« Selected
Flux noutăţi
AnunţuriSistemul judiciarUNBR BarouriNotariatExecutoriUniversitariaInternaţionalJURIDICE.ro
4 comentarii

Decizie UNBR ref. publicitatea avocatilor
22.07.2009 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

UNBR a publicat Decizia Consiliului UNBR nr. 523/01.07.2009 cu privire la publicitatea formelor de exercitare a profesiei in lumina prevederilor Legii nr. 51/1995 si ale Statutului profesiei de avocat:

„Deoarece sunt frecvente situatiile in care se practica, incorect, reclama profesionala in regim comercial, iar in aplicarea efectiva a regulilor deontologice ale profesiei care consacra onestitatea, integritatea si responsabilitatea avocatilor fiind necesar a se realiza o concurenta loiala si a se preveni conflictele de interese, se impune interpretarea unitara a unor reguli ale publicitatii profesionale permise de normele ce reglementeaza activitatea avocatilor, astfel incat „sfidarea normei” sa nu devina regula in profesia de avocat, iar respectarea legii sa fie egala indiferent de pozitia avocatului in sistemului organelor profesiei ori de puterea economica a acestuia. {…)

1. Publicarea unor articole ori materiale in reviste sau alte publicatii de specialitate nu constituie, prin ea insasi, o incalcare a regulilor legale ale publicitatii profesionale.Publicarea insa a unor materiale cu continut preponderent publicitar, in publicatii care nu sunt de specialitate (cotidiene, saptamanale ori in suplimentele acestora, etc.) si care, prin continutul lor, demonstreaza promovarea portofoliului de clientela, al cifrei de afaceri, al tranzactiilor asigurate cu titlul de prestatii profesionale, nu constituie o forma de publicitate profesionala permisa de lege.

2. Anuarele profesionale, editate de diverse publicatii, fara agrementul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, care cuprind clasamente, topuri, etc. si care urmaresc producerea unui impact publicitar, menit sa contribuie la atragerea de clientela, nu constituie o forma de publicitate profesionala permisa de lege.

3. Adaugarea pe site-urile profesionale ale avocatilor sau ale formelor de exercitare a profesiei a altor elemente decat cele referitoare la forma de exercitare a profesiei, activitatea desfasurata si cele referitoare la contact si corespondenta, conform art. 236 alin 1, pct. 1 din Statutul profesiei de avocat nu constituie o forma de publicitate profesionala permisa de lege.

Mentionarea in pagina de web a colaboratorilor externi ai unei forme de exercitare a profesiei, pentru a se asigura reclama de natura comerciala facuta unor persoane din afara profesiei, nu constituie o forma de publicitate profesionala permisa de lege.”

 
Secţiuni: Content, Media & Publicitate | Toate secţiunile
Cuvinte cheie:
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Au fost scrise până acum 4 de comentarii cu privire la articolul “Decizie UNBR ref. publicitatea avocatilor”

  1. Papu Viorel spune:

    Deschie?i pagini aurii de Bucure?ti în special, dar nu numai, la capitolul Avoca?i, ?i ve?i vedea cum se respect? Legea ?i Statutul.

  2. Sceptic spune:

    Hahaha, asta=i un fel de ce daca facem divorturi si aparam inculpatii in dosare de furt, tot noi suntem mai buni decat aia care castiga la ICSID, pe ICC, pe UNCITRAL pe LCIA si aia care au privatizat BRD, Sidex, Petrom, BCR si care au structurat finantari de 9 cifre. Ei printr-un noroc aparte si prin site, au convins banci de investitii si corporatii sa le devina clienti si nu prin cunostinte, desi au gresti de fiecare data si au pierdut fiecare dosara aceste firme imperialiste nu au venit la noi ci au ramas in portofoliul acestor "avocati negustori". Las ca avem noi niste modele de contracte de 3 pagini de pe net ce ne trebuie drafting, pai noi "am fost la maestru", domle, am fost umiliti si obiditi, acu trebe si imperialistii sa astepte vro 20 de ani pana murim noi, dupa aia de abia sa miste in front.

    Traiasca republica de la Ploiesti a lui Candiano Popescu in frunte cu noul decan care-si ascunde trecutul de militian printre comunicate cu agramaticalitati. Sa vezi ce o sa se duca Morgan Stanley a doua zi la Iordachescu si Intel o sa se duca la Tanasescu si Enelu, da, la Mihnea Stoica si Petromu la "marele" penalist Lazar, pe Herbay era sa'l uit lui ii va reveni Citibanku, Mehedinteanu, da lui ii va fi redistribuit, ca la instante clientul Goldman Sachs, astia au avut contracte de asistenta juridica dusmanoase cu sca-uri imperialiste, neconsemnate in forma tip de la barou, cine a mai ramas, o da marele Tiberius, sigur ca da, distinsei sale domnii ii lasam Romtelecomu. Si o sa inlocuim si pe Lycurg, Solon, Cicero, Papinian, Iustinian, ii punem pe dansii. Onor!

  3. mihai spune:

    Foarte buna initiativa. Macar cineva isi mai bate capul sa faca ceva astfel incat sa ramana profesiei o umbra de demnitate.
    Altfel, o seama de avocati se si vad promovand profesia de avocat cu poze roz si costume ieftine intre afise cu masaj tailandez la domiciliu sau prin statii de metrou..
    Mare grija trebuie sa avem sa nu ne batem joc de profesia asta si sa putem sta cu fruntea sus cand ne prezentam ca fiind avocati.
    Faptic, tocmai acest sistem care are la baza valori precum concurenta loiala si pe care o seama de avocati suficient de maturi sa-i inteleaga valoarea se straduiesc sa-l pastreze si sa-l transmita mai departe ne tine pe noi in viata in vremurile acestea. E interesanta viziunea unora care cred ca niste site-uri multicolore si cu muzicuta ori niste panouri publicitare la aeroport o sa le aduca cauze/tranzactii multinationale/privatizari etc. cu 9 cifre..
    Intresanta dar nerealista.
    Pai eu sunt convins ca indiferent de clipul de la radio sau de afisul lipit pe stalpul din fata registrului comertului, clientii or a se orienteze tot in functie de rezultatele profesionale si de cunostintele persoanale avute.
    La cum vad eu treaba, tot rezultatele ne fac cea mai buna reclama. Adica, un client multumit vine cu inca doi.
    Asa ca in loc sa ne batem capul cu scartul la pantof, cu pliantele din Mall si cu firma cu neon sa ne vedem de treaba, sa muncim, sa evoluam si sa ne pastram demnitatea.
    E singura carte de vizita pe care o avem.

  4. Sceptic spune:

    Pai tocmai asta era ideea ca nu un site aduce clientela. Ad absurdum faptul de a nu afisa palmaresul pe site nu abate clientela de la acestia la cei care nu au site. Mai mult decat atat nimeni nu are site-uri cu poze roz, cele ale firmelor serioase, cotate chambers, legal500, iflr, martindale sunt studiate, exista un concept de marketing, exista calitatea de membru in retele internationale iar clientela respectiva a fost dobandita cu mult inainte sa aiba site-uri. Daca dv. cunoasteti cabinete sau societati care isi fac publicitate prin "pliante la mall" inseamna ca eu traiesc pe alta lume.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD