Print Friendly, PDF & Email

Tot mai multe companii aduc în echipa de management Directori de Operaţiuni Digitale – însă are loc această transformare suficient de rapid?
29.01.2016 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Conform unui nou studiu efectuat de Strategy&, divizia de consultanţă strategică a PwC, doar 6% dintre primele 1500 de companii din lume au numit un Director de Operaţiuni Digitale (Chief Digital Officer – CDO) pentru a superviza transformarea digitală a afacerilor lor, deși numărul acestor manageri este în creştere, potrivit unui comunicat al PwC România, dat publicității joi, 28 ianuarie 2016.

Studiul Chief Digital Officer analizează cele mai mari 1500 de companii în funcţie de venituri, în scopul relevării numărului celor care au numit deja un CDO, identității acestor manageri şi poziţiei lor în ierarhia organizaţiilor.

Având în vedere că dintre cei 86 de CDO identificaţi, 31 au fost numiţi în ultimul an, se remarcă o creştere semnificativă care sugerează că din ce în ce mai multe companii de top apreciază că au nevoie de un lider dedicat care să fie responsabil de transformarea companiei într-o organizaţie de succes în era digitală.

Cu toate acestea, cele mai multe companii nu introduc suficient de rapid noua funcţie.

Mircea Bozga, Partener, Liderul Echipei de Servicii de Securitate Cibernetică, PwC România: „În ciuda avansului digitalizării în ultimii ani, majoritatea companiilor nu au dat unui singur manager responsabilitatea de a superviza toate eforturile lor digitale. În schimb, cele mai multe companii încearcă să gestioneze această transformare digitală la nivel funcţional, de unitate de business sau la nivelul fiecărui teritoriu în care operează.

În urma analizei realizate, a reieșit că dintre companiile care au numit un CDO, peste 80% au angajat un astfel de manager după 2012, iar 40% dintre aceştia sunt membri ai Boardului Executiv.

Mircea Bozga: „Poziţia de CDO este una nouă şi relativ nedefinită, având un rol diferit de cel al Directorilor de IT sau al Directorilor de Marketing. Funcţiei de CDO îi revine responsabilitatea de a ghida transformarea companiilor într-o epocă de schimbări profunde, generate de tehnologie, atât în relaţia cu partenerii, cât şi în operaţiunile interne.

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate