Secţiuni » Arii de practică » Business » Drept comercial
Drept comercial
ConferinţeCărţiProfesionişti
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
Citeşte mai mult în legătură cu Drept comercial, Fiscalitate

CCIR a lansat petiția on-line: Pactul pentru Fiscalitate – Pactul pentru România

29 iunie 2015 | JURIDICE.ro

Camera de Comerț și Industrie a României a dat publicității marți, 23 iunie 2015, un comunicat cu privire la lansarea petiții on-line Pactul pentru Fiscalitate – Pactul pentru România.

Comunicatul integral: 

Fiscalitatea nu trebuie să aibă culoare politică!

Dezvoltarea reală a României depinde, în primul rând, de revitalizarea și eficientizarea politicilor, sistemelor și strategiilor educaţionale si academice, de sănătate, și, nu în ultimul rând, de cele demografice. Succesul și coerenţa reformelor în aceste domenii vitale depind într-o bună măsura de nivelul investiţiilor publice sau private, dar și de modalitatea în care sumele alocate urmează să fie cheltuite. Iar toate acestea, la rândul lor, nu pot fi privite independent de o politică fiscală sănătoasă, care să respecte câteva principii fundamentale:
– simplificarea și eficientizarea legislației fiscale în scopul creșterii calității mediului de afaceri, stimulării antreprenoriatului, a dezvoltării economice și, implicit, a
– creșterii nivelului de trai al cetățeanului român;
– stimularea investițiilor și atragerea de investiții directe în economie;
– depolitizarea, reprofesionalizarea și informatizarea ANAF;
– toleranță zero la evaziune fiscală.

Având în vedere că, în cei peste 25 de ani de la Revoluție, legislația fiscală a evoluat haotic, fără a se baza pe o strategie coerentă de dezvoltare durabilă, având în vedere extrem de frecventele modificări ale legislației fiscale, apărute atât ca urmare a schimbării guvernelor, cât și a miniștrilor, secretarilor de stat, modificări care afectează direct investitorii prin lipsă de predictibilitate şi continuitate administrativă, dar și prin costuri administrative de implementare, având în vedere că România are nevoie de o legislație fiscală stabilă și modernă care, pe de-o parte, să stimuleze atragerea de investiții și păstrarea investițiilor existente, şi, pe de altă parte, să crească gradul de conformare și să contribuie la reducerea evaziunii, având în vedere că aceste obiective pot fi obținute doar prin consens, prin acordul exprimat și asumat de către principalii actori ai scenei politice, economice, academice şi sociale, folosind şi sprijinul societăţii civile, NOI, iniţiatorii, îi invităm să adere şi să semneze alături de noi acest PACT PENTRU FISCALITATE atât pe cetăţenii României, în calitatea lor de contribuabili, cât şi pe reprezentanţi ai instituţiilor statului (Preşedinţie, Guvern, Administraţie, Parlament etc), ai partidelor politice parlamentare sau neparlamentare, ai organizaţiilor sindicale, patronale sau non-guvernamentale şi ai mediului de afaceri (organizaţii, companii şi antreprenori).

PRIN SEMNAREA PACTULUI PENTRU FISCALITATE, NE ANGAJĂM:
1. să solicităm, să încurajăm şi să participăm cu bună credință la consultările pe marginea redactării Legislaţiei Fiscale, având în vedere doar interesul economic național și nu interese restrânse de grup;
2. să solicităm, să încurajăm şi să acționăm în sensul așezării sarcinii fiscale în mod echitabil şi fără tratamente preferențiale sau tendenţioase;
3. să solicităm, să încurajăm şi să acționăm în sensul adoptării unei legislații fiscale clare, ușor de înțeles și de aplicat atât de către contribuabil, cât și de către inspectorii fiscali. În legislația fiscală se va introduce şi respecta principiul “in dubio contra fiscum”, eliminându-se astfel interpretările subiective în defavoarea contribuabilului (în situaţiile interpretabile şi neclare, principiul “in dubio contra fiscum” impune o interpretare exclusiv în favoarea contribuabilului);
4. să solicităm, să încurajăm şi să acționăm pentru asigurarea stabilității în timp a legislației fiscale. Modificările vor fi adoptate doar după o consultare reală și utilă a mediului de afaceri și vor fi adoptate exclusiv prin lege, nu prin Ordonanțe sau Ordonanțe de Urgență ale Guvernului;
5. să solicităm, să încurajăm şi să acționăm în direcția păstrării la un nivel rezonabil a impozitelor pe profit, venit, a impozitelor pe consum și a impozitelor şi taxelor locale;
6. să solicităm, să încurajăm şi să acționăm pentru creșterea calității serviciilor de administrare fiscală prin:
– informatizare;
– pregătire profesională continuă;
– politici salariale adecvate și depolitizarea administrării fiscale;
– creșterea rolului activ, de îndrumare și prevenție, al organelor fiscale;
– eliminarea din legislație a prevederilor care pot da naștere la abuzuri îndreptate împotriva contribuabilului de bună credinţă;
– instituirea unui sistem juridic de responsabilizare a aparatului de inspecţie fiscală;
– simplificarea procedurilor și acordarea automată a drepturilor contribuabilului;
7. să manifestăm toleranță zero la evaziune prin:
– legislație care să elimine cauzele care generează evaziune;
– administrare fiscală eficientă;
– educația civică cu privire la efectele nocive ale evaziunii și metode de combatere a acesteia.

Semnează inițiatorii:
Institutul Naţional de Cercetări Economice “Costin C. Kiriţescu” – INCE, Academia Română
Institutul de Prognoză Economică, Academia Română
Camera de Comerț și Industrie a României
Romanian Business Leaders
Asociația Oamenilor de Afaceri din România
Consiliul Investitorilor Străini
Confederația Patronală Concordia

Jurisprudenta

Servicii JURIDICE.ro

Arbitraj comercial

Evenimente juridice


Citeşte mai mult despre , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill.

Login | Pentru a putea posta comentarii trebuie să fiţi abonat. Dacă încă nu sunteţi, click aici pentru a afla despre avantaje!

Lasă un răspuns

Arii de practică
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Business
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul sportului
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Litigation
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protective
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi

Parteneri arii de practică  Specialişti


JURIDICE.ro
Main page
Cariere
Evenimente ⁞ 
Dezbateri
Profesionişti
Lawyers Week
WinLaw.ro
VIDEO
Servicii
Flux noutăţi
Selected ⁞ 
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi / JURIDICE NEXT
RSS  Publicare comunicate profesionale
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note, studii şi opinii juridice
ISSN 2066-0944
       Studii şi note de studiu
Revista revistelor
Autori  Condiţii de publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
       Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
       Dezlegarea unor chestiuni de drept
       Recurs în interesul legii
Curţi de apel ⁞ 
Tribunale ⁞ 
Judecătorii

Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Proiecte speciale
Cărţi
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Mesaje de condoleanţe
Povestim cărţi
Războiul din Ucraina
Wisdom stories