera treptat modificările adecvate;
(c) faptul că, în statele membre, agricultura este un sector strâns legat de ansamblul economiei.

Mihaela Mazilu-Babel
Doctorand, Facultatea de Drept și Ştiințe Sociale, Universitatea din Craiova

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate