ANCOM. Studiu de piață ref. utilizarea serviciilor de acces la internet fix
16.09.2015 | JURIDICE.ro

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a dat publicității luni, 14 septembrie 2015, un comunicat cu privire la rezultatele studiului de piață referitor la utilizarea serviciilor de acces la internet fix.
Potrivit documentului, 9 din 10 utilizatori folosesc internetul fix pentru a căuta informații, a citi știri și pentru a fi la curent cu diverse evenimente, în timp ce 77% dintre aceștia îl folosesc pentru a accesa rețele de socializare. Utilizarea internetului fix poate fi clasificată în patru categorii: informare, comunicare, activităţi recreative și tranzacţii electronice.
Utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenți comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceștia prin schimbul de e-mailuri. Activitățile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenți care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar și 52% dintre cei chestionați care declară că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online. În schimb, studiul arată că mai puțini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum şi pentru a face tranzacții bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).
La capitolul frecvență de utilizare, un utilizator folosește internetul fix de acasă, în medie, 24 de zile pe lună. 74% dintre respondenți îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), în timp ce 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână, iar 4% o dată pe săptămână.
Studiul mai arată că internetul fix este accesat de acasă de obicei de pe un computer personal: 72% dintre români se conectează de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone şi 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.