Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

DIICOT-Satu Mare. Constituire a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală, spălare de bani,trafic de influenţă. Reţinere, control judiciar
27.11.2015 | Georgiana-Camelia LUCIU, Cristina-Elena CÂNIPĂ


Cyberlaw - Valoarea legala a documentelor electronice

DIICOT-Satu Mare. Constituire a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală, spălare de bani,trafic de influenţă. Reţinere, control judiciar.

La data de 25 noiembrie 2015, procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Satu Mare au dispus reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore a inculpaţilor T. P., D. C. G., F. V., B. G., B. M. V., C. G. V., I. M., G. L. N. şi măsura preventivă a controlului judiciar pe o durată de 60 de zile faţă de inculpatul S. A. S., pentru săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală, spălare de bani şi trafic de influenţă.

În cauză, există suspiciunea rezonabilă că membrii grupului au obținut controlul asupra mai multor societăți din România (prin înființare sau cesiune) și din spațiul intracomunitar (Ungaria și Slovacia). S-a reţinut că respectivele societăți au fost înființate sau cesionate către membrii grupului care aveau rolul de a le „gestiona” pentru a crea aparența de realitate a operațiunilor de livrare internă către societățile beneficiare ale circuitului evazionist.
Pentru a asigura aparența unei funcționări efective membrii grupului au încheiat contracte de închiriere pentru diverse spații cu destinația de birouri sau puncte de lucru care în fapt nu au fost luate în folosință efectivă. Respectivele societăți își schimbau periodic sediul social, inclusiv în alt județ, cu consecința radierii societății din evidențele O.R.C. ale unui județ și reînmatricularea în alt județ, cu scopul îngreunării controalelor organelor fiscale.
După folosirea acestor societăți pentru o anumită perioadă de timp (câteva luni, maxim un an) acestea erau cedate formal unor cetățeni din Ucraina, costurile de transcriere fiind asigurate de către membrii grupului. După preluarea părților sociale, cetățenii din Ucraina pierdeau orice contact cu societatea, controlul asupra acesteia fiind exercitat în continuare de către de membrii grupului.
Prin intermediul societăților mai sus menționate, societățile comerciale beneficiare ale circuitului evazionist au înregistrat operațiuni de achiziție internă de bunuri, operațiuni în urma cărora au înregistrat un TVA deductibil.
Ulterior, aceste operațiuni de achiziție internă erau urmate de livrări intracomunitare către societăți din Ungaria și Slovacia, controlate de către membri ai grupului aflați în relații de „subordonare” față de administratorii societăților beneficiare. Pentru a crea aparența de realitatea a operațiunilor de livrare intracomunitară, reprezentanții firmelor din spațiul intracomunitar asigurau și aparența de realitate a transporturilor de mărfuri din România în spațiul intracomunitar.
După realizarea operațiunii de livrare intracomunitară, societățile din Ungaria și Slovacia înregistrau operațiuni de relivrare a acestor mărfuri în România, către societăți de tip „fantomă” controlate de către membrii grupului, cu scopul de a prezenta societățile din spațiu intracomunitar ca parteneri serioși ai societăților beneficiare din România.
În urma acestor operațiuni comerciale de tip evazionist, membrii grupului au asigurat fluxul sumelor de bani prin conturile societăților cu scopul principal al ascunderii originii ilicite a acestora și cu scopul subsidiar de a întării aparența de realitate a operațiunilor comerciale.
Totodată s-a reţinut că membrii grupului și-au asigurat un palier de protecție formată dintr-un funcționar din cadrul organelor fiscale respectiv A.N.A.F. – Direcția Regională a Finanțelor Publice Cluj Napoca. În cauză există suspiciunea rezonabilă că în cursul lunii august 2015, inculpatul G. L. N., în calitate de consilier superior în cadrul A.N.A.F. – Direcția Regională a Finanțelor Publice Cluj Napoca, a facilitat inculpatului C. G. V. executarea unor creanțe fiscale care au rezultat în urma unei soluţii pronunţate de către instanţa de judecată în defavoarea organelor fiscale.
S-a constatat că, deşi inculpatul G. L. N. avea calitatea de consilier superior în cadrul A.N.A.F. – Direcția Regională a Finanțelor Publice Cluj Napoca, Corpul de control Intern, în fapt inculpatul își continua activitatea într-un spațiu situat în cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Satu Mare, fără ca în schema aceste instituții să figureze un asemenea post.
În această calitate, inculpatul G. L. N. a sprijinit activitatea grupului infracţional prin comunicarea unor date care nu erau destinate publicului.

Prejudiciul cauzat bugetului de stat este în sumă de 8.795.418 lei.

Inculpaţii au fost prezentaţi Tribunalului Satu Mare cu propunere de luare a măsurii arestării preventive.

Acţiunea a fost realizată împreună cu ofiţeri de poliţie din cadrul BCCO Oradea, SCCO Satu Mare, IPJ Satu Mare, BCCO Bucureşti.

Suportul tehnic şi informativ a fost asigurat de către Serviciul Român de Informaţii.

Acţiunea a fost realizată cu sprijinul Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, Batalionului Mobil de Jandarmi Cluj Napoca şi Inspectoratului de Jandarmi Satu Mare.

Pe întreg parcursul procesului penal, suspecții și inculpații beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

:: sursa: www.diicot.ro

Georgiana-Camelia Luciu
Cristina-Elena Cânipă

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate