Secţiuni » Articole » Opinii
OpiniiPovestim cărţiImaginarul dreptului
Condiţii de publicare

Câteva lucruri povestite de niște cărți de vizită vechi și noi


10.07.2015 | Anamaria MARTIN-BELDIE
Secţiuni: Opinii
JURIDICE - In Law We Trust

Deși cartonul de astăzi este mai bun decât cel de ieri, cărțile de vizită parcă nu mai au aceeași greutate ca-n trecut. Sau cel puțin pentru unii.

Zilele trecute, cineva apropiat mie a decis să renunțe la cărțile de vizită pe care le avea și să-și mute toate contactele într-o bază de date online.

Treaba lui.

Mie parcă-mi place mai mult să păstrez o carte de vizită chiar și atunci când știu că poate nu o voi folosi niciodată. Într-un fel, aceste simple bucăți de hârtie au darul de-a face mai reală legătura cu persoana care ți-a dat-o decât niște informații parcate-n cloud.

În fine, înainte de eliminarea lor, mi-am aruncat și eu o privire peste aceste bilețele cu mare greutate-n trecut și cu mare creativitate-n prezentare în ziua de azi.

Desene animate cu oameni de la vânzări

Ce-am observat?

În primul rând, acum vreo 10 ani, oamenii păreau să aibă slujbe obișnuite în cadrul companiilor pentru care lucrau – director tehnic, șef serviciu financiar, contabil, administrator rețele, director general…

Din când în când, vedeai câte un managing partner și asta suna sofisticat pentru vremurile respective. La un moment dat, am văzut o carte de vizită cu o vechime estimată la 12 ani aparținând unui fost senator, la vremea respectivă deținătorul unei companii de recuperări creanțe.

Mi-a plăcut contrastul dintre titulatura “Președinte” și grafica firesc arhaică a respectivei cărți de vizită. De-asemenea, mi-a mai plăcut faptul că a ales culoarea portocalie pentru fondul cărții, culoare pe care a îmbrățișat-o apoi și-n viața politică.

Cu trecerea anilor, cărțile de vizită par să se fi schimbat în două mari direcții.

Denumirile au devenit și mai sofisticate pentru a îmbrățișa formule folosite în cultura anglo-saxonă sau au devenit “desene animate”, așa cum le-a numit o rudă de la țară mai puțin obișnuită să vadă că un om poate activa în cadrul unei companii pe poziția “vrăjitor în vânzări” sau “aducător de vești bune pentru clienți”.

Adevărul este că, la ora actuală, în anumite industrii, există un fel de frenezie pentru a denumi altfel pozițiile ocupate de angajați.

Uneori, există credința susținută de realitate că o carte de vizită pe care e trecută titulatura Chief Happines Officer (cazul Cristinei Săvuică, Lugera Makler) are capacitatea de-a stârni mai multă atenție și să devină un instrument de vânzări.

Alteori, anumite poziții în cadrul companiilor ajung să fie coafate în ochii candidaților la posturile respective sau a celor care le ocupă prin tot felul de “operații estetice”. De exemplu, Drive Manager în loc de șofer sau First Impression Officer în loc de recepționer.

Telefonul mobil nu mai e accesibil oricui

O altă remarcă – în urmă cu 10 ani, aproape toți managerii de companii aveau telefonul mobil printat pe cartea de vizită. Singura carte de vizită fără numărul de mobil trecut îi aparținea lui Nicolae Badea (Computerland).

În schimb, cu trecerea anilor și cu apropierea de zilele noastre, lucrurile s-au mai schimbat.

Să luăm exemplul unui nume important din avocatura de business…

Zi-mi un nume la întâmplare din această zonă.

Serios, zi-mi orice nume vrei… Cum? Gabriel Zbârcea? :)

OK… absolut întâmplător, nu am văzut o carte de vizită de-a lui Gabriel Zbârcea din perioada în care acesta era șef la AVAS (2005), dar am văzut o carte de vizită care nu cred să aibă mai mult de 3 ani vechime.

Prin urmare, îți pot spune rapid că are trecută acolo poziția în cadrul ȚUCA ZBÂRCEA ȘI ASOCIAȚII (TZA) – managing partner, numărul de fix, numărul de fax, email-ul, dar nu și numărul de mobil.

Acum nu știu dacă are două tipuri de carte de vizită – unele cu numărul de mobil și unele fără număr de mobil. Sau poate are un singur tip, fără numărul mobil trecut, iar în caz de necesitate își scrie frumos cu pixul stiloul numărul. Cool! :)

Serios vorbind, posibil ca oamenii aflați în poziții înalte să fi conștientizat cât de important este să aibă momente de relativă liniște pentru a-și exercita așa cum trebuie funcțiile. Nu mai vorbesc de necesitatea de-a separa munca de viața personală.

De-asemenea, sunt convinsă că există clienți care au numărul de mobil al lui Gabriel Zbârcea, dar probabil că e vorba de anumiți clienți, clienți cărora acesta le-a dat numărul conștient, nu printr-o simplă schimbare de amabilități cartonate.

În schimb, un alt angajat al TZA are o carte de vizită pe care e trecut numărul de mobil. Posibil să fie un așa-zis mobil de serviciu pe care-l închide după ora la care termină programul sau e posibil să nu termine vreodată programul ca TZA să aibă clienți educați, care au limite în ceea ce privește solicitările după o anumită oră.

Avocat Anamaria Martin-Beldie
Baroul București

Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Ne bucurăm să aducem gândurile dumneavoastră la cunoştinţa comunităţii juridice şi publicului larg. Apreciem generozitatea dumneavoastră de a împărtăşi idei valoroase. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord, publicarea pe JURIDICE.ro nu semnifică asumarea de către noi a mesajului transmis de autor. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteţi ciţi aici. Pentru a publica pe JURIDICE.ro vă rugăm să luaţi în considerare Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑
Secţiuni          Noutăţi     Interviuri     Comunicate profesionişti        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică          Note de studiu     Studii
 
© 2003-2023 J JURIDICE.ro