ICCJ. Înțelegere anticoncurențială privind stabilirea prețului produselor
19.08.2015 | Corina CIOROABĂ

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că inserarea în cuprinsul contractului de dealer privind distribuția unor produse de parfumerie a clauzei potrivit căreia reclamanta, în calitate de dealer, „va folosi la vânzare/revânzare prețurile din anexa la contract, nerespectarea acestei obligații având drept sancțiune rezilierea necondiționată a contractului de dealer”, reprezintă o înțelegerea anticoncurențială având ca obiect stabilirea prețului produselor de parfumerie, fiind legală sancțiunea amenzii contravenționale, reprezentând 2,3% din cifra de afaceri, aplicată reclamantei de Consiliul Concurenței, în conformitate cu prevederile Ordinului Consiliului Concurenței nr. 420/2010 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind individualizarea sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 51 din Legea concurenţei nr. 21/1996. (Decizia nr. 1472 din 21 martie 2014 pronunţată în recurs de Secţia de contencios administrativ și fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie având ca obiect anulare decizie emisă de Consiliul Concurenței)