Adriana Almășan: Învățământul viitorului presupune digitalizarea
26.11.2015 | Alina MATEI

Av. conf. univ. dr. Adriana Almășan, Facultatea de Drept a Universităţii din Bucureşti, s-a referit, în cadrul dezbaterii Cultura juridică în secolul XXI. Școala juridică românească spre modernitate şi digitalizare, organizate de Societatea de Științe Juridice, la interacţiunea profesor-student, inclusiv în condiţiile digitalizării accentuate.
Adriana Almășan: “Vorbim despre învățământul viitorului care presupune digitalizarea în cele din urmă, nu? Ei bine, în toate variantele, digitalizare, modernizare, acestea nu exclud interacțiunea cu studentul, interacțiunea dintre profesor și student, dintre cadrul didactic în sens larg și profesor desigur în același sens și student, trebuie să existe. Vă voi da un exemplu, sunteți foarte tineri, motiv pentru care îmi imaginez că ați auzit de acea platformă de studiu care se cheamă Coursera, văd oameni care au dat din cap, vă mulțumesc pentru că lăsați de înțeles că ați ști despre ce vorbesc, astfel încât să nu fie nevoie să explic că este o platformă care reunește profesori prestigioși, de la Harvard, de la Yale și aşa mai departe, ce dau cursuri gratuite pe internet. Până și Coursera se bazează pe evaluare continuă și pe interacțiune. Învățământul superior nu se poate fără aşa ceva. Ultima chestiune, înainte să închid și să permit și celorlați să spună câte ceva, vine cumva să contrazică ce am spus până acum. De ce? Pentru că vorbim despre nevoia de modernizare și adaptare la profesiile noi. Avocații din zilele noastre, judecătorii din zilele noastre, toți profesioniștii dreptului, în realitate, nu mai sunt ca în anii ’90. Secolul XXI presupune un alt model de lucru pentru profesioniști, iar noi trebuie să adaptăm sistemul de învățământ acestei nevoi, pentru că, deja, unii dintre practicieni au ajuns să stăpânească anumite abilități necesare, corelative profesiei lor, autodidact.“
Av. Alina Matei