achiziţii publice, afaceri transfrontaliere, arbitraj, asigurări, BANKING, concurenţă, construcţii, contencios administrativ, contravenţii, data protection, drept civil, drept comercial, drept constituţional, DREPT PENAL, dreptul familiei, dreptul muncii, dreptul sportului, dreptul UE, energie, executare silită, fiscalitate, fuziuni & achiziţii, health & pharma, infrastructură, INSOLVENŢĂ, internet, jocuri de noroc, LITIGII, media & publicitate, mediere, piaţa de capital, PROCEDURĂ CIVILĂ, proprietate intelectuală, protecţia consumatorilorprotecţia mediului, SOCIETĂŢI, telecom
 
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
Baroul Bucureşti - Societatea de Ştiinţe Juridice
Documentare juridică pentru avocaţi
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

ICCJ. Condiții pentru ca un contract să fie considerat de natură administrativă

27 ianuarie 2016 | Corina CIOROABĂ

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. c) teza a ll-a din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, există două condiționări pentru ca un contract să poată fi considerat de natură administrativă. O primă condiţionare este aceea ca respectivul contract să emane de la o autoritate publică, sau, în conformitate cu art. 2 alin. (1) lit. b) teza a ll-a din Legea nr. 544/2004, de la o persoană juridică de drept privat care acţionează în regim de putere publică, iar a doua condiţionare are în vedere ca obiectul contractelor să se refere la punerea în valoare a bunurilor proprietate publică, executarea lucrărilor de interes public, prestarea serviciilor publice şi achiziţiile publice. În speță, fiind în discuție caracterul administrativ al unui contract de marketing încheiat de SN Aeroport Internaţional Timişoara T.V. SA, Înalta Curte a reținut că niciuna din condiționările menționate anterior nu este îndeplinită. Astfel, în speță, pârâtul, care este o persoană juridică de drept privat, nu a acţionat în regim de putere publică, deoarece contractul respectiv nu s-a încheiat în legătură cu executarea unui serviciu de interes public, pentru a putea fi considerat că este, în acest caz, asimilat autorităţii publice. De asemenea, contractul criticat nu vizează nici bunuri proprietate publică, nici lucrări de interes public, nici servicii sau achiziţii publice, ci simple operaţiuni comerciale, obişnuite în activitatea pârâtului, astfel că respectivul contract nu este de natură administrativă. (Decizia nr. 1783 din 30 iunie 2015 pronunţată în recurs de Secţia a II-a civilă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie având ca obiect constatare caracter ilegal ajutor de stat)

Corina Cioroabă


Aflaţi mai mult despre , , , , , ,

Lasă un răspuns

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.