Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Insolvenţă
DezbateriCărţiProfesionişti
PIPEREA & ASOCIATII
 


Print Friendly, PDF & Email

Constituirea comisiilor de insolvenţă la nivel central şi teritorial
26.01.2016 | Corina CIOROABĂ

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 50 din data de 22 ianuarie 2016 a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 11/2016 privind constituirea comisiilor de insolvenţă la nivel central şi teritorial prevăzute de Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice.

Hotărârea de Guvern prevede înfiinţarea comisiilor de insolvenţă a nivel central și teritorial, ca etapă premergătoare implementării Legii nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice.

Potrivit Hotărârii de Guvern, comisia de insolvență la nivel central va avea cinci membri titulari și cinci supleanți, numiți pentru un mandat de trei ani, în maximum 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ. Aceștia vor fi desemnați de către Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Justiției, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Oficiul Național al Registrului Comerțului și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Şedinţele comisiei de insolvenţă la nivel central se desfăşoară trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, de regulă, la sediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Activitatea comisiei de insolvenţă la nivel central este sprijinită de către un aparat tehnic.

Comisia de insolvenţă la nivel central are ca atribuţii principale:
– întocmeşte şi actualizează, cel puţin de două ori pe an, cu sprijinul aparatului tehnic, Lista administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice, precum şi a evaluatorilor din corpul propriu;
– întocmeşte, cu sprijinul aparatului tehnic, şi aprobă criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil şi propune preşedintelui publicarea anuală a criteriilor actualizate;
– întocmeşte, cu sprijinul aparatului tehnic, şi aprobă criteriile pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor şi ale familiilor lor, cu luarea în considerare a Legii locuinţei nr. 114/1996;
– întocmeşte, cu sprijinul aparatului tehnic, şi aprobă formularul tipizat de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare, precum şi alte formulare necesare în implementarea Legii insolvenţei persoanelor fizice;
– elaborează structura şi curricula de formare profesională a membrilor comisiilor de insolvenţă şi a aparatului tehnic;
– elaborează ghiduri, organizează acţiuni şi/sau campanii de informare a publicului, cu sprijinul aparatului tehnic, şi facilitează accesul debitorilor la acestea;
– elaborează, cu sprijinul aparatului tehnic, statistici şi studii privind aplicarea procedurilor prevăzute de Legea insolvenţei persoanelor fizice, pe baza informaţiilor furnizate de comisiile de insolvenţă organizate la nivel teritorial şi de instanţele judecătoreşti;
– coordonează şi monitorizează din punct de vedere organizatoric activitatea comisiilor de insolvenţă care funcţionează la nivel teritorial.

La nivel teritorial, vor fi constituite comisii de insolvență formate din reprezentanți ai Ministrului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Ministerului Finanțelor Publice și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Comisiile de insolvenţă la nivel teritorial au ca atribuţii principale:
– îndeplinesc atribuţiile prevăzute de Lege în sarcina comisiei;
– verifică, din oficiu sau la sesizarea administratorului procedurii sau a oricărui creditor, cu sprijinul aparatului tehnic, dacă debitorul, prin acţiunea sau omisiunea lui, pune în pericol executarea planului;
– transmit comisiei de insolvenţă la nivel central propuneri în vederea modificării şi/sau completării normelor legislative, propuneri privind necesităţile de formare profesională a membrilor comisiei şi personalului aparatului tehnic, precum şi ;
– înaintează comisiei de insolvenţă la nivel central propuneri privind necesităţile de formare profesională a membrilor comisiei şi personalului aparatului tehnic, precum şi propuneri privind elaborarea de ghiduri, organizarea de acţiuni şi/sau campanii de informare a publicului etc.

Activitatea comisiei de insolvenţă la nivel  teriorial este sprijinită, de asemenea, de către un aparat tehnic ale cărui atribuţii sunt stabilite de actul normativ.

Corina Cioroabă

 


Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.