« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 

Cerere de reexaminare asupra Legii privind fondurile de pensii administrate privat
09.12.2015 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Klaus Iohannis, Președintele României, a semnat marți, 8 decembrie 2015, cererea de reexaminare asupra Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat şi pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.

Cererea integral:

”Domnului Călin Popescu Tăriceanu
Preşedintele Senatului

În temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constituția României, republicată, formulez următoarea cerere de reexaminare asupra Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat şi pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.

Motivele cererii de reexaminare sunt următoarele:

Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat și pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative are ca obiect de reglementare modificarea dispozițiilor referitoare la contractul de societate aplicabil în materie. Astfel, prin derogare de la prevederile Codului civil, se instituie posibilitatea adoptării hotărârilor privind modificarea contractului de societate cu acordul majorității participanților, dacă prin contract nu se stabilește altfel. Totodată, se prevede că Autoritatea de Supraveghere Financiară poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate.

Cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, considerăm că soluția legislativă propusă pentru modificarea art. 10 alin. (3) din Legea nr. 411/2004, respectiv pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 este de natură să genereze incertitudine juridică și lipsă de previzibilitate în aplicarea normei juridice. În acest sens, apreciem că se poate realiza modificarea contractului de societate și printr-o altă procedură decât cea a acordului din partea majorității părților în contractul de societate, dacă există o clauză contractuală ce derogă de la norma instituită, ea însăși derogatorie de la dreptul comun, ceea ce poate însemna că modificarea contractului de societate ar putea fi realizată și cu acordul a mai puțin de majoritate din participanți. Așadar, chiar dacă în aparență modificarea propusă ar putea fi justificată de rațiuni de ordin practic, în realitate această soluție legislativă ar putea afecta interesele participanților la contractul de societate și ar putea conduce la abuzuri în aplicare.

Referitor la soluția propusă la art. 10 alin. (4) din Legea nr. 411/2004, respectiv la art. 44 alin. (23) din Legea nr. 204/2006, în sensul că Autoritatea de Supraveghere Financiară poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, considerăm că sunt necesare clarificări suplimentare în conținutul normei, întrucât, în forma actuală, aceasta poate genera imprevizibilitate în aplicare, ca urmare a faptului că Autoritatea de Supraveghere Financiară ar putea interpreta că are competența să modifice, prin norme proprii, inclusiv regula majorității pentru adoptarea hotărârilor privind modificarea contractului de societate. Astfel, pe lângă faptul că ar fi afectat și principiul ierarhiei actelor normative, prevăzut de art. 1 alin. (5) din Constituție, această normă instituie și un drept de reglementare excesiv pentru Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, vă solicităm reexaminarea Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat şi pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.”

KLAUS-WERNER IOHANNIS
PREŞEDINTELE ROMÂNIEI”

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.