« Flux noutăţi
Proiecte speciale: Asigurări pentru avocaţiCariere juridiceCărţi juridiceConferinţe juridiceDezbateri juridiceEvenimente juridiceGrile juridiceLawyers WeekProfesioniştiBarouriCovid-19 Legal ReactInternaţionalJurisprudenţă inedită CITRLegal DaysLifeNotariatExecutoriReviste juridiceSistemul judiciarUniversitariaCitate juridiceJURIDICE MOLDOVALaw Flaws ProjectLegal Soft SkillsNoul Cod comercial român
Executori judecătoreşti
Official partner: Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti din România
Uniunea Nationala a Executorilor Judecatoresti
JURIDICE

Legea privind înfiinţarea, în subordinea MJ, a Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
04.01.2016 | Corina CIOROABĂ

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 961 din data de 24 decembrie 2015 a fost publicată Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Noua lege prevede înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, instituţie publică de interes naţional cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Justiţiei.

Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate este desemnată drept oficiu naţional pentru recuperarea creanţelor, în sensul Deciziei 200/845/JAI a Consiliului din 6 decembrie 2007 privind cooperarea dintre oficiile de recuperare a creanţelor din statele membre în domeniul urmăririi şi identificării produselor provenite din săvârşirea de infracţiuni sau a altor bunuri având legătură cu infracţiunile. De asemenea, Agenţia este desemnată drept oficiu naţional pentru gestionarea bunurilor îngheţate, în sensul art. 10 din Directiva 2014/42/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 3 aprilie 2014 privind îngheţarea şi confiscarea instrumentelor şi produselor infracţiunilor săvârşite în Uniunea Europeană.

Agenţia îndeplineşte următoarele funcţii:
– de facilitare a urmăririi şi a identificării bunurilor provenite din săvârşirea de infracţiuni şi a altor bunuri având legătură cu infracţiunile şi care ar putea face obiectul unei dispoziţii de indisponibilizare, sechestru sau confiscare emise de o autoritate judiciară competentă în cursul unor proceduri penale;
– de administrare simplă, în cazurile prevăzute de prezenta lege, a bunurilor mobile indisponibilizate în cadrul procesului penal;
– de valorificare, în cazurile prevăzute de lege, a bunurilor mobile sechestrate în cadrul procesului penal;
– de gestionare a sistemului informatic naţional integrat de evidenţă a creanţelor provenite din infracţiuni;
– de sprijinire, în condiţiile legii, a organelor judiciare pentru utilizarea celor mai bune practici în materia identificării şi administrării bunurilor care pot face obiectul măsurilor de indisponibilizare şi confiscare în cadrul procesului penal;
– de coordonare, evaluare şi monitorizare la nivel naţional a aplicării şi respectării procedurilor legale în domeniul recuperării creanţelor provenite din infracţiuni.

În îndeplinirea funcţiilor sale, Agenţia cooperează cu: Ministerul Public, Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, Departamentul de Luptă Antifraudă, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România, Uniunea Naţională a Barourilor din România, orice altă autoritate sau instituţie publică cu atribuţii relevante pentru activitatea desfăşurată de Agenţie.

Agenţia este condusă de un director general, judecător, procuror sau personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, numit prin ordin al ministrului justiţiei.
Directorul general este ajutat de un director general adjunct, funcţie publică de conducere, numit prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea ministrului finanţelor publice. În caz de imposibilitate de exercitare a atribuţiilor prevăzute de lege de către directorul general, directorul general adjunct va exercita atribuţiile acestuia.
Directorul general şi directorul general adjunct sunt numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit o singură dată, pentru încă 4 ani.

Agenţia îşi desfăşoară activitatea sub coordonarea unui Consiliu, alcătuit din directorul general al Agenţiei, 3 reprezentanţi ai Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dintre care unul din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi unul din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, câte un reprezentant al Ministerului Justiţiei, al Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Afacerilor Interne, al Ministerului Finanţelor Publice, precum şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Desemnarea membrilor Consiliului se realizează prin ordin sau decizie a conducătorului fiecărei instituţii reprezentate, pentru o perioadă de 2 ani.
Activitatea Consiliului nu are caracter permanent. Consiliul se reuneşte de cel puţin două ori pe an sau ori de câte ori este necesar, la convocarea directorului general al Agenţiei sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor săi.

Agenţia dispune de un aparat administrativ propriu, organizat în servicii şi birouri. La propunerea directorului general al Agenţiei, prin ordin al ministrului justiţiei, pot fi înfiinţate structuri teritoriale fără personalitate juridică.

Agenţia funcţionează cu următoarele categorii de posturi:
– personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor în condiţiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor;
– inspectori de urmărire şi administrare bunuri, denumiţi în continuare inspectori, funcţie publică specifică, în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici;
– funcţionari publici, în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici;
– personal contractual, în condiţiile Codului Muncii.

Regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi organigrama Agenţiei se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii.

Corina Cioroabă

 
Secţiuni: Drept penal, Executori judecătorești, Lege 9 | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD