ICCJ. Stabilirea unei cerințe restrictive de calificare la procedura de achiziție publică
5 noiembrie 2015 | Corina CIOROABĂ
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că, în condițiile în care autoritatea contractantă nu s-a limitat să introducă în documentaţia de atribuire, drept cerinţă de calificare, doar depunerea „bilanţului contabil la data de 31 decembrie 2008”, ci a impus drept cerinţă de calificare „prezentarea bilanţului contabil să ateste faptul că firma nu a înregistrat pierdere la data de 31 decembrie 2008”, o astfel de cerință este restrictivă, depăşind exigenţele art. 185 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 34/2006. Sub acest aspect, Înalta Curte a precizat că impunerea unui criteriu unic pentru aprecierea situaţiei economice şi financiare a dus la restrângerea/limitarea numărului de ofertanţi care ar fi întrunit alte cerinţe care să probeze o situaţie economico-financiară pozitivă, fiind încălcată astfel promovarea concurenţei între operatorii economici, consacrată la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2006, drept unul din scopurile principale ale acestei reglementări. În consecință, Înalta Curte a statuat că, urmare a abaterilor/neregulilor în documentaţia de atribuire, care încalcă dispoziţiile legislaţiei în materia achiziţiilor publice, în mod corect, organul de control a stabilit în sarcina autorității contractante o corecție financiară. (Decizia nr. 4178 din 6 noiembrie 2014 pronunţată în recurs de Secţia de contencios administrativ și fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie având ca obiect anulare notă de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare)
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro