BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul munciiCyberlaw
 
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Întrebare preliminară cu privire la legalitatea subcontractării în domeniul achizițiilor publice. UPDATE: decizia CJUE
28.10.2016 | Mihaela MAZILU-BABEL


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

27 octombrie 2016:

1) Articolul 5 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului trebuie interpretat în sensul că, în cadrul unei proceduri de atribuire a unui contract de servicii publice de transport de călători cu autobuzul, articolul 4 alineatul (7) din acest regulament rămâne aplicabil acestui contract.

2) Articolul 4 alineatul (7) din Regulamentul nr. 1370/2007 trebuie interpretat în sensul că nu se opune stabilirii de către autoritatea contractantă la un nivel de 70 % a prestației independente a operatorului însărcinat cu administrarea și prestarea unui serviciu public de transport de călători cu autobuzul, precum cel în discuție în litigiul principal.

:: hotărârea CJ

***

2 septembrie 2015: Judecătorul german se întreabă cu privire la legalitatea subcontractării în domeniul achizițiilor publice. (C-292/15)

Situația de fapt:
1. procedură de atribuire
2. aplicarea fie a directivelor UE incidente, fie a Regulamentului nr. 1370/2007
3. criterii în baza cărora se apreciază legalitatea subcontractării în cazul unei proceduri de atribuire
4. reguli stabilite de Curtea de Justiție în legătură cu Directiva 2004/18/CE
5. posibila derogare de la acele reguli
6. posibilitatea ca, astfel, autoritatea contractantă să aibă dreptul să impună ofertanţilor o cotă procentuală de prestare a serviciilor de către ei înşişi, iar nu prin intermediul unor subcontractanţi (raportată la kilometraj), chiar şi în cazul unei astfel de proceduri de atribuire
7. posibilitatea alternativă ca autoritatea contractantă să fie liberă să stabilească cota de prestare proprie, astfel încât impunerea de către autoritatea contractantă a unei cote de prestare proprie de 70% din kilometraj să poată fi pe deplin justificată.

Norme incidente:
1. articolul 5 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 coroborat cu Directiva 2004/18/CE sau cu Directiva 2014/24/UE
2. articolul 63 alineatul (2) din Directiva 2014/24/UE
3. articolul 4 alineatul (7) din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007
4. considerentul (9) al Regulamentului (CE) nr. 1370/2007
5. jurisprudența Curții de Justiție.

dr. Mihaela Mazilu-Babel

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate